Studievägledare till Studerandeservice
Chalmers tekniska högskola / Administratörsjobb / Göteborg
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
Visa alla administratörsjobb i Göteborg,
Mölndal,
Partille,
Kungälv,
Lerum eller i
hela Sverige Visa alla jobb hos Chalmers tekniska högskola i Göteborg,
Kungsbacka eller i
hela Sverige Den aktuella tjänsten gäller studievägledaruppgifter och utbildningsadministration inom utbildningsområdet Samhällsbyggnad företrädesvis gentemot utbildningsprogrammet Arkitektur och teknik samt studievägledaruppgifter inom Central studievägledning.
Arbetsuppgifterna inom programmet Arkitektur och teknik innebär såväl studievägledning som studieadministration och information för enskilda och grupper av studerande. Samtal av kurativ karaktär förekommer. Du kommer att möta såväl presumtiva studenter som programstudenter och aktivt att delta i introduktionen av nya studenter, göra uppföljningar och arbeta med annat programadministrativt arbete. En annan viktig del av arbetet är att ge information till studenterna om programmets upplägg, kurser och examenskrav. Du kommer att ha ett nära samarbete med utbildningssekreteraren, programansvarig och utbildningshandläggaren inom området.
Inom den centrala studievägledartjänsten kommer du att tillsammans med din kollega ansvara för högskoleövergripande vägledning och information främst till presumtiva studenter med fokus på framtida studie- och karriärval. Detta sker genom bokade vägledningssamtal, telefonmottagning och e-post. I rollen som central studievägledare är du uppdaterad inom omvärldsbevakning t.ex politiska beslut, trender och förändringar inom arbetsmarknaden. I rollen ingår även ett samordningsansvar för studievägledargruppens arbete med metodutveckling, policyfrågor samt gruppens egen kompetensutveckling. I arbetsuppgifterna ingår också att utforma och delta i informationstillfällen för studenter, vägledare och andra externa grupper.
Arbetet kräver mycket god förmåga att skapa kontakt med andra människor. Det ställs krav på att du är initiativrik, prestigelös och serviceinriktad. Du måste på ett självständigt sätt kunna organisera och prioritera samtidigt som god samarbetsförmåga är viktig.
Vi förutsätter också att du är duktig på att uttrycka dig i tal och skrift både på svenska och på engelska, och att du är en god datoranvändare.
En akademisk utbildning såsom socionom, studie- och yrkesvägledning eller annan beteendevetenskaplig högskoleexamen är en förutsättning.
Ansökan ska innehålla
Ansökan skall innehålla:
1. En ansökan på maximalt en A4-sida innehållande specifika kvalifikationer som är relevanta för tjänsten och tidigare arbetslivserfarenhet.
2. CV, curriculum vitae
Ansökan sker elektroniskt, på ett särskilt ansökningsformulär. Använd knappen längst ner på sidan. Dokumenten enligt punkterna ovan skall bifogas som pdf-filer, alternativt zip-filer.
Om något material inte finns och inte lätt kan överföras till pdf-format finns det möjlighet att sända in det separat till registrator. Handlingarna måste märkas tydligt med sökandes namn och referensnummer (2010/22).
Adress:
Registrator
Chalmers tekniska högskola
412 96 Göteborg
Publiceringsdatum2010-02-17Arbetstider och omfattningVisstidsanställning 6 månader eller längre
Heltid
omgående t o m 31 december 2010
Tillträdeomgående
ErsättningFast lön
Så ansöker duSista dag att ansöka är 2010-03-01
Ansökan skall innehålla:
1. En ansökan på maximalt en A4-sida innehållande specifika kvalifikationer som är relevanta för tjänsten och tidigare arbetslivserfarenhet.
2. CV, curriculum vitae
Ansökan sker elektroniskt, på ett särskilt ansökningsformulär. Använd knappen längst ner på sidan. Dokumenten enligt punkterna ovan skall bif
KontaktLena Lundström central studievägledare tel. 031-772 2528
chef Ann-Marie Danielsson Alatalo 031-772 1552.
Facklig kontaktSACO: Jan Lindér
ST: Marie Wenander
SEKO: Johan Persson
FöretagChalmers tekniska högskola
AdressChalmers tekniska högskola
Box 8873
41296 GÖTEBORG
KontaktuppgifterTelefonnummer: 031-7721000
Jobbnummer 589507
Observera att sista ansökningsdag har passerat.