Supportekniker med inriktning mjukvara
Sharp / Supportteknikerjobb / Stockholm
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
Visa alla supportteknikerjobb i Stockholm,
Solna,
Lidingö,
Sundbyberg,
Danderyd eller i
hela Sverige Visa alla jobb hos Sharp i Stockholm SHARP ELECTRONICS (NORDIC) AB
Är ett dotterbolag till SHARP Corporation i Japan ? en världsomspännande koncern med över 64 000 medarbetare i 26 länder. Sharp är global utvecklare av innovativa lösningar. Som ledande leverantör inom LCD- och digitalteknik erbjuder Sharp ett av marknadens bredaste och mest avancerade utbud av hemelektronik, informationssystem och elektronikkomponenter.
Koncernen Sharp Corporations försäljning uppgick till motsvarande över 200 miljarder kronor det senaste räkenskapsåret. Sharp är ett miljömedvetet företag med en global miljöstrategi och produktion av energisparande och energiproducerande produkter.
Sharp sponsrar fotbolls-EM 2012.
Sharp Nordic är idag ca 150 anställda och omsätter runt 800 MKR. Vi ansvarar för marknadsföring och försäljning av kontorsprodukter, hemelektronik, projektorer, luftrenare och värmepumpar på den nordiska marknaden. Vårt huvudkontor ligger i Alvik, Bromma, med avdelningskontor i Oslo, Köpenhamn och Helsingfors.
Vi står inför en spännande utveckling inom samtliga våra produktområden och nu söker vi en
Supportekniker med inriktning mjukvara
till vårt huvudkontor i Bromma som ska arbeta med teknisk support med inriktning på mjukvara mot våra återförsäljare inom Norden för våra multifunktionssystem (skrivare/kopiator/scanner/fax).
Arbetet innebär att hjälpa våra återförsäljares tekniker hitta lösningar på problem med multifunktionssystem och tillhörande applikationer/utrustning/tillbehör.
Utöver detta ingår också presalesupport mot säljorganisationen samt till viss del utbildning av återförsäljare. Huvudsakligen sker supporten via telefon men även besök hos återförsäljare kan förekomma, vilket innebär att en del resor ingår i tjänsten.
Vi söker Dig med flera års erfarenhet inom branschen och tidigare erfarenhet av teknisk support.
Följande är ett krav:
Erfarenhet av supportservice på multifunktionssystem
• Goda kunskaper i svenska och engelska.
• Dokumenterade kunskaper om Microsofts operativsystem (klient och server)
• Goda kunskaper om Nätverk (WAN/LAN)
• Körkort
Det är också meriterande om du har dessa kunskaper:
• Erfarenhet av hårdvara på print/copy
• Kunskaper inom Mac, Citrix
Har du även kunskaper i något eller några nordiska språk ser vi också det som en merit.
Tjänsten är en heltidstjänst med sex månaders provanställning och arbetsplats är vårt huvudkontor vid Gustavslundsvägen 12 i Alvik, Bromma.
Dina frågor om tjänsten ställer du till Mats Håkansson, tel 08-634 36 00, e-post
mats.hakansson@sharp.euVi tar emot ansökan och cv via e-post till
mats.hakansson@sharp.euVi vill få din ansökan snarast då vi har för avsikt att tillsätta tjänsten så snart som möjligt och gör ett löpande urval.
Publiceringsdatum2011-07-15KörkortskravB
Arbetstider och omfattningTillsvidare
Heltid
ErsättningFast lön
Så ansöker duSista dag att ansöka är 2011-09-30
Ange följande referens när du ansöker: Supportekniker ISD
Ansökan kan skickas till e-postadress:
mats.hakansson@sharp.euKontaktMats Håkansson, Supportchef, 08-6343609 (Telefon arbete),
mats.hakansson@sharp.euFöretagSHARP
AdressSHARP
BOX 14098
16714 BROMMA
KontorsadressGUSTAVSLUNDSVÄGEN 12
BROMMA
KontaktuppgifterTelefonnummer: 08-6343600
Jobbnummer 985895
Observera att sista ansökningsdag har passerat.