Supply chain planner
Indiska / Logistikjobb / Stockholm
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
Visa alla logistikjobb i Stockholm,
Solna,
Lidingö,
Sundbyberg,
Danderyd eller i
hela Sverige Visa alla jobb hos Indiska i Stockholm,
Huddinge,
Södertälje,
Uppsala,
Eskilstuna eller i
hela Sverige INDISKA är en svensk, familjeägd butikskedja som funnits sedan 1901. Vi har idag 100 butiker i Sverige, Norge, Finland, Island, Tyskland samt shop online. Vår affärsidé är att sälja en unik mix av mode och inredning med inspiration från Indien, som tilltalar många. Vi är ett engagerat företag där mixen av mode och inredning i vår egen stil gör oss unika på marknaden.
Tjänsten som Supply Chain Planner är en betydelsefull funktion inom Indiska för att vi ska kunna fortsätta vår resa mot optimala lagernivåer, fördelning och påfyllnad av varor till butiker och e-handeln. Öka kostnadseffektiviteten och bidra till ökad lönsamhet genom att rätt vara i rätt mängd till rätta butiker.
Supply Chain Planner är direkt underställd logistikchefen (Supply Chain Director) men innebär ett tätt arbete med teamet Supply Chain planning, lagret, samt inköp och försäljning. Arbetsuppgifterna består framförallt i att operativt se till att våra butiker i alla kanaler har rätt tillgänglighet av varor och uppnår servicenivån på ett så kostnadseffektivt sätt som möjligt. I detta arbete ingår även att kontinuerligt ha koll på sortiment, kommande inköp, försäljning för att hela tiden optimera varuflödet.Samt att aktivt jobba med vidareutveckling av Indiskas supply chain avseende lagerhållning, varuförsörjning och varustyrning.
I rollen ingår bla att
• Göra fördelningar baserat på kommande inköp, volymer, kampanjer etc.
• Sätta upp artiklar för replenishment. Uppföljning av centrallagrets samt butikernas lagernivåer samt försäljning och kontinuerligt analysera öka eller minska min och/eller maxnivåer.
• Göra plockprognos baserat på försäljningsprognos och kommunicera med lager för att hitta rätt bemanning och kostnadseffektiv styrning
• Göra utredningar, felsökningar och uppföljningar relaterade till varuförsörjning eller lager och ta fram förslag på åtgärd
• Driva varuflödesmöten med controllers för inköp och försäljning för att gå igenom det som ska allokeras; det som ska sälja nu, samt framtiden för att ha bra dialog och planera arbete framåt
• Kontinuerlig kontakt med butiker, inköp, försäljning för ändringar kring påfyllning
Vi söker dig som har akademisk utbildning inom logistik och/eller ekonomi samt gärna arbetslivserfarenhet från detaljhandel. Vi hoppas vidare att du har intresse för problemlösning, av att använda din analytiska förmåga och att söka lösningar till problem samt att du har god rapporteringsvana, muntligen och skriftligen, mycket god kunskap i Excel samt erfarenhet av större affärssystem. Du bör ha god engelska i tal och skrift, Internationell erfarenhet är ett plus.
Möt några av våra kollegor och få ytterligare information om företaget och vårt ansvarstagande inom miljö, etik och sociala frågor, på vår hemsida
www.indiska.com .
Varaktighet, arbetstid
Heltid/ Ej specificerat
Publiceringsdatum2016-03-17ErsättningEnligt överenskommelse
Så ansöker duSista dag att ansöka är 2016-04-06
Klicka på denna länk för att göra din ansökanFöretagIndiska
AdressIndiska
Box 27317, 102 54 Stockholm
10254 Stockholm
KontorsadressMalmv 1-3, 102 54 Stockholm
Övriga kontaktuppgifter Jobbnummer 2731702
Observera att sista ansökningsdag har passerat.