Supply Planner

Beijer Electronics AB / Inköpar- och marknadsjobb / Malmö
Observera att sista ansökningsdag har passerat.


Visa alla inköpar- och marknadsjobb i Malmö, Burlöv, Lomma, Staffanstorp, Vellinge eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Beijer Electronics AB i Malmö

Supply Planner

Beijer Electronics är ett expansivt teknikföretag med lång erfarenhet inom industriell automation och datakommunikation. Bolaget utvecklar och marknadsför konkurrenskraftiga produkter och lösningar med användaren i fokus. Sedan starten 1981 har Beijer Electronics utvecklats till en internationell koncern med verksamhet i 19 länder och en omsättning på 1 400 mkr 2011. Bolaget är noterat på NASDAQ OMX Nordiska Börs Stockholms Small Cap-lista under symbolen BELE.

Redo för en utmaning?
BeijerElectronics växer och efterfrågan på våra produkter är stor. För att tillgodose våra kunders efterfrågan på våra produkter behöver vi förstärka vår inköpsavdelning med en driven Supply Planner.
Som Supply Planner kommer du att arbeta i ett litet globalt team som tillsammans ansvarar för att styra varor och material från företagets lager runt om i världen. Teamets mål är att ha rätt varor på rätt plats i rätt tid.

Publiceringsdatum
2012-03-21

Arbetsuppgifter
Som Supply Planner ansvarar du för flödet av produkter genom bolaget och arbetar för att säkerställa en tillförlitlig leveranskedja. Det är en viktig position på inköpsavdelningen så noggrannhet och snabbhet värdesätter vi högt. Som spindeln i nätet kommer du snart ha stor insyn i många delar av logistikkedjan och arbeta nära många funktioner på Beijer Electronics.

Dina arbetsuppgifter kommer till exempel att innefatta:
• Matcha inköpsordrar mot kundordrar
• Släppa ordrar inom bolaget
• Uppföljningar
• Diverse administrativa uppgifter
• Sammanställande av prognoser
• Framtagande av data för leveransplanering

Utvecklingsmöjligheter: På sikt kommer dina arbetsuppgifter även innefatta uppgifter av mer analytisk karaktär så som att sammanställa prognoser och ta fram data för leveransplanering.

Är du den vi söker?
Vi söker dig som har en KY-utbildning med inriktning mot logistik eller inköp alternativt har du minst 2 års arbetslivserfarenhet från att arbete med liknande arbetsuppgifter. Det är vidare meriterande om du har erfarenhet från internationell verksamhet. Du behärskar svenska och engelska i tal och skrift och har mycket goda kunskaper i Excel och Office-paketet.

Har du djupgående erfarenhet av affärssystemet IFS är det meriterande.

Som person är du driven, har brinnande engagemang och vågar ta tag i saker. Då du kommer att arbeta i ett mindre team är det viktigt att du är självgående, flexibel och har mycket hög ansvarskänsla. Det är högt tempo så vi lägger stor vikt vid ordningssinne och att du arbetar väldigt strukturerat eftersom det är mycket att hålla reda på i ditt arbete.

Vill du veta mer?
Har du frågor om tjänsten så är du välkommen att kontakta Logistics Manager Sweden Stefan Wallin på +46 40 358459 eller epost stefan.wallin@beijerelectronics.com

Välkommen att skicka in din ansökan och CV via vår hemsida, www.beijerelectronics.se/ledigajobb.

Sista ansökningsdag är 14 april 2012, men skicka in ansökan så fort som möjligt då vi jobbar med ett löpande urval.

Arbetstider och omfattning
Tillsvidare
Heltid

Tillträde
Snarast

Ersättning
Fast lön

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2012-04-12
Ansökan kan tyvärr inte göras via e-post.

Kontakt
Stefan Wallin 040-35 84 59

Företag
Beijer Electronics AB

Adress
Beijer Electronics AB
Box 426
20124 MALMÖ

Kontorsadress
Krangatan 4 A

Kontaktuppgifter
Telefonnummer till arbetsgivaren saknas i denna annons.

Jobbnummer
1193363

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Beijer Electronics AB

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Beijer Electronics AB: