Supply Manager
Candles Scandinavia AB / Inköpar- och marknadsjobb / Örebro
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
Visa alla inköpar- och marknadsjobb i Örebro,
Kumla,
Hallsberg,
Nora,
Lindesberg eller i
hela Sverige Visa alla jobb hos Candles Scandinavia AB i Örebro,
Stockholm,
Malmö,
Skellefteå eller i
hela Sverige Candles Scandinavia, med kunder som H&M, Åhléns, Lyko, Rituals med flera, är idag en ledande europeisk leverantör av doftljus producerade med 100% växtbaserat, biologiskt nedbrytbart vax, baserad på svenskodlad raps. Bolaget erbjuder ett hållbart och miljövänligt alternativ till den annars paraffindominerade ljusmarknaden där råvaran utvinns av fossilt bränsle. Bolagets styrka ligger främst i en kostnadseffektiv metod för
storskalig produktion av kundanpassade doftljus, helt av naturligt och miljövänligt vax. Candles Scandinavia bedriver sin verksamhet i fräscha och ändamålsenliga lokaler centralt i Örebro och är idag ca 50 medarbetare med en omsättning på ca 200 miljoner kronor. Candles Scandinavia AB (publ) är sedan november 2021 noterade på Nasdaq First North Growth Market. Våra värdeord är viktiga för oss och finns med oss i vårt dagliga arbete:
Våra värdeord är viktiga för oss och finns med oss i vårt dagliga arbete:
VI vågar och är innovativa
VI vet
VI gör det nu
VI är effektiva
VI är förändringsbenägna & arbetar annorlunda
VI kommunicerar & involverar
Vi söker dig som...
Framför allt tycker det låter intressant att vara med på Candles tillväxtresa! Med tanke på bolagets framfart både historiskt och framöver är det viktigt att du trivs i en föränderlig miljö, är utvecklingsorienterad och vill vara med att skapa rutiner och arbetssätt.
Vi fäster stor vikt vid dina personliga egenskaper och söker dig som är analytisk, noggrann och som levererar hög kvalité i ditt arbete. Du drivs av utveckling och vill ständigt röra dig framåt.
I rollen som Supply Manager hos oss är du själv ansvarig för bolagets produktionsplanering samt leder ett team som arbetar med front-end, genom projektkoordinatorer som hanterar kundönskemålen kring varje produktion, samt back-end med ansvar för inkommande råvaror och logistiken till och från vår fabrik. Genom daglig och detaljerad styrning och vid behov omplantering av produktionsplanen optimerar du vår produktion samt säkerställer en god leverans till våra kunder.
Rollens ansvarsområden omfattar framförallt produktionsplanering samt genom ditt team inköp, lagerhållning, produktkvalitet, projekt och transporter. Rollen griper över hela varuflödeskedjan, vilket medför att du i vardagen möter både det operativa och strategiska. För att passa i rollen tror vi att du har erfarenhet från liknande roller inom tillverkande industri.
För dig faller det sig naturligt att uppmuntra, stötta, följa upp och återkoppla. Vidare är du proaktiv och lösningsorienterad och trivs med att skapa god struktur och goda förutsättningar för teamet och bolaget.
Huvudsakliga arbetsuppgifter:
• Ansvarar för bolagets varuflöde med huvudsakligt ansvarsområde produktionsplanering
• Analysera och identifiera möjliga kostnadsförbättringar
• Arbeta med omvärldsbevakning för att säkerställa att leverantörerna uppfyller företagets mål vad gäller priser, kvalitet, leveranstider etc.
• Driver utvecklingsarbetet av bolagets varuflöde mot ett mer datastyrt flöde
• Säkerställer bolagets produktkvalitet, både i in och utflöde
• Säkerställer en effektiv produktionsplan
• Säkerställer att projekten fortlöper på ett bra sätt
• Stödja, coacha och samarbeta med sitt team som består av 4 personer
Du rapporterar till bolagets COO/Vice VD där funktionerna Supply, R&D, Teknik och Produktion ingår.
Vem är du?
Mest sannolikhet har du en akademisk utbildning inom ett relevant område för jobbet alternativt har di skaffat dig motsvarande kunskap genom arbetslivserfarenhet. Oavsett ser vi positivt på att du har minst 5 års arbetslivserfarenhet inom relevant område.
Du vågar utmana gamla sanningar, trivs i en föränderlig miljö och har en god förståelse för hela varuflödet. Du är beslutsför samtidigt som du är ödmjuk och tar dig tid att lyssna på folk i verksamheten. Du är flexibel, entreprenöriell i ditt sätt att hantera uppgifter, gillar snabba och enkla lösningar och tänker ekonomisk. Potentialen är stor med många lågt hängande frukter. Vi söker dig med tålamodet, envisheten och som ovan nämnt den bevisade kunskapen att du tänker rätt och får med dig folket på vägen. Flytande svenska och engelska krävs då flera av våra leverantörer kommer från olika delar av Europa.
Vi erbjuder
Ett spännande arbete i ett snabbväxande bolag med höga ambitioner på marknaden. Vi är idag det ledande bolaget inom vår nisch men har fortsatt mycket stora tillväxtambitioner. Vi har ett öppet klimat där det är korta vägar till beslut.
Anställningsform
Tillsvidare, heltid, dagtid
Kollektivavtal finns
Fast månadslön
Så ansöker du
Klicka på ansökningsknappen för att bifoga CV samt personligt brev märkta ''Supply Manager''
Sista ansökningsdag 2024-01-20
Urvalet sker löpande
Placeringsort är Örebro
Publiceringsdatum2023-12-03Kontaktuppgifter för detta jobbPeiman Naderi, COO & ViceVD
pna@candles.se Ersättning Fast månadslön + möjlighet till personaloptioner Fast månadslön plus möjlighet till optioner
Så ansöker du Sista dag att ansöka är 2024-01-01
Klicka på denna länk för att göra din ansökan Omfattning Detta är ett heltidsjobb.
Arbetsgivare Candles Scandinavia AB (org.nr 556791-4147),
https://www.candles.se/ Arbetsplats Candles Scandinavia
Jobbnummer 8303377
Observera att sista ansökningsdag har passerat.