Support till Toyota (deltid)

Clevry Sweden AB / Kundservicejobb / Stockholm
2024-01-23


Visa alla kundservicejobb i Stockholm, Solna, Lidingö, Sundbyberg, Danderyd eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Clevry Sweden AB i Stockholm, Solna, Lidingö, Sundbyberg, Huddinge eller i hela Sverige

Publiceringsdatum
2024-01-23

Om företaget
Toyota Sweden AB är ett helägt dotterbolag till Toyota Motor Europe/Toyota Motor Corporation. Med 370 000 medarbetare i 240 länder och regioner runt om i världen är Toyota Motor Corporation ett av världens ledande fordonsföretag och vi är dessutom pionjärer inom hybridteknik. Sedan Toyota grundades har vi följt våra grundläggande principer för att bygga hållbara fordon och sträva efter en hållbar utveckling av samhället genom ständig innovation. Den första Toyotabilen rullade av bandet redan 1935, 1989 grundade vi Lexus och 2020 lanserades KINTO, med målet att erbjuda världens bästa mobilitet.

Din roll

I rollen som Support hos Toyota tillhör du marknad & produktavdelningen där du kommer arbeta med deras "Uppkopplade tjänster". Denna uppkopplade tjänst är i form av en app där du som kund kan ha full kontroll över din Toyota oavsett om du befinner dig i eller utanför bilen. Här kan du läsa mer om tjänsten: Uppkopplade tjänster | Toyota Sverige (7Canna.almen@clevry.com%7C665f76928bac482153a508dc1b7235e4%7C920aafd5d9fc4149b5cb2917e3854fbf%7C1%7C0%7C638415424617691562%7CUnknown%7CTWFpbGZsb3d8eyJWIjoiMC4wLjAwMDAiLCJQIjoiV2luMzIiLCJBTiI6Ik1haWwiLCJXVCI6Mn0=%7C3000%7C%7C%7C&sdata=oLYv/ArZYGGrDdNLpSQM6DmwtRPog4CrkTHcBHCIT/8=&reserved=0)' rel='nofollow'>https://eur01.safelinks.protection.outlook.com/?url=https://www.toyota.se/uppkopplade-tjanster&data=05%7C02%7Canna.almen@clevry.com%7C665f76928bac482153a508dc1b7235e4%7C920aafd5d9fc4149b5cb2917e3854fbf%7C1%7C0%7C638415424617691562%7CUnknown%7CTWFpbGZsb3d8eyJWIjoiMC4wLjAwMDAiLCJQIjoiV2luMzIiLCJBTiI6Ik1haWwiLCJXVCI6Mn0=%7C3000%7C%7C%7C&sdata=oLYv/ArZYGGrDdNLpSQM6DmwtRPog4CrkTHcBHCIT/8=&reserved=0)

Detta är avancerade systemflöden som går bakom kulisserna och det är en stor mängd kunder som använder tjänsterna. För den stora mängden kunder fungerar tjänsterna, men ibland uppstår tekniska problem. Toyota har en outsourcad support som tar 1st line men de är nu i behov av en resurs som hjälper till att utreda och besvara samt förbättra för sådant som inte 1st line tar.

Huvudsakliga arbetsuppgifter:

• Arbeta tätt tillsammans med ansvarig för Uppkopplade tjänster

• Hantera ärenden som eskaleras från en 1st line support

• Ha kontakt med både kunder och återförsäljare gällande tekniska problem

• Sätta dig in i den dokumentation och guider som finns och försöka lösa frågeställningar utifrån dessa guider

Förutom detta kommer du att:

• Reflektera över vilka ärenden som är frekventa och föreslå hur vi skulle kunna förbättra vår information

• Med stöd av din chef att uppdatera lathundar/informationsdokument till återförsäljare och support

Omfattning: 16-20 tim/ vecka

Anställning: Konsultuppdrag via Clevry på 12 månader med möjlighet till förlängning

Placering: Huvudsak på kontoret i Sundbyberg/ Rissne. Enligt ö.k. med din närmsta chef kan vissa pass ske på distans.

Startdatum: Så snart som möjligt

Profil
Vi söker dig som idag studerar till ingenjör/IT/systemvetare eller annan relevant högskoleutbildning. Eftersom Toyota har ett långsiktigt behov söker vi dig som minst har 1,5 år kvar av dina studier. Vi söker dig som har ett stort tekniskt intresse och en förmåga/vilja att sätta sig in i systemflöden och förstå processkisser etc. Det är meriterande ifall du har tidigare arbetserfarenhet inom en support/kundtjänst roll.

Förutom ovan söker vi dig som har en förmåga att uttrycka dig väl i skrift och kommunicera med slutkunder och återförsäljare. Du besitter en förmåga att tänka efter logiskt själv utifrån instruktioner och information. Förutom detta är det viktigt att du är noggrann, serviceminded och även vågar komma med förbättringsförslag. Självklart är ett bil-intresse är ett stort plus!

Varför arbeta på Toyota?

Hos Toyota Sweden finner du ett internationellt bolag och en stabil och omtyckt arbetsgivare. De sitter i fina samt nyrenoverade lokaler och jobbar aktivitetsbaserat.

Rekryteringsprocessen

I denna rekryteringsprocess samarbetar Toyota med konsult- och rekryteringsföretaget Clevry. Vi på Clevry ser att soft skills är minst lika viktiga som hard skills. I denna rekrytering kommer du därför, när du har ansökt, via mail få en länk till ett självskattningstest. Det tar cirka 20 minuter att genomföra testet, därefter kommer du få en feedback-rapport mailad till dig som belyser dina soft skills. Vid en eventuell intervju med Clevry kommer svaren gås igenom mer ingående.

Håll utkik i din inbox! Där finner du länk till frågeformuläret.

Vi tillämpar löpande urval och tjänsten kan komma att tillsättas innan sista ansökningsdatum. Har du några frågor om tjänsten eller processen, vänligen kontakta ansvarig rekryterare Anna: anna.almen@clevry.com Varmt välkommen med din ansökan redan idag!

Om Clevry

I över 30 år har Clevry legat i framkant för ett mer soft skills-drivet arbetsliv inom talent acquisition, assessment och advisory. Vi finns globalt med kunder, konsulter och kandidater från Nordamerika till Singapore med huvudkontor i Brighton, Stockholm och Helsingfors. Våra 150 soft skills-certifierade rekryterare, affärspsykologer och experter finns alltid till er tjänst.

Följ oss gärna på LinkedIn Clevry Sweden (https://www.linkedin.com/company/clevry/mycompany/)

Ersättning
Lön enligt överenskommelse

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2024-07-11
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Omfattning
Detta är ett deltidsjobb.

Arbetsgivare
Clevry Sweden AB (org.nr 556723-0486), https://www.clevry.com

Arbetsplats
Clevry

Kontakt
Anna Almén
anna.almen@clevry.com
0700984170

Jobbnummer
8412569


Prenumerera på jobb från Clevry Sweden AB

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Clevry Sweden AB: