Supply Chain Coordinator till internationell koncern

Avanzera Bemanning AB / Administratörsjobb / Solna
Observera att sista ansökningsdag har passerat.


Visa alla administratörsjobb i Solna, Sundbyberg, Stockholm, Danderyd, Lidingö eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Avanzera Bemanning AB i Solna, Sundbyberg, Stockholm, Danderyd, Lidingö eller i hela Sverige

Vårt uppdrag:

Vi söker en Supply Chain Coordinator till vår kund som producerar innovativa produkter och lösningar inom områdena ortopedi, neurologisk sjukdom, synvård, diabetesvård, infektion, diagnostik, hjärt-kärlsjukdom m.m. Man är en internationell koncern med sitt nordiska huvudkontor i Solna. Uppdraget ska tillsättas omgående och beräknas pågå under sex månader med goda chanser till förlängning.

Detta är ett konsultuppdrag vilket innebär att du kommer vara anställd av Avanzera och jobba ute hos kund. Som konsult hos Avanzera har du fast månadslön innevarande månad samt betald semester.

Publiceringsdatum
2016-09-12

Dina arbetsuppgifter
Som Supply Chain Coordinator kommer du ingå i ett nordiskt team och koordinera informationen mellan Nordic Supply Chain och de lokala bolagen för att försäkra en god lagerhållning och kunna möta patientbehovet. Du kommer att ha en nära kontakt med andra avdelningar för att säkerställa optimal service gentemot patienter, kunder och produktionssiter.

Din roll är främst att dagligen följa upp lagernivåerna i Norden, uppdatera systemen med dagsaktuell information, delta i förberedelserna inför lanseringar av nya produkter och se att all information finns tillgänglig, uppdatera master data, följa upp SOP's, månatligen revidera lagervarornas livslängd m.m. I rollen ingår även att med jämna mellanrum se över befintliga rutiner och processer för att se om något kan förbättras.

Bakgrund
Vi söker dig med relevant eftergymnasial utbildning och med god insyn i Supply Chain och logistik. Kanske har du arbetat ett par år inom Supply Chain eller logistik sedan din examen. Du har goda kunskaper i engelska samt svenska (alternativt ett annat nordiskt språk), i tal och skrift. Rollen kräver framförallt goda kunskaper i Excel, men även övriga Officepaketet samt även erfarenhet av ERP system. Har du kunskaper i SAP är det meriterande.

Som person är du en teamplayer, van att kommunicera med olika funktioner. Eftersom du kommer ha många kontakter över olika funktioner i verksamheten ser vi att du är en person som bygger goda relationer.

Vi vill be om ditt CV på engelska. Sök redan idag! Då tillsättandet ska ske så snart som möjligt kommer vi att göra vårt urval löpande. Att ansöka tar bara en minut, fyll i dina personuppgifter och ladda upp ditt eget CV så är du en av våra kandidater till tjänsten. Välkommen med din ansökan!

Bemanning med personligt engagemang:

Genom vår uthyrnings- och rekryteringsverksamhet erbjuder vi personal inom Ekonomi, Administration, Sälj/Marknad, Logistik/Inköp och HR. Vår inriktning är kunnig och erfaren personal som snabbt kan sätta sig in i arbetsuppgifter och nya företag. Vår framgång bygger på ett personligt engagemang, lång erfarenhet och en konstant målsättning att överträffa dina förväntningar. Besök oss gärna på www.avanzera.se eller www.facebook.com/Avanzera

Varaktighet, arbetstid
Heltid Visstidsanställning

Ersättning
Enligt överenskommelse

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2016-10-05
Vi föredrar ansökningar via webben
Ange följande referens när du ansöker: 787
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Kontakt
Lisa Karbelius 08-545 28 303

Företag
Avanzera Bemanning AB

Adress
Avanzera Bemanning AB
Box 853
10137 Stockholm

Kontorsadress
Box 853, Stockholm

Övriga kontaktuppgifter

Jobbnummer
3043442

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Avanzera Bemanning AB

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Avanzera Bemanning AB: