Studie- och yrkesvägledare till Elevhälsan
Gällivare kommun / Administratörsjobb / Gällivare
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
Visa alla administratörsjobb i Gällivare,
Jokkmokk,
Kiruna,
Pajala,
Överkalix eller i
hela Sverige Visa alla jobb hos Gällivare kommun i Gällivare,
Boden,
Luleå eller i
hela Sverige Gällivare ligger 10 mil norr om polcirkeln. I kommunen bor drygt 18 000 människor med närhet till arbete, service och natur. Här finns länsdelssjukhus, väl utbyggd barnomsorg, bra skolor, ett rikt föreningsliv och ett varierat kulturutbud. Närheten till vildmarken ger goda möjligheter till fritid och upplevelser av världsklass, året runt. Norrbottenskusten når man på ca 2,5 timme med tåg eller bil. Stockholm ligger ca 2,5 timme från Gällivare med dagliga flygförbindelser.
Här finns ett differentierat näringsliv och mineralutvinning är sedan decennier en huvudsaklig basnäring. Nya delar av Gällivare ska utvecklas i takt med att områden i Malmberget avvecklas, allt som följd av gruvnäringens fortsatta expansion. Det här är landets största samhällsomvandling i sitt slag. 250 000 nya kvadratmeter av bostäder, kommunala verksamheter och kommersiella lokaler ska byggas under de närmaste 20 åren.
Publiceringsdatum2016-07-29Beskrivning av verksamhetenElevhälsan skall ses som ett verksamhetsområde där medicinska, psykologiska, psykosociala och specialpedagogiska insatser ingår och är en del av skolans lärandeuppdrag och det samlade arbetet för en god hälsa. Det främjande och förebyggande arbetet skall betonas och bedrivas salutogent och med ett inkluderande arbetssätt.
Dina arbetsuppgifterDu kommer att tillhöra den centrala elevhälsan i kommunen, dina kollegor på elevhälsan är skolsköterskor, skolläkare, kuratorer, pedagoger, psykolog och administratör. Ett nära och utvecklande samarbete inom den centrala elevhälsan är en viktig och grundläggande del i arbetet. Du är underställd elevhälsans chef.
Du arbetar med vägledning för att främja skolnärvaro och ge eleverna rätt och viktig information inför valsituationer de står inför, under sin utbildning i grundskolan. Du kommer att arbeta med det främjande och förebyggande arbete gällande elevers skolnärvaro. Du ingår i Elevhälsans nystartade närvaroteam för grundskolan.
I samarbete med skolkurator, för kommunala aktivitetsansvaret, arbetar du med motiverande samtal som har en tydlig inriktning på utbildning med ungdomar upp till 20 år som av någon anledning inte färdigställt eller avbrutit sina gymnasiestudier.
KvalifikationerDu som har utbildning som studie- och yrkesvägledare eller annan adekvat högskoleutbildning som arbetsgivaren bedömer lämplig. Tidigare erfarenhet av elevhälsa är meriterande. Vi kommer att ta stor hänsyn till personlig lämplighet.
Du ska vara professionell i förmågan att analysera, bedöma och skriva utredningar/dokument. En mycket god förmåga att kommunicera och samverka. Du är van att arbeta självständigt och ta eget ansvar. Naturligtvis ser du alla elevers/ungdomars kraft och förmåga att påverka sin situation i ditt motiverande arbetssätt.
Arbetstid
Tillsvidareanställning 100%
TillträdeEnligt överenskommelse. Provanställning kan komma att tillämpas.
Övrig informationB-körkort fordras samt tillgång till egen bil
Fackliga företrädare
Vision 0970-818000
Lärarförbundet 0970-818000
Lärarnas riksförbund 0970-818000
Så ansöker duVi tar endast emot ansökan via:
www.hrsupporten.se/gellivare.phpTill din ansökan vill vi ha med en CV. Vid anmodan lämnas originalhandlingar.
Vi har valt våra rekryteringskanaler och önskar ingen rekryteringshjälp.
KörkortskravB
Tillgång till egen bil
Varaktighet, arbetstid
Heltid Tillsvidare
ErsättningMånadslön
Uppge lönesanspråk i ansökan
Så ansöker duSista dag att ansöka är 2016-08-14
Ange följande referens när du ansöker: B 245/2016
Klicka på denna länk för att göra din ansökanKontaktVerksamhetschef Susanne Sandvärn 070-6973132
FöretagGällivare kommun
AdressGällivare kommun
Tingshusgatan 8-10
98281 GÄLLIVARE
KontorsadressTingshusgatan 8-10
Övriga kontaktuppgifter Jobbnummer 2970355
Observera att sista ansökningsdag har passerat.