Supportingenjör inom telekom till Synapse
Hero AB / Supportteknikerjobb / Stockholm
2011-09-08
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
➡️ Klicka här för den senare publicerade platsannonsen "Supportingenjör inom telekom till Synapse" (publicerad 2011-10-24) ⬅️
Visa alla supportteknikerjobb i Stockholm,
Solna,
Lidingö,
Sundbyberg,
Danderyd eller i
hela Sverige Visa alla jobb hos Hero AB i Stockholm,
Solna,
Lidingö,
Sundbyberg,
Danderyd eller i
hela Sverige Vill du arbeta med avancerad telekom och kunder över hela världen?
Publiceringsdatum2011-09-08Om företagetSynapse levererar kostnadseffektiva och högteknologiska telekomprodukter till olika 3GSM-operatörer runtom världen. Alla produkter är baserade på en egenutvecklad mjukvara och plattform. Exempel på lösningar som Synapse utvecklar är mjukvara för Roaming , SIM-hantering, Remotestyrning av mobiler och Device Management. Man levererar strategisk planering, tillgänglighet, 3GSM, IP-lösningar och support. Synapse sitter på moderna lokaler vid Slussen med utsik över hela Stockholm.
Om jobbet
I rollen arbetar man med avancerad support och felhantering av system baserade på UNIX/Solaris och GSM. Tjänsten är mycket tekniknära support i andra och tredje led. Synapse kunder består främst av operatörer över hela världen. Teamet arbetar med felsökning, konfiguration, rapportering av buggar, patchning och felsökning i loggfiler. Du kommer att rapportera vidare avancerade fel till utvecklare och man har tät kontakt med dem.
Möjligheter
Vill du arbeta med avancerad telekom är Synapse rätt plats. Du kommer att få en bra introduktion med utbildning i företagets produkter. Sedan kommer du att gå parallellt för att komma in i arbetet.
KvalifikationerVi ser gärna att du är färdig högskole- eller civilingenjör, gärna med ett för tjänsten relevant exjobb. Du kan vara nyligen utexaminerad och det är självklart meriterande med relevant erfarenhet. Du har goda kunskaper i Linux/Unix (gärna Solaris) och har stort intresse för telekom. Det är meriterande om du har kunskaper inom kommunikation och IP-teknologier. Med tanke på de internationella kontakterna ser vi att du har goda kunskaper i engelska.
Personliga krav
Vi ser att du har ett teknikintresse med stor fokus för telekom. Du har god kommunikativ och social förmåga samt trivs med att arbeta i en flexibel roll.
Arbetstider, omfattning och tillträde
Arbetet är på heltid under kontorstider och jour förekommer i jobbet. Tillträde sker så snart som möjligt beroende på din tillgänglighet. Du kommer till en början att vara anställd av Hero och arbeta hos kunden, för att vid god arbetsprestation rekryteras av Synapse.
Sök jobbet
Skicka in din ansökan genom att klicka på länken nedan.
http://www.hero.se/registrera.php?mtrpage=assignment&mtrid=140Har du frågor kring tjänsten besvaras dessa av ansvarig rekryterare Poria på 08-400 25 247.
Hero är ett bolag specialiserat på personaluthyrning och rekrytering inom kompetensområdena IT/Data, Ekonomi och Kontor/Kundservice. Du kan få arbete i olika omfattningar. Allt från extrajobb och deltid till heltid och direktrekryteringar till företag.
Arbetstider och omfattningTillsvidare
Heltid
ErsättningFast lön
Så ansöker duAnsökan sker via företagets webbplats.
Ange följande referens när du ansöker: Support Synapse
Ansökan kan tyvärr inte göras via e-post.
KontaktPoria Mehdizadegan, Konsultchef, 08-40025247,
rekrytering@hero.seFöretagHERO AB
AdressHERO AB
BJÖRNNÄSVÄGEN 21
11419 STOCKHOLM
KontorsadressBJÖRNNÄSVÄGEN 21
STOCKHOLM
KontaktuppgifterTelefonnummer: 0720-150593
Jobbnummer 1024308
Observera att sista ansökningsdag har passerat.