Strukturerad Ekonomiansvarig/Redovisningsekonom
Help At Work Sweden AB / Redovisningsekonomjobb / Sollentuna
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
Visa alla redovisningsekonomjobb i Sollentuna,
Upplands Väsby,
Järfälla,
Danderyd,
Upplands-Bro eller i
hela Sverige Visa alla jobb hos Help At Work Sweden AB i Sollentuna,
Upplands Väsby,
Järfälla,
Täby,
Sundbyberg eller i
hela Sverige Help at Work är bemannings- och rekryteringsföretaget som skall få flest företag och människor att växa. Vi lägger stor vikt vid att sammanföra människors inneboende kraft och kompetens med företag och företagare som behöver ? ja just det ? hjälp på jobbet. Vi vill vara det självklara valet för dig som söker nytt jobb och därmed kan vi erbjuda marknadens bästa kandidater till våra kunder. Help at Work bemannar och rekryterar idag inom IT, sälj & marknad, ekonomi, administration och kundtjänst. Vi ses!
Om vår kund
Vår kund är ett internationellt företag som bedriver grossistförsäljning av tavelinramningsprodukter med huvudkontor i USA. Vår kund står för design, kvalitet och service. Vidare erbjuder de ett brett sortiment med klara färger, former och linjer samt ett enkelt system vilket har bidragit till stor framgång på marknaden. Vår kund marknadsför aluminiumlister, trälister, färdiga ramar och passepartouter. Vidare säljs vår kunds produkter hos återförsäljare som reklamföretag, ram- och konstbutiker, Gallerix, Clas Ohlson och Hornbach. Den huvudsakliga produktionen sker i vår kunds egna fabriker som ligger i USA och Tyskland.
För vår kunds räkning söker vi nu en person som skall vara övergripande ekonomiansvarig på det svenska kontoret vilket ligger beläget i Sollentuna och har 10 stycken anställda. Tjänsten är på 50-65% med start omgående och arbetstiderna kan variera samt anpassas efter personens önskemål. Anställningen är till och börja med på 6 månader därefter finns det mycket goda chanser till förlängning för rätt person.
I dina arbetsuppgifter ingår:
Bokslut, skatter och moms
Löpande bokföring
Kund och leverantörskontra
Budgetarbete
Balans och resultaträkning
Månadsrapportering till Tyskland
Löneutbetalningar
Vi söker dig som:
Har någon form av ekonomiutbildning
Har minst 1 års relevant arbetslivserfarenhet
Har mycket goda kunskaper inom Excel
Uttrycker dig väl i både tal och skrift på såväl svenska som engelska
Vidare är det meriterande om du har kunskaper i tyska samt erfarenhet från löneprogrammet Visma.
Som person är du ansvarstagande och prestigelös samt förtroendeingivande och har lätt för att skapa goda relationer med arbetskamrater och kunder. Det är viktigt att du är social, lösningsfokuserad och ambitiös.
Intresserad?
För att söka tjänsten, klicka på länken:
http://helpatwork.se/displayjobs.aspx?hrl=2KV2cM0uY8zQinrealaCqksVcRQ==&C lassifieldid=417 eller skicka CV och personligt brev till
julia.hedin@helpatwork.se Urval sker löpande så sök tjänsten redan idag. Frågor besvaras via mail. Välkommen med din ansökan!
Publiceringsdatum2011-04-21Arbetstider och omfattningVisstidsanställning 6 månader eller längre
Deltid
ErsättningFast lön
Så ansöker duSista dag att ansöka är 2011-05-21
Ansökan kan skickas till e-postadress:
julia.hedin@helpatwork.seKontaktJulia Hedin, 073-633 01 77,
julia.hedin@helpatwork.seFöretagHELP AT WORK SWEDEN AB
AdressHELP AT WORK SWEDEN AB
Kungsgatan 37, 4tr
11156 Stockholm
KontorsadressKungsgatan 37, 4tr
Stockholm
Jobbnummer 912136
Observera att sista ansökningsdag har passerat.