Supportchef till Lindbak Retail Systems

Dfind IT / Chefsjobb / Göteborg
Observera att sista ansökningsdag har passerat.


Visa alla chefsjobb i Göteborg, Mölndal, Partille, Kungälv, Lerum eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Dfind IT i Göteborg, Mölndal, Härryda, Kungsbacka, Alingsås eller i hela Sverige

Supportchef till Lindbak Retail Systems
Lindbak Retail Systems AB levererar IT-lösningar till ambitiösa detaljhandelskedjor med huvudkontor i Sverige och Norge inom mode, fackhandel, servicehandel och dagligvaruhandel. Lindbak Retail Systems lösningar ska ge våra kunder ökad konkurrenskraft, förenkla våra kunders vardag och öka våra kunders möjlighet till att fokusera på egen kärnverksamhet. Mer än 3500 butiker i Nordeuropa använder dagligen lösningar från Lindbak Retail Systems och betjänas av våra 100 anställda från flera kontor i både Sverige och Norge. www.lindbak.se

Lindbak Retail Systems kontor ligger i Nordstan i centrala Göteborg endast några minuter från centralstationen. De har även verksamhet i Oslo, Bergen och Trondheim. Efter en stark expansion på den svenska marknaden söker vi nu förstärkning till teamet i Göteborg.

Tjänsten
Som supportchef ansvarar du för att leda och följa upp kundleveransen samt säkerställa att supportfunktionen fungerar (uppfyller SLA) och är lönsam. Du har personalansvar för ca 10 supportspecialister (1-3 linjen) och du prioriterar och analyserar supportärenden i nära samarbete med ditt team. Vidare effektiviserar och vidareutvecklar du rutiner och processer (ITIL) för supportorganisationen. Som Supportchef kommer du även att arbeta i ledningsgruppen och vara involverad vid nya kundavtal samt genomföra kunduppföljningar.

Vem är du?
Vi söker dig som har en akademisk bakgrund med flerårig erfarenhet av personalansvar i en liknande funktion, till exempel kundtjänst eller service desk för IT-system, gärna inom detaljhandeln. Du har god teknisk förståelse men framförallt förmågan att organisera en supportfunktion på ett optimalt sätt. Du har stort intresse för metodutveckling, processarbete och vill leda enheten till ständiga förbättringar. Du har erfarenhet att arbeta enligt ITIL. Du är kvalitetsmedveten, har fokus på kundnytta och förstår hur kort- och långsiktiga aspekter skall balanseras för bästa totalresultat. Du är serviceinriktad och kan skapa förtroende samt upprätthålla goda personkontakter.

Stor vikt kommer att läggas vid dina personliga egenskaper. För att vara framgångsrik i rollen behöver du vara tydlig, engagerad, strukturerad, analytisk och självgående. Genom en ödmjuk, personlig och övertygande stil har du förmågan att skapa en framgångsrik support och kan hålla god kommunikation vid kunduppföljningar.

Varför Lindbak
Lindbak är en ekonomiskt stark arbetsgivare under tillväxt, deras system används idag av företag som ÖoB, Hemtex, MQ, Filippa K, Joy, Scorett, Coop Norge, Granngården, XXL och många fler. Hos Lindbak finner du ett öppet arbetsklimat med mycket god stämning, arbetet är omväxlande och utvecklande - här får du chansen att ta mycket eget ansvar och möjlighet att påverka Lindbaks utveckling.

Publiceringsdatum
2014-10-29

Så ansöker du
Vi vill ha din ansökan så snart som möjligt. Urval och intervjuer sker löpande. I denna rekrytering samarbetar vi med Dfind IT. Registrera din ansökan via www.dfind.se/it . Vid frågor kontakta ansvarig rekryteringskonsult David Näsström på 0733-57 36 27 eller david.nasstrom@dfind.se

Ort: Göteborg
Uppdragsgivare: Lindbak Retail Systems AB

Arbetstider och omfattning
Heltid Tillsvidare

Ersättning
Fast lön

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2015-01-27
Ange följande referens när du ansöker: 200658910
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Kontakt
David Näsström david.nasstrom@dfind.se

Företag
Dfind IT

Adress
Dfind IT
Östra Hamngatan 23
41105 GÖTEBORG

Kontorsadress
Östra Hamngatan 23, 41110 GÖTEBORG

Jobbnummer
2049411

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Dfind IT

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Dfind IT: