Supply Chain Planner

Kontorsfixarna Stockholm AB / Logistikjobb / Stockholm
Observera att sista ansökningsdag har passerat.


Visa alla logistikjobb i Stockholm, Solna, Lidingö, Sundbyberg, Danderyd eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Kontorsfixarna Stockholm AB i Stockholm, Solna, Sundbyberg, Danderyd, Huddinge eller i hela Sverige

Kontorsfixarna Skandinavien AB

Publiceringsdatum
2014-04-28

Om tjänsten
Är du en person som klarar att ha flera projekt igång samtidigt och söker en varierande tjänst i en internationell organisation inom IT-branschen? Är du en noggrann administratör med ett proaktivt arbetssätt och kan se nästa steg? Då har du grundförutsättningarna för att jobba och vara med och utveckla vår kunds nordiska Supply Chain organisation.

Om företaget
I samarbete med vår kund söker vi nu en Supply Chain Planner till deras nordiska avdelning. Företaget är idag en av Europas ledande och en av Sveriges största distributörer av IT-produkter. I Sverige har de i ca 250 anställda. Företagets lokaler är belägna i Spånga.

Dina arbetsuppgifter
Inom organisationen har kunden ett antal Supply Chain Planners som ansvarar för styrningen av materialflödet för ett definierat produktsortiment. Tillsammans med teamet utvärderar du den försäljningsprognos som görs månads-/veckovis på övergripande nivå och nedbrutet per produkt. Med befintliga anskaffningsverktyg så optimeras inköpen i relation till aktuellt försäljningstempo, samtidigt gäller det att ha uppdaterade leveransdatum, styra om inköpsorder och följa leverantörernas leveranssäkerhet. Vidare kommer du att arbeta med att öka lageromsättningshastigheten, föreslå utförsäljningar av produkter som är på väg att bli obsoleta, kontrollera prisskydd och andra anspråk som är relaterade till leverantörerna.

Kvalifikationer
Vi söker dig som är nyexaminerad med akademisk bakgrund som är affärsrelaterad och/eller industriell ingenjörsexamen. Alternativt några års erfarenhet från liknande befattning inom eller utom branschen med minst gymnasial utbildning i botten.
Du måste kunna arbeta i Microsoft Excel och det är en fördel om du har arbetat med SAP men det är inget krav. Eftersom du arbetar i ett internationellt företag bör du ha goda kunskaper i engelska både i tal och skrift. Som person är du analytisk, noggrann och positiv. Högt tempo och flexibilitet är kännetecknande för dig som person. Vidare är du en god administratör och kommunicerar lätt och korrekt.

Övrig information
Tjänsten är på heltid och startar omgående. Uppdraget pågår f.r.o.m. omgående t.o.m. mitten av september men du kommer att bli erbjuden en tillsvidareanställning hos Kontorsfixarna där din profil kommer att matchas med andra spännande konsulttjänster. Anställningen är en bemanning vilket innebär att du kommer att vara anställd av Kontorsfixarna men arbeta för vår kund. Vi vill ha in din ansökan snarast möjligt då intervjuer och urval kommer ske löpande.

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2014-05-28
Ange följande referens när du ansöker: 1528
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Kontakt
Ellinor Halling

Företag
Kontorsfixarna Stockholm AB

Adress
Kontorsfixarna Stockholm AB
Sturegatan 38
11436 Stockholm

Jobbnummer
1854280

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Kontorsfixarna Stockholm AB

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Kontorsfixarna Stockholm AB: