Supportperson till Stalig myndighets IT-enhet i
Proffice Sverige AB/Karlstad / Tele- och elektronikreperatörsjobb / Karlstad
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
Visa alla tele- och elektronikreperatörsjobb i Karlstad,
Hammarö,
Forshaga,
Grums,
Kil eller i
hela Sverige Visa alla jobb hos Proffice Sverige AB/Karlstad i Karlstad,
Hammarö,
Forshaga,
Grums,
Kil eller i
hela Sverige Proffice konsulter är specialister. Det är det som har gjort att Proffice är ett av Sveriges största och äldsta bemanningsföretag. Som Profficekonsult har du en trygg anställning med kollektivavtal i ett auktoriserat bemanningsföretag. Du får möjlighet att skaffa dig erfarenhet från olika branscher och företag.
Våra uppdragsgivare ställer höga krav på oss och vi ställer höga krav på våra konsulter. Eftersom du har din dagliga arbetsplats ute hos våra kunder måste du vara skicklig på det du gör, flexibel, självgående och social. Du gillar att ständigt stå inför nya utmaningar och möjligheter. Har du vad som krävs, kan du se fram emot ett stimulerande arbete och förmåner som friskvårdsbidrag, företagshälsovård, försäkringar och rabatt på träningskort.
Du kommer att tillsammans med 20 medarbetare arbeta på IT-enheten som ansvarar för utveckling och förvaltning av IT-system samt utveckling och drift av teknisk IT-infrastruktur. Vidare ansvarar enheten för det verksgemensamma användarstödet, Office m.m. IT-miljö består av ett Lan/Wan med ca 800 Windows-klienter och ett 60-tal Windows-servers med Microsoft programvaror såsom Office, Exchange mm som bas.
Supportgruppen inom IT-enheten ger stöd till interna användare så att IT-utrustning och programvara kan nyttjas optimalt. Målet är att bidra till en effektiv organisation och att verksamheten inte ska bli stående vid IT-relaterade problem. Du kommer arbeta enligt ITIL med processerna Incident och Problem.
Du kommer att bemanna myndighetens Service Desk där du främst via telefon snabbt stödjer användare med:
Frågor kring funktioner i Officeprogramvarorna
Mottagande av felanmälningar på IT-utrustning och IT-tjänster
Lösandet av enklare fel och uppdrag
Fördelning av fel och uppdrag till
Åtgärdare inom IT-enheten
Utlåning av IT-utrustning från lånepool
Information vid IT-incidenter.
Vi söker dig som har erfarenhet av att arbeta i ett Service Desk (IT-helpdesk) eller callcenter. Du har dokumenterat goda kunskaper i Office-paketet och kan jobba i en processorienterad organisation.
Du är trevlig, ordningsam och pedagogisk samt är serviceinriktad, sätter användaren i centrum och gillar att lösa problem.
Du har relevant utbildning för arbetsuppgifterna eller motsvarande kunskaper förvärvade på annat sätt. Du är självgående samtidigt som du fungerar bra i grupp där du tillsammans med andra arbetar mot ett gemensamt mål.
Vi behandllar inkommande ansökningar kontinuerligt så vänta inte med att söka!
Publiceringsdatum2008-08-27Arbetstider och omfattningVisstidsanställning 3 - 6 månader
Heltid
Heltid/ 31 December 2008
ErsättningFast lön
Månadslön
Så ansöker duSista dag att ansöka är 2008-09-07
KontaktStina Hjalmarsson, Kandidatansvarig, 0733-434653,
stina.hjalmarsson@proffice.seFöretagProffice Sverige AB/Karlstad
AdressProffice Sverige AB/Karlstad
Älvgatan 5
65225 KARLSTAD
KontorsadressÄlvgatan 5
Karlstad
KontaktuppgifterTelefonnummer: 054-17 75 80
Faxnummer: 054-189354
Jobbnummer 296956
Observera att sista ansökningsdag har passerat.