Strukturerad och serviceinriktad projektplanerare för underhåll och repa...

Faiveley Transport Nordic AB / Inköpar- och marknadsjobb / Landskrona
Observera att sista ansökningsdag har passerat.


Visa alla inköpar- och marknadsjobb i Landskrona, Svalöv, Kävlinge, Helsingborg, Bjuv eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Faiveley Transport Nordic AB i Landskrona, Stockholm, Solna eller i hela Sverige

Wabtec Faiveley Nordic AB ingår i Wabtec Corporation, en systemleverantör till den internationella järnvägsindustrin. Företaget grundades för 100 år sedan och är en av de ledande aktörerna på den nordiska järnvägsmarknaden där vi genomför olika typer av service och förbättringsprojekt på många av de nordiska tågtyperna med fokus på bromssystem, dörrsystem, luftkonditioneringssystem, koppel samt elektronik. Vi är dessutom världsledande leverantör av blockbromsar och bromsregulatorer som exporteras till många olika typer av tågprojekt över hela välden. Företaget har idag 200 anställda verksamma inom försäljning, projektledning, konstruktion, utveckling, tillverkning, service och underhåll samt Supply Chain & Inköp, Ekonomi, HR och Kvalitet. Företaget åtnjuter en fin tillväxt sedan flera år och omsätter idag över 550 MSEK. Huvudkontor med tillverkning i Landskrona, projekt- och försäljningskontor i Stockholm samt serviceverksamhet i Norge.

Vi söker Dig som tycker om ansvar, är engagerad, strukturerad, drivande, har hög servicenivå och är van att leverera resultat. Du kan arbeta både självständigt och i grupp samt är van vid högt tempo och varierande arbetsuppgifter.

I rollen som planerare ansvarar du för underhåll och reparationsorder. Du hanterar offerter, order, planering av produktion, leveranser och lagernivåer. Du har mycket kontakt både med kunder och med våra systerbolag i Europa. Du är Supply Chain avdelningens representant i olika underhållsprojekt. Långsiktighet blandat med flexibilitet för att hålla våra leveranstider blir din vardag. Du har några års dokumenterad erfarenhet av liknande arbetsuppgifter.

Publiceringsdatum
2023-07-06

Kompetenser
Vi sätter höga krav på att du har dokumenterad erfarenhet av kundservice, planering och/eller projektarbete. Har du dessutom utbildning inom sales eller produktionsplanering är detta ett plus. Du har en mycket god förmåga att hantera det stora informationsflödet samt breda området från offert till leverans som planering för service och reparationer innebär. Du har god datorvana och är van att arbeta med planeringsverktyg, gärna Movex/M3 och Excel. Flytande i svenska och engelska är även ett krav då vi arbetar i en internationell miljö.

Du hanterar en bred flora av teknikprodukter och måste ha viss förmåga att sätta dig in i dess funktioner. Du har dokumenterad erfarenhet av kund och/eller leverantörskontakter.

Tjänsten är en tillsvidaretjänst med önskad tillsättning snarast möjligt. Eventuella frågor kring tjänsten besvaras av Project Planning Manager Lisbeth Sjöberg, (lisbeth.sjoberg@wabtec.com) Skicka in din ansökan snarast, urval och intervjuer sker i slutet av augusti.

Visste du att:

Vi har flextid

Här får alla anställda massage på plats

Vi står för kostnaden för dina läkarbesök och du får gå på arbetstid

Vi har ett gym på arbetsplatsen

Vi erbjuder gratis kaffe och varma drycker

Vi erbjuder förmånscykelcykel

Förmodligen de trevligaste kollegorna du kan hitta

Vi gillar frukt och äter 600kg i månaden

Ersättning
Lön enligt överenskommelse

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2023-08-20
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Omfattning
Detta är ett heltidsjobb.

Arbetsgivare
Faiveley Transport Nordic AB (org.nr 556058-9664), http://www.wabtec.com

Arbetsplats
wabtec

Kontakt
Linnea Persson
linnea.persson@wabtec.com
0723-706094

Jobbnummer
7946013

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Faiveley Transport Nordic AB

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Faiveley Transport Nordic AB: