Supply Chain Planner
Kontorsfixarna Skandinavien AB / Logistikjobb / Stockholm
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
Visa alla logistikjobb i Stockholm,
Solna,
Lidingö,
Sundbyberg,
Danderyd eller i
hela Sverige Visa alla jobb hos Kontorsfixarna Skandinavien AB i Stockholm,
Solna,
Lidingö,
Sundbyberg,
Danderyd eller i
hela Sverige Kontorsfixarna Skandinavien AB
Publiceringsdatum2011-12-20Om företagetÄr du en person som klarar att ha flera projekt igång samtidigt och söker en varierande tjänst? Är du en noggrann administratör samt har ett proaktivt arbetssätt och kan se nästa steg? Då har du grundförutsättningarna för att jobba och vara med och utveckla vår kunds nordiska Supply Chain organisation.
I samarbete med vår kund söker vi flera Supply Chain Planners till deras nordiska avdelning. Företaget är idag en av Europas ledande och en av Sveriges största distributörer av IT-produkter. I Sverige har de i ca 250 anställda. Företagets fräscha och nyrenoverade lokaler är belägna i Spånga.
Dina arbetsuppgifterInom organisationen har kunden ett antal Supply Chain Planners som ansvarar för styrningen av materialflödet för ett definierat produktsortiment. Tillsammans med teamet utvärderar du den försäljningsprognos som görs månads-/veckovis på övergripande nivå och nedbrutet per produkt. Med befintliga anskaffningsverktyg så optimeras inköpen i relation till aktuellt försäljningstempo, samtidigt gäller det att ha uppdaterade leveransdatum, styra om inköpsorder och följa leverantörernas leveranssäkerhet. Öka lageromsättningshastigheten, föreslå utförsäljningar av produkter som är på väg att bli obsoleta, kontrollera prisskydd och andra anspråk som är relaterade till leverantörerna, är några av de centrala arbetsuppgifter du utför som Supply Chain Planner.
KvalifikationerVi söker dig som har akademisk bakgrund med affärsrelaterad och/eller industriell ingenjörsexamen alternativt några års erfarenhet från liknande befattning inom eller utom branschen med minst gymnasial utbildning i botten. Du är en van datoranvändare främst i Microsoft Excel och det är en fördel om du har arbetat med SAP eftersom det är kundens huvudsakliga miljö. Eftersom du arbetar i ett internationellt företag måste du tala och skriva engelska utan problem. Du är en god administratör och kommunicerar lätt och korrekt.
Som person är du analytisk, noggrann och positiv. Vidare är högt tempo och flexibilitet en arbetsmiljö som du trivs i.
Övrig informationTjänsten startar efter årsskiftet men urvalet sker löpande så skicka in din ansökan redan idag. Du kommer att vara tillsvidareanställd som konsult hos oss på Kontorsfixarna men arbeta ute hos vår kund.
Så ansöker duSista dag att ansöka är 2012-01-31
Ange följande referens när du ansöker: 619
Ansökan kan tyvärr inte göras via e-post.
Klicka på denna länk för att göra din ansökanKontaktFöretagKontorsfixarna Skandinavien AB
AdressKontorsfixarna Skandinavien AB
Sturegatan 38
11436 Stockholm
Jobbnummer 1110757
Observera att sista ansökningsdag har passerat.