Supportmedarbetare Sollentuna Servicedesk - 1st line
Sollentuna Kommun / Supportteknikerjobb / Sollentuna
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
Visa alla supportteknikerjobb i Sollentuna,
Upplands Väsby,
Järfälla,
Danderyd,
Upplands-Bro eller i
hela Sverige Visa alla jobb hos Sollentuna Kommun i Sollentuna,
Järfälla,
Sundbyberg,
Stockholm,
Södertälje eller i
hela Sverige Supportmedarbetare Sollentuna Servicedesk
Sollentuna är en växande kommun med siktet inställt på att bli Sveriges mest attraktiva kommun och Sollentuna är idag en av de främsta kommunerna i landet avseende skola och näringsliv.
Vi söker nu en medarbetare som vill arbeta med 1st line IT-support. Du har en känsla för service och en vilja och förmåga att hjälpa andra att hitta fungerande lösningar. Som person trivs du med utmaningar och ser möjligheter i förändringar. Du tar initiativ, sätter igång aktiviteter och uppnår resultat.
IT-enheten tillhandahåller IT-tjänster till kommunens alla verksamheter. Vi består av drygt 20 medarbetare och tillhör organisatoriskt kommunledningskontoret. För oss är det viktigt att vara en lärande organisation och vi tycker att arbetsglädje är en av de viktigaste delarna av arbetsmiljön.
Sollentuna Servicedesk är en del av IT-enheten och första instans i vår ärendehanteringskedja. Servicedesk supporterar våra användare inom it, telefoni och konferensteknik. Supportmedarbetarna har kontakt med våra användare och leverantörer i telefon, personliga möten och via vårt ärendehanteringssystem.
Publiceringsdatum2022-01-24Dina arbetsuppgifterSom supportmedarbetare i vår servicedesk ansvarar du för att bemöta våra användare och hjälpa till att lösa IT-relaterade problem. Du blir länken mellan IT-leveransen och våra slutanvändare.
Vi är en beställarorganisation vilket innebär att Servicedesk fördelar och prioriterar ärenden till våra olika leverantörer, följer upp ärendena och sedan förmedlar lösningen till våra användare.
Konkreta arbetsuppgifter som ingår:
- 1st linesupport för Sollentuna kommuns användare via olika kanaler som telefon, e-post, ärendehanteringssystem och på besöks-desken i kommunhuset.
- Analysera, kategorisera och prioritera inkomna ärenden
- Dispatcherfunktion- tilldela ärenden till våra leverantörer
- Uppföljning och återkoppling på pågående ärenden
- Prioritera och eskalera ärenden enligt uppsatta rutiner och processer
- Hantering av användarkonton och behörigheter i Active Directory
- Problemlösning och felsökning av hårdvara och mjukvara främst inom Windowsmiljö och Citrix.
- Felanmälan av växeltelefoni och mobiltelefoni till leverantör
- Hantering av telefonabonnemang så som beställningar, avslut m.m.
- Hantering av IT-beställningar för hårdvara, mjukvara, licenser m.m.
- Nära samarbete med andra team inom IT-enheten och uppföljning av eskalerade ärenden som inte kan lösas direkt i ServiceDesk
KvalifikationerVi värderar dina egenskaper högt och för att lyckas i rollen är du en kreativ och nytänkande person som drivs av att hitta lösningar, ta initiativ och se möjligheter i förändringar. Du trivs i en roll där du får ta ansvar för dina arbetsuppgifter och du anstränger dig för att leverera lösningar. Att vara välkomnande och serviceinriktad mot användare och kollegor är en naturlig egenskap hos dig.
Du behöver även ha:
- Minst 1 års erfarenhet av IT- och telefonsupport i en helpdesk eller liknande.
- Erfarenhet av teknisk felsökning för både hårdvara, mjukvara och telefoni
- God kompetens gällande Windows OS på klient- och servernivå, Apple iOS, Android, MS Office, Active Directory, nätverk samt remoteverktyg
- God kompetens gällande hårdvara såsom datorkomponenter, nätverkskomponenter, telefoner och kringutrustning
- Avslutad gymnasieutbildning, KY-nivå eller motsvarande
- Goda kunskaper i svenska i både tal och skrift.
Det är meriterande om du dessutom har:
- Teknisk utbildning inom IT
- Erfarenhet av ITIL
- Erfarenhet av MIM
- Erfarenhet av MXONE
- Erfarenhet av MDM Tjänster (SNOW)
- G Suite och liknande molnsystem
Vill du utvecklas inom IT-support? Känner du igen dig i beskrivningen så ser vi fram emot din ansökan!
Vi erbjuder
Vi erbjuder spännande och utvecklande arbetsuppgifter i en organisation med hög prioritet i kommunen!
För oss är det viktigt att våra medarbetare har ett hållbart arbetsliv och kan kombinera ett professionellt arbete med familj och fritid. Vi arbetar också för att alla medarbetare får utvecklas i sin roll och att kompetenser tas till vara. Vi tillämpar flextid, erbjuder kompetensutveckling, friskvårdsbidrag och semesterväxling.
För mer information om våra förmåner som anställd i Sollentuna Kommun se gärna vår hemsida
https://www.sollentuna.se/jobb--foretagande/jobb-och-praktik/sollentuna-kommun-som-arbetsgivare/personalformaner/Övrig informationIntervjuer sker fortlöpande under pågående rekrytering.
Välkommen med din ansökan!
Med engagemang växer vi tillsammans - vi skapar värde och gör Sollentuna lite bättre varje dag. Vi vill ge dig möjligheten att kunna påverka, utvecklas, växa i din yrkesroll och trivas med kollegor. Vi söker dig som är nytänkande, ansvarstagande och välkomnande. Jämlikhet och mångfald är viktigt för oss och vi behöver olika kompetenser i våra verksamheter. Välkommen till oss!
Varaktighet, arbetstid
100%. Tillträde: snarast Tillsvidareanställning
Ersättningmånadslön
Så ansöker duSista dag att ansöka är 2022-02-07
Klicka på denna länk för att göra din ansökanFöretagSollentuna kommun
Arbetsgivarens referens Arbetsgivarens referens för detta jobb är "2022/10".
Omfattning Detta är ett heltidsjobb.
Arbetsgivare Sollentuna kommun (org.nr 212000-0134)
Kontakt Ann-Sofie Ekegren
08-579 218 99 Jobbnummer 6272728
Observera att sista ansökningsdag har passerat.