Supply Chain Manager - Göteborg

Stena Recycling AB / Chefsjobb / Göteborg
2024-11-25


Visa alla chefsjobb i Göteborg, Mölndal, Partille, Kungälv, Lerum eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Stena Recycling AB i Göteborg, Trollhättan, Uddevalla, Halmstad, Jönköping eller i hela Sverige

Är du en driven och erfaren ledare som har en god samordnande förmåga och ett intresse för affären? Här får du vara med och bygga upp och optimera processer samt påverka företagets resultat på sista raden. Ansök idag!

Som Supply Chain Manager har du en nyckelroll i vår organisation där din främsta uppgift är att leda, samordna och följa upp arbetet för våra koordinatorer och specialister inom våra materialflöden och affär. På din avdelning arbetar ni mot våra materialflöden med att kontinuerligt driva leveransplanering på ett effektivt sätt och optimera flödena inom de olika materialslagen utifrån marknadens förutsättningar kopplat till volym och pris. Ni tar fram rapporteringar, sammanställer och analyserar information gällande avsättningar, leverantsoptimering och produktionskostnader samt stöttar även till viss del i vårt inboundflöde.

Om rollen
Du ansvarar för att utveckla verksamheten och säkerställa att våra leveransplaneringar och materialflöden optimeras i samordning och koordinering med bolagets övriga avdelningar som är involverade, exempelvis produktionsenheter, filialer och säljorganisationer. Du kommer att vara bolagets representant gällande processer inom produktområdena och driva det strategiska arbetet avseende flödesoptimering. Dessutom kommer du att leda implementeringen av vårt nya affärssystem, driva, utveckla och följa upp KPI:er och mål i verksamheten samt driva kontinuerliga förbättringar av våra administrativa- och flödesprocesser gällande leveransplanering och flödesoptimering för vårt förädlade material.

I din roll utvecklar du ständigt din avdelning och säkerställer att kompetensutveckling sker samt driver förbättringsprojekt för att hjälpa till att implementera våra materialstrategier. Du har personal- och arbetsmiljöansvar vilket innebär att du ansvarar för lönesättning, rekrytering, inhyrning och bemanningsplanering.

Vem är du?
Vi söker dig som är en trygg och strukturerad ledare med intresse för förändringsledning och kompetensutveckling. Du har en god ekonomisk förståelse och ett sinne för affärer vilket gör att du förstå vad som påverkar vårt resultat. Självklart är du bra på att samarbeta och skapa goda relationer, både internt och externt, samt har en god kommunikativ förmåga där du enkelt kan förklara och förmedla vidare beslut som inom avdelningen. Vidare ser vi att du på ett enkelt sätt tar till dig och analyserar information för att sedan kunna dra faktabaserade slutsatser.

För att lyckas i rollen behöver du ha:

• Minst 5 års erfarenhet av ledarskap.
• Universitetsutbildning på minst kandidatnivå, gärna inom ekonomi eller teknik.
• Erfarenhet av att arbeta med ett företags hela affär.
• Erfarenhet av att ha arbetat med administrativa processer samt arbetat med analys, kalkyleringar och sammanställt data
• Erfarenhet från industriverksamhet
• Goda kunskaper i Microsoft 365/Officepaketet.
• Mycket goda kommunikativa och skriftliga kunskaper i svenska och engelska.
• B-körkort

Vi ser det som meriterande om du har erfarenhet av att implementera affärssystem.

Vad erbjuder vi dig?
I denna roll får du vara med och och implementera vårt nya affärssystem. Du får en trygg och rolig arbetsplats, full av kompetenta och hjälpsamma kollegor som gärna delar med sig av sin kunskap, samt ett brett kontaktnät såväl innanför som utanför bolaget. Din medarbetarresa börjar med en gedigen introduktionsutbildning och eftersom vi satsar mycket på kompetenshöjande insatser så finns många möjligheter för dig som vill växa, både individuellt och tillsammans med oss. Vi är måna om dig, därför erbjuder vi dig trygga och utvecklande förmåner. Läs mer här.

Du kommer ha direkt personalansvar över 12 medarbetare, varav 9 koordinatorer med fokus på affären och 3 notifikationsspecialister. Du rapporterar till Head of Product Area och vara en del av ledningsgruppen inom produktområdena.

Information om rekryteringsprocessen
Eftersom vi vill säkerställa ett rättvist och fördomsfritt urvalsarbete önskar vi inget personligt brev, däremot att du svarar på våra inledande urvalsfrågor. Om du går vidare kommer du därefter att få ett mejl med en länk till våra rekryteringstester som på ett objektivt sätt hjälper oss att matcha rätt person till tjänsten. Här kan du läsa mer om vår rekryteringsprocess. Vi tillämpar sex månaders provanställning och gör bakgrundskontroll.

På Stena Recycling räknas alla medarbetares insatser. Vi erbjuder helhetslösningar inom återvinning och cirkulära tjänster över hela landet. Våra kunder finns representerade i många branscher - allt från detaljhandel och tillverkande industri till verkstadsindustri, kommunal verksamhet och sjukhus. Med omtanke och säkerhet i fokus strävar vi alltid efter att bli ännu bättre och nu behöver vi dig - vår nya kollega - som vill vara med att ta nästa steg på vår resa.

Välkommen till en framtidsbransch - det börjar med dig!

#LI-ONSITE

Vi ser fram emot din ansökan! Urval sker löpande så ansök därför gärna redan idag. Vänligen observera att vi på grund av GDPR endast tar emot ansökningar via ansökningsknappen.

Vi undanber oss vänligt men bestämt direktkontakt med bemannings- och rekryteringsföretag samt försäljare av ytterligare jobbannonser.

Ersättning
Enligt överenskommelse

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2024-12-16
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Omfattning
Detta är ett heltidsjobb.

Arbetsgivare
Stena Recycling AB (org.nr 556132-1752)

Körkort
För detta jobb krävs körkort.

Arbetsplats
Stena recycling

Kontakt
Head of Business Area
Fredrik Lyckesvärd
fredrik.lyckesvard@stenarecycling.se

Jobbnummer
9028536

Prenumerera på jobb från Stena Recycling AB

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Stena Recycling AB: