Studenter inom IT/nätverk till NOC-avdelning

Bravura Sverige AB / Supportteknikerjobb / Stockholm
Observera att sista ansökningsdag har passerat.


Visa alla supportteknikerjobb i Stockholm, Solna, Lidingö, Sundbyberg, Danderyd eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Bravura Sverige AB i Stockholm, Solna, Lidingö, Sundbyberg, Danderyd eller i hela Sverige

Är du serviceinriktad och teknikintresserad? Studerar du för närvarande en utbildning inom IT/data eller nätverk och söker ett mycket meriterande extrajobb kopplat till dina studier? Då kan detta vara ett uppdrag för dig!

Om Företaget
Företaget erbjuder kommunikationslösningar mot företagskunder i Norden och är en av Sveriges ledande telekomleverantörer.Arbetet på företagets NOC-avdelning är förlagt främst till helger med möjlighet att arbeta morgon, dag eller natt. Detta är en god möjlighet för dig som studerar att kombinera ett meriterande och lärorikt extrajobb vid sidan av dina studier och under loven!

Publiceringsdatum
2014-07-23

Dina arbetsuppgifter
I rollen som NOC-tekniker blir du en del av företagets NOC-avdelning. Denna avdelning är bemannad dygnet runt, samtliga dagar i veckan. Som NOC-tekniker arbetar du med övervakning av kundernas system, nätverk och servrar. Om larm inkommer ansvarar du för att lösa ärendet genom felsökning och åtgärd. Uppstår mer komplexa ärenden lämnar du över arbetet till företagets tekniker.Detta uppdrag är förlagt till helgtid men pass under veckodagar kan uppstå vid behov. Då avdelningen är bemannad dygnet runt kräver rollen att du har möjlighet att jobba pass som är förlagda olika tider på dygnet. För att upprätthålla din kompetensnivå förväntas du arbeta två helger per månad. Arbetspassen utförs alltid tillsammans med minst en annan tekniker.

Formella krav
• Pågående studier inom data/IT med inriktning mot nätverk/kommunikation/säkerhet
• Stort intresse av nätverk och säkerhet? Kunskaper inom switching och routing
• Certifieringar inom Cisco (mycket meriterande)
• Tidigare erfarenhet av att jobba mot kund, exempelvis i support/kundtjänst/service desk (mycket meriterande)

Dina personliga egenskaper
Du som söker detta uppdrag har ett starkt tekniskt intresse. Rollen innefattar mycket kundkontakt och det är därför mycket viktigt att du trivs med att detta. Du är serviceinriktad, hjälpsam och vill göra ditt yttersta för att hjälpa kunden. Du är handlingskraftig och duktig på att arbeta strukturerat i skarpa lägen. Du tycker om att lära nytt och är en person som gärna delar med sig av dina kunskaper till övriga medarbetare.I denna rekryteringsprocess kommer vi lägga stor vikt vid personliga egenskaper.

Övrig information
Start: Augusti/september
Plats: Stockholm
Kontakt: Bravura, tel. 08-40024050
Vi rekommenderar att du skickar in din ansökan omgående då vi gör ett löpande urval. Välkommen med din ansökan!

Arbetstider och omfattning
Tillsvidare
Deltid

Ersättning
Fast lön

Företag
BRAVURA SVERIGE AB

Adress
BRAVURA SVERIGE AB
Hornsbruksgatan 28
11734 Stockholm

Kontorsadress
Hornsbruksgatan 28
Stockholm

Övriga kontaktuppgifter
Telefonnummer: 08-40024050
E-postadress: info@bravura.se

Jobbnummer
1944735

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Bravura Sverige AB

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Bravura Sverige AB: