Supportingenjör inom IP-nät och telekom

Hero / Supportteknikerjobb / Stockholm
Observera att sista ansökningsdag har passerat.


Visa alla supportteknikerjobb i Stockholm, Solna, Lidingö, Sundbyberg, Danderyd eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Hero i Stockholm, Solna, Danderyd, Huddinge, Botkyrka eller i hela Sverige

Hero är ett bolag specialiserat på personaluthyrning och rekrytering inom kompetensområdena IT/Data, Ekonomi och Kontor/Kundservice. Man kan få arbete i olika omfattningar. Allt från extrajobb och deltid till heltid och direktrekryteringar till företag.
Supportingenjör inom IP-nät och telekom
Företaget är en stor internationell organisation som är verksam inom telekombranschen. Bolaget förser stora mobiloperatörer runtom världen med trådlösa -och mobila systemlösningar. Man har även ett helhetsansvar för underhåll, förvaltning och support för dessa nät gentemot operatörerna. Inom kort kommer man att utföra stora förändringar i det mobila nätet för att gå över till den revolutionerande tekniken LTE. Därför kommer man att nu
förstärka teamet med flera supportingenjörer.
Om jobbet: Arbetet som supportingenjör innebär att du är ansvarig för kundernas olika "Service Request", dvs. supportärenden. Du kommer att jobba i ett supportteam, men har ett personligt ansvar för vissa nyckelkunder. Du kommer att arbeta med schemaläggning av uppdateringar av telekomnät och se till säkerställa dessa. Med tanke på övergången till LTE kommer du att arbeta med hela nätkedjan, från Mobil till Core.
Möjligheter: Du hamnar i en av världens största telekombolag och kommer att ha möjlighet att gå kurser och kommer att vara bland de första som får vara med och lära sig den nya tekniken LTE .
Arbetstider: Arbetet är på heltid under kontorstider. Start beräknas till i början av oktober. Du kommer att till en början arbeta som konsult på Hero för att sedan bli rekryterad av kunden.
Kompetenskrav: Vi söker dig som har generella nätverkskunskaper såsom, subnetting, wlan, olika routingprotokoll, m.fl., med vilja att lära dig mera
om mobilt telecom. Det är meriterande om du har kunskaper inom mobila standarder som GSM, UMTS och Wimax. Har du praktisk erfarenhet inom detta är det ett stort plus. Vi ser gärna att du har en akademisk utbildning med relevant inritning men detta kan kompenseras med erfarenhet.
Personliga krav: Du ska ha hög social förmåga och trivs med kundsupport. Du måste ha förståelse för vad kundfokus innebär och inte bara ha viljan att lösa tekniska problem. Du är självgående, är inte rädd för att ta egna beslut och initiativ och har den pondusen att kunna ställa krav. Du ska kunna kommunicera i både tal och skrift på svenska och engelska.

Publiceringsdatum
2009-08-24

Arbetstider och omfattning
Tillsvidare
Heltid

Ersättning
Fast lön

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2009-09-30
Hur söker du? Skicka in din ansökan genom att klicka på länken nedan.
Ansökan sker via företagets webbplats.

Kontakt
Tobias Holm

Företag
Hero

Adress
Hero
11347 STOCKHOLM

Kontorsadress
Björnevägen 21

Kontaktuppgifter
Telefonnummer till arbetsgivaren saknas i denna annons.

Jobbnummer
495570

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Hero

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Hero: