Support IT / Drift / Operations / Spoc
Tomas Rydén / Supportteknikerjobb / Stockholm
2016-11-11
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
➡️ Klicka här för den senare publicerade platsannonsen "Support IT / Drift / Operations / Spoc" (publicerad 2016-12-08) ⬅️
Visa alla supportteknikerjobb i Stockholm,
Solna,
Lidingö,
Sundbyberg,
Danderyd eller i
hela Sverige Visa alla jobb hos Tomas Rydén i Stockholm,
Solna eller i
hela Sverige Publiceringsdatum2016-11-11ArbetsuppgifterNyckelord:, IT, support, ITIL, Citrix, Ad, Exchange, Office 365, Server
Är du en glad kollega som brinner för att lösa problem och ge god service inom IT?
Vår kund är en väletablerad och välkänd IT-leverantör som hjälper sina kunder bland annat inom områdena it-outsourcing, affärssystem, integrationslösningar samt datacenter. De söker en till medarbetare till deras servicedesk i Kista som tar hand om drift, förvaltning och utveckling av hela eller delar av kundernas befintliga IT-miljö.
I denna roll är du en viktig medarbetare med mycket kundkontakt. Med ITILs processer och regelverk i grunden löser du, tillsammans med dina kollegor, kundernas problem och frågeställningar. I Servicedesk hanteras många olika typer av händelser. Du kommer bland annat sätta behörigheter, ge information, lösa problem samt vara leverantörens dagliga kontakt med beställarens användare. Målet är att ge kunden bra service genom professionellt bemötande, tät återkoppling och uppföljning samt att så snabbt som möjligt åtgärda kundens problem. Vidare ansvarar du för att verksamheten följer kundernas olika SLA:er.
ProfilVi söker dig som vill fortsätta att utvecklas och använda dig av dina IT-kunskaper i en serviceinriktad roll inom IT. Vi tror du har arbetat i en liknande roll tidigare och att du har god kännedom om ärendehantering i Windowsmiljö och att du har koll på Ad Exchange, Citrix, Office365 samt ett genuint generellt IT-intresse. Du är van att på ett professionellt sätt hantera kunder och att hjälpa dem till en snabb och smidig lösning. Du är en självgående person som även trivs i ett team. Du är duktig på att söka information för att lösa akuta ärenden.
Vi söker dig som:
Behärskar svenska och engelska i tal och skrift
Har erfarenhet av liknande roll (servicedesk, sitetekniker el. dyl.)
Har ett genuint intresse och förståelse för IT
Har goda kunskaper om Windowsprodukter även på servernivå
Är en glad och positiv medarbetare
Tycker du detta låter som en kul roll för dig? Känner du igen dig i beskrivningen? Ansök redan idag!
Sista ansökningsdag
Vi ser fram emot din ansökan!
Om företagetMaxkompetens är ett av Sveriges ledande företag inom bemanning och rekrytering inriktat mot teknik, IT och industri. Vi är auktoriserade genom Bemanningsföretagen Almega och har kollektivavtal med LO, Unionen och Akademikerförbunden. Våra konsulter är vår främsta tillgång och vi erbjuder friskvårdsbidrag samt försäkringar för att du som konsult ska trivas och må bra. Ledorden i vår verksamhet är kreativitet, ansvar och kompetens.
Vi startade vår verksamhet 2003 och har idag kontor på tio orter i Sverige. Varje år tillsätter vi över 1200 jobb och har dagligen mellan 350-400 konsulter ute på uppdrag. Koncernbolaget Maxkompetens Sverige AB är noterat på Nasdaq First North under kortnamnet MAXK och i koncernen ingår även elevhälsabolaget SkolPool Sverige AB.
Varaktighet, arbetstid
Heltid tillsvidareanställning
ErsättningEnligt överenskommelse
Så ansöker duSista dag att ansöka är 2016-12-06
Ange följande referens när du ansöker: 5088
Klicka på denna länk för att göra din ansökanKontaktTomas Rydén
tomas.ryden@helpatwork.se 073-424 85 82
FöretagTomas Rydén
AdressTomas Rydén
Hantverkargatan 25B
11221 Stockholm
KontorsadressHantverkargatan 25B, Stockholm
Jobbnummer 3155445
Observera att sista ansökningsdag har passerat.