Support inom Geografisk IT - Luleå och Umeå
Metria / Supportteknikerjobb / Luleå
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
Visa alla supportteknikerjobb i Luleå,
Boden,
Piteå,
Kalix,
Älvsbyn eller i
hela Sverige Visa alla jobb hos Metria i Luleå,
Haparanda,
Umeå,
Kiruna,
Timrå eller i
hela Sverige Vill du bli en av oss?
Metria växer över hela landet och nu söker vi nya medarbetare på heltid till vår support inom Geografisk IT i både Luleå och Umeå!
Vi brinner för ökad användning av geografiska data, GIS och webbtjänster. Genom insamling och analys av geografisk data vill vi skapa ett hållbart samhälle att leva i. Vårt jobb är att genom gott samarbete leverera kvalificerad geodata som förenklar våra kunders vardag. Vi har både bredden och djupet och vår spridning över landet gör att vi förstår våra kunders behov oavsett var de befinner sig. För när man arbetar med geografisk data är den lokala förståelsen avgörande. Genom att förädla, visualisera och paketera data, hjälper vi våra kunder. Arbetsklimatet på Metria präglas av god sammanhållning och engagemang för innovation och kvalitet. Vill du vara med och driva utvecklingen framåt tillsammans med oss?
Support inom Geografisk IT på Metria
Metria levererar lösningar inom Geografisk IT, digital kartinformation och fastighetsinformation. Metria har sina datacenter och support i Luleå, men ansvarar också för serverdrift i Stockholm och Kiruna. Totalt ansvarar vi för flera hundra avtalskunder, privata kunder med tusentals användare. Vi tillämpar ITIL i vår servicedesk och vi använder Supportcenter+ och JIRA i vår ärende- och incidenthantering.
Nu söker vi nya medarbetare för arbete inom vår support för externa kunder. Supportens fokusområde är att stödja användarna i användningen av våra system och tjänster samt att lösa alla IT-relaterade fel/ärenden så fort som möjligt. Vi är ett väl fungerande team som trivs tillsammans och har ett mycket varierande arbetsfält inom 1st- och 2nd line samt användarstöd. Supporten engageras kontinuerligt för utbildning och som applikationsexperter. Vi lägger stor vikt vid personliga egenskaper då mycket arbete utförs på eget ansvar och i komplexa sammanhang i samverkan med kunder, IT-driftpersonal, projektledare, systemutvecklare och andra kompetenser på företaget.
I den här rollen ser vi positivt på utvecklingsmöjligheter inom företaget! För rätt person finns det därför möjlighet att både bredda eller specialisera sina tekniska kunskaper.
Publiceringsdatum2017-07-31Dina arbetsuppgifterSom medarbetare i vår support kommer du att arbeta inom vår support för kunder, huvudsakligen externa. Arbetet innebär att ansvara för supportfrågor och bistå användare med problemlösning av varierande svårighetsgrad inom våra system för Geografisk IT.
Arbetet består därmed av att ta emot och registrera telefonsamtal och mail från våra externa användare och kunder i vårt ärendehanteringssystem, samt att på egen hand bearbeta och lösa ärenden, eller ta vidare ärenden till vår IT-drift, systemutvecklare eller GIS-experter.
Som support kommer dina huvudsakliga arbetsuppgifter bestå av att:
Ansvara för vissa utpekade funktioner, kompetensområden, dokumentation och processer inom ramen för hela supportgruppens arbete.
Arbeta som supportoperatör med incidentmottagning och användarstöd under schemalagd arbetstid.
Delta som representant för supportgruppen i förvaltningsteam och projekt. Stötta förvaltningsteam/uppdrag med kundkontakter, utskick och utbildning.
Tillämpa och följa för supportens och driften gemensamma rutiner, policys och processer.
Vem söker vi?
Vi söker dig som har någon form av teknisk bakgrund på gymnasie-, KY/YH- eller högskolenivå. Vi ser gärna att du även har en bakgrund där du tidigare arbetat inom IT- eller teknikområdet. Du har goda kunskaper i Windows och Office, samt är trygg i att arbeta med IT och IT-relaterade frågor. Det är meriterande om du har erfarenhet från att arbeta i en supporterande roll sedan tidigare, där du utvecklat en god känsla för service och även använt telefonen som redskap. Vidare har du goda kunskaper i svenska och engelska och uttrycker dig väl i både tal och skrift.
Det är starkt meriterande om du har kunskap och erfarenhet av något, eller några, av följande områden:
GIS, Relationsdatabaser, SQL och Active Directory
Arbete inom IT-support och ärendehanteringssystem
Erfarenhet från systemförvaltning/systemutveckling
Utbildning inom systemvetenskap/datateknik
Dina personliga egenskaperVi söker dig som trivs med att hjälpa andra och som har en förmåga att behålla lugnet även i stressade situationer. Du har en god organisationsförmåga och har lätt för att samarbeta med andra. Vidare drivs du av problemlösning och är duktig på att kommunicera på ett pedagogiskt sett. Eftersom arbetet går ut på att supporta andra är det viktigt att du är serviceinriktad, positiv och öppen. Samtidigt är du självgående i ditt arbete och tar gärna egna initiativ. Hos oss är det viktigt att vi lär oss av varandra och driver vår utveckling framåt på ett ansvarsfullt sätt.
Ansökningsprocessen
Metria söker engagerade och duktiga medarbetare som kan sitt område. Vi lägger stor fokus på din personlighet och olika bakgrunder är av intresse. Vi kommer gå igenom ansökningar och intervjua kandidater löpande, så tjänsten kan komma att tillsättas innan sista ansökningsdag som är den 31/8-2017. Startdatum för tjänstensker enligt överenskommelse.
Kontaktuppgifter för detta jobbFör mer information om tjänsten, kontakta rekryterande chef: Patrik Nordlander, telefon 010-121 81 81
Fackliga representanter: Sveriges Ingenjörer, Henrik Bylund, telefon 010-121 81 17 Unionen, Per-Åke Jureskog, telefon 010-121 84 83
Varmt välkommen med din ansökan!
Varaktighet, arbetstid
Heltid Anställningstid enligt överenskommelse
Ersättning Lön enligt överenskommelse
Så ansöker duSista dag att ansöka är 2017-08-31
Klicka på denna länk för att göra din ansökanKontaktPatrik Nordlander +101218181
FöretagMetria
AdressMetria
Lantmäterigatan 2
80264 Gävle
KontorsadressLantmäterigatan 2, Gävle
Jobbnummer 3620306
Observera att sista ansökningsdag har passerat.