Supportspecialist
Regionservice / Supportteknikerjobb / Göteborg
2010-01-04
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
➡️ Klicka här för den senare publicerade platsannonsen "Supportspecialist" (publicerad 2010-03-10) ⬅️
Visa alla supportteknikerjobb i Göteborg,
Mölndal,
Partille,
Kungälv,
Lerum eller i
hela Sverige Visa alla jobb hos Regionservice i Göteborg,
Mölndal,
Alingsås,
Borås,
Uddevalla eller i
hela Sverige Regionservice, VGR IT
Västra Götalandsregionen är en politiskt styrd organisation vars främsta uppgift är att ansvara för att de 1,5 miljoner invånarna har tillgång till en god hälso- och sjukvård. Regionen har också uppdraget att svara för utvecklingsfrågor. Verksamheten bedrivs över hela regionen och totalt finns ca 50 000 anställda, vilket gör att Västra Götalandsregionen är en av de största arbetsgivarna i Sverige.
VGR IT är Västra Götalands gemensamma enhet för IT och Telefoni. VGR IT har uppdrag inom samtliga områden och sjukhus i Västra Götalandsregionen. Enheten Service Center, har ca 200 medarbetare och karaktäriseras av närhet till VGR?s olika verksamheter och organiseras i sex geografiska enheter med Service Desk för IT, Telefoni, Kontoadministration, Beställningsfunktion, Applikationssupport, PC- och Telefonisupport. Uppgiften är att vara IT-användarnas enda kontaktväg till VGR IT, avseende support och med hög servicenivå klara både ?first line? och ?second line? support.
Publiceringsdatum2010-01-04Dina arbetsuppgifter• Ta emot och registrera problemrapporter i ärendehanteringssystem.
• Lösa problemställningar enligt beslutad arbetsrutin.
• Vid behov eskalera problem till annan kompetens inom VGR IT eller extern leverantör.
• Avsluta ärenden i ärendehanteringssystem.
• Hantera beställningar enligt beslutad arbetsrutin.
KvalifikationerKompetens inom Vision 80/20, EMG, IP- och decttelefoni är meriterande. Du skall vara en serviceinriktad problemlösare, god lyssnare, samt tycka det är roligt med kundkontakter. Viktigt är att Du har förmåga att uttrycka dig väl i tal och skrift. Meriterande är om du har god kännedom om sjukvårdsorganisationen samt tidigare erfarenhet av telefonsupport. Erfarenhet av och kompetens inom regiongemensamma system är även ett önskemål.
Upplysningar
Teamledare Service Desk Göteborg, Marie Hedberg 0768-150 315 eller Sektionschef Service Desk Göteborg, Fredrik Klasson 0702-530 331.
Facklig företrädare
SKTF Erik Hiller 0705-872 729. SKTF Leif Pettersson 0708-275 413. JUSEK Stig Holmlund 0709-512 345. Sveriges Ingenjörer Iowan Hedendahl 031-343 66 75 eller 0708-807 490.
Övrig informationVi strävar efter en arbetsplats som speglar samhällets mångfald.
Arbetstider och omfattningTillsvidare. Heltid. Tillträde snarast.
Så ansöker duSista dag att ansöka är 2010-01-18
Ansök via Västra Götalandsregionens hemsida och/eller länk nedan.
Ansökan sker via företagets webbplats.
Ange följande referens när du ansöker: SN 101-2010-af
KontaktFöretagRegionservice
AdressRegionservice
Jobbnummer 560680
Observera att sista ansökningsdag har passerat.