Supply Chain Manager till Nordaq
Novare Interim & Recruitment AB / Inköpar- och marknadsjobb / Stockholm
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
Visa alla inköpar- och marknadsjobb i Stockholm,
Solna,
Lidingö,
Sundbyberg,
Danderyd eller i
hela Sverige Visa alla jobb hos Novare Interim & Recruitment AB i Stockholm,
Danderyd,
Upplands Väsby,
Södertälje,
Uppsala eller i
hela Sverige NORDAQ levererar ett premiumvatten som förbättrar smaken av mat och dryck som konsumeras tillsammans med vattnet. Produkten, konstruerad och utvecklad av NORDAQ, är inte bara av högsta kvalitet utan är även miljövänlig och med stora kostnadsfördelar.
Målmarknaderna för NORDAQ är premiumhotell, restauranger och caféer (HoReCa) över hela världen. Leverans och service sköts antingen av NORDAQ direkt, eller genom kontrakterade distributörer med stöd av NORDAQ.
Vill du jobba på ett innovativt företag som levererar hållbara lösningar till hotell och restaurangbranchen? Trivs du med att ta ett stort eget ansvar och har erfarenhet av supply chain och inköp? Då kan rollen som interim Supply chain manager på Nordaq vara rollen du letar efter.
Publiceringsdatum2020-01-08Om tjänstenSom Supply Chain Manager på Nordaq har du ett övergripande ansvar för hela supply Chain kedjan. Du håller i den dagliga driften för Supply Chain funktionen och jobbar tätt ihop med Supply Chain Coordinator som du också arbetsleder. Du arbetar både operativt så som med daglig kontakt med kunder och distributörer samt strategiskt med bland annat sourcing av nya leverantörer.
Vidare ansvarar du för;
• Kontakt med leverantörer och distributörer
• Avrop/orderläggning
• Avtalsfrågor
• Lageröversyn samt lageroptimering
• Specialfall/mer komplexa case så som expressleveranser eller större beställningar
Vem söker vi?
För att lyckas i rollen ser vi att du trivs med att jobba operativt och har en prestigelös inställning. Du är självgående, orädd och ställer alla de frågor du behöver för att ta dig fram och för att lära dig. Då Nordaq är en mindre organisation är det av stor vikt att du har förståelse för att allas insats och prestation räknas - du ser till att saker händer. Du gillar att lösa problem och tar dig an även mer komplexa frågeställningar.
Vi ser det som krav att du har:
• Erfarenhet av Supply Chain / Logistik
• Erfarenhet av sourcing/inköp
Vi ser det som meriterande om du har:
• Erfarenhet av att driva förbättringsprojekt inom ramen för supply chain och logistik
• Van användare av MS Office (Excel) och relevanta affärssystem (Fortnox)
• Relevant akademisk utbildning
• Flytande i svenska och engelska
• Internationell erfarenhet
Övrig information
Start: Omgående
Anställningsform: 6 månaders konsultuppdrag med goda möjligheter till anställning hos Nordaq
Placering: Stockholm
Är detta rätt möjlighet för dig? Ansök redan idag då urval sker löpande. Notera att vi ej tar emot ansökningar via mail med anledning av GDPR.
Varaktighet, arbetstid
Heltid Visstid
ErsättningFast
Så ansöker duSista dag att ansöka är 2020-01-31
Klicka på denna länk för att göra din ansökanFöretagNovare Interim & Recruitment AB
Omfattning Detta är ett heltidsjobb.
Arbetsgivare Novare Interim & Recruitment AB (org.nr 556633-8017),
http://https://novare.se/interim-and-recruitment/ Arbetsplats Novare Interim & Recruitment
Jobbnummer 5031226
Observera att sista ansökningsdag har passerat.