Supportchef till Kundtjänst
Visma Retail / Tele- och elektronikreperatörsjobb / Norrtälje
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
Visa alla tele- och elektronikreperatörsjobb i Norrtälje,
Vallentuna,
Vaxholm,
Täby,
Värmdö eller i
hela Sverige Visa alla jobb hos Visma Retail i Norrtälje,
Stockholm eller i
hela Sverige Visma Retail har en stark tillväxt och vi behöver nu förstärka med en Supportchef. Vi erbjuder dig ett spännande arbete med professionella medarbetare i en miljö som genomsyras av framåtanda och utveckling.
Som supportchef har du ett övergripande ansvar för alla supportärenden som kommer in till företaget. Ditt direkta ansvar blir att leda, prioritera och driva verksamhetsgrenarna Användarstöd (innehållande vår Servicedesk samt första och andra linjens support), Driftstöd (som ger stöd till butikerna på t.e.x vår kortlösning) och Utredning (djupare analys av komplexa ärenden). Du har även ansvar för att upprätthålla kontakter med externa leverantörer. Som supportchef har du personalansvar och ingår i Kundtjänsts ledningsgrupp. Du genomför rekryteringar, lönesättning samt ansvarar för den övergripande kompetensutvecklingen. Supportchefen har även ett processägaransvar för funktionen Servicedesk, processerna Incident och Problem.
Kvalifikationer och meriter
Vi ser gärna att du har en akademisk bakgrund med serviceinriktning och har jobbat som chef under ett par år. Vi ser gärna att du har erfarenhet av supportverksamhet på mjukvara samt personalledning. Du är en person som har lätt för att sätta dig in i olika sammanhang och har en god förmåga till helhetssyn. Du har stort intresse för metodutveckling, processarbete och vill leda enheten till ständiga förbättringar. Du är kvalitetsmedveten, har fokus på kundnytta och förstår hur kort- och långsiktiga aspekter skall balanseras för bästa totalresultat. Du är serviceinriktad och kan skapa förtroende samt upprätthålla goda personkontakter. Vi lägger stor vikt vid personlig lämplighet och samarbetsförmåga. Det är en merit om du tidigare jobbat med butiksdatasystem, supportprocesser och ITIL.
Våra förväntningar på dig som chef på Visma Retail:
• Har god ledarskaps-,kommunikations- och samarbetsförmåga
• Definierar samt följer upp din enhets mål, syfte, inriktning och resultat
• Arbetar med förbättringar och förändringar på din enhet
• Motiverar personalen, skapar vilja, energi och samsyn
• Säkerställer och utvecklar kompetensen på din enhet
• Agerar förebild - "Lever som du lär" och Fattar beslut
• Har ett gott affärsmannaskap
Publiceringsdatum2008-03-20Anställningstyp/arbetstiderTills vidare
Heltid
ErsättningFast lön
Så ansöker duSista dag att ansöka är 2008-04-04
Har du frågor om tjänsten kontakta: Kundtjänstchef Christer Eriksson på
christer.eriksson@visma.seSkriv "Supportchef" i ämnesraden på ansökan.
Ansökan kan skickas till e-postadress:
ansokan-vismaretail@visma.seFöretagVisma Retail
AdressVisma Retail
Box 274
76123 NORRTÄLJE
KontorsadressRoslagsgatan 6
NORRTÄLJE
KontaktuppgifterTelefonnummer: 0176-74500
Jobbnummer 171282
Observera att sista ansökningsdag har passerat.