Supportkonsult till Centrum för IT

Region Västmanland / Supportteknikerjobb / Västerås
Observera att sista ansökningsdag har passerat.


Visa alla supportteknikerjobb i Västerås, Hallstahammar, Surahammar, Eskilstuna, Enköping eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Region Västmanland i Västerås, Hallstahammar, Surahammar, Eskilstuna, Enköping eller i hela Sverige

Välkommen till en arbetsplats där du är mitt i livet och samhället. Och gör skillnad varje dag. På riktigt.

Ansök senast 9 april.



Är du intresserad av att arbeta i en grupp med professionella medarbetare med stora möjligheter till personlig utveckling? Vill du få möjlighet att själv få vara med att påverka framtiden för en högteknologisk region, där strävan efter att alltid ligga i IT-teknologins framkant för att stödja våra medborgare har högsta fokus?

För oss är svaret självklart och vi vill ha med dig på vår resa!



Publiceringsdatum
2017-03-15

Dina arbetsuppgifter
Till enheten Helpdesk söker vi nu en supportkonsult med uppgift att ge IT-support till Region Västmanlands anställda i deras dagliga arbete. Rollen innebär att svara på frågor och lösa problem som kunderna har via telefon men också att hjälpa till med problemlösning direkt på plats. Tjänsten innebär till stor del kundkontakt men innefattar också dokumentering och registrering av kundärenden. Antalet applikationer som supporteras utökas ständigt vilket ger möjligheter till att specialisera sig och delta i projekt. Arbetet är förlagt till roterande schema med varierande uppgifter inom Frontoffice och Backoffice samt inom projekt och dokumentering.

Bemanningen i IT-support schemaläggs under öppettiderna 07:00 - 17:00 måndag till fredag. I dagsläget arbetar 13 personer i Helpdesk och 200-400 inkommande samtal hanteras dagligen.



Om arbetsplatsen

Centrum för IT har i uppdrag att leverera tjänster inom IT och förvalta vård- och verksamhetssystem för Region Västmanlands olika verksamheter. I uppdraget ingår även att leda, genomföra och förvalta centrala utvecklingsprojekt samt aktivt delta i det nationella IT-utvecklingsarbetet. Helpdesk är en av enheterna inom Centrum för IT.



Kvalifikationer
Du som söker är van vid Windowsplattformen och önskvärt är att du har goda kunskaper inom Microsofts produkter i stort samt inom mobiltelefoni och mobilt IT. Du har goda kunskaper i konto-/ärendehantering via exempelvis Acitive Directory och Service Manager. Vi ser att du har erfarenhet från liknande arbetsuppgifter i en serviceinriktad roll, gärna i en 1:a och 2:a linjens support. Det är meriterande om du har utbildning från IT-gymnasium eller motsvarande.

Vi ställer krav på god muntlig och skriftlig kunskap i både svenska och engelska. Som person är du lugn, uppmärksam och tillmötesgående i ditt bemötande. Du visar på intresse, vilja och förmåga att hjälpa andra och anstränger dig för att leverera lösningar. Att ta ansvar för din uppgift och driva dina processer vidare ser du som en självklarhet. Du arbetar bra med komplexa frågor genom att analysera och bryta ner problemen, är noggrann och väl medveten om mål och kvalitetsstandard.



Anställningsvillkor

Tillsvidareanställning, heltid.

Tillträde enligt överenskommelse.



Välkommen med din ansökan senast 9 april



Urvalsarbete och intervjuer kan ske löpande under ansökningstiden varför vi ber dig att skicka din ansökan snarast möjligt!

Bifoga inte betygshandlingar med din ansökan, dessa ber vi dig ta med vid en eventuell intervju.

Region Västmanland eftersträvar mångfald och välkomnar sökanden med olika bakgrund för att möta framtidens behov.

Vi samarbetar med "Jobba i Västerås". Besök deras hemsida, jiv.se, för att få information om Västerås och vilket stöd Medflyttarakademin kan ge till dig och din respektive vid en flytt till Västerås.

Vi tackar nej till dig som säljer alla slags rekryteringstjänster.

Region Västmanland är en av länets största arbetsgivare med ca 6 500 anställda. Vår huvuduppgift är att bidra till ett gott liv för västmanlänningar. Det gör vi genom att arbeta med hälso- och sjukvård, tandvård, utbildning, kultur, näringslivsfrågor, kollektivtrafik och miljö. Västmanland har ett centralt läge i Mälardalen. Här finns bra boende, service och kommunikationer samt goda förutsättningar för en rik fritid.

Varaktighet, arbetstid
Heltid/ Ej specificerat

Ersättning
Individuell lönesättning

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2017-04-09
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Kontakt
Tuija Jonasson, Enhetschef Helpdesk 021-17 57 63
Thomas Lund, Facklig representant Vision 021-17 61 79

Företag
Region Västmanland

Adress
Region Västmanland
Region Västmanland
72189 Västerås

Kontorsadress
Region Västmanland

Jobbnummer
3375502

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Region Västmanland

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Region Västmanland: