Strukturerad ekonomiadministratör till MidTrailer AB i Sävsjö
Framtiden AB / Ekonomiassistentjobb / Sävsjö
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
Visa alla ekonomiassistentjobb i Sävsjö,
Vetlanda,
Nässjö,
Eksjö,
Vaggeryd eller i
hela Sverige Visa alla jobb hos Framtiden AB i Sävsjö,
Vetlanda,
Nässjö,
Eksjö,
Vaggeryd eller i
hela Sverige Är du en serviceminded person med känsla för struktur och noggrannhet? Har du ett intresse för ekonomi och administration? Då kan detta vara tjänsten för dig!
Dina arbetsuppgifter
Som ekonomiadministratör på MidTrailer AB kommer du att ingå i ekonomiavdelningen och hantera allt ifrån försäkringar och finanslösningar mot kund, till leverantörs- och kundreskontra. Då företaget jobbar med månadsbokslut kommer du att vara delaktig i bokslutshanteringen och administrationen kring denna.
Om företaget
MidTrailer AB tillverkar alla typer av släpvagnar för personbilar, och har lång erfarenhet av specialbyggnationer. Försäljning sker till återförsäljare, uthyrare, och avtalskunder. Företaget sätter kunden och medarbetaren i fokus, och alla är engagerade i verksamheten.
Huvudkontoret är beläget i Sävsjö, och idag har företaget 25 anställda. Tack vare att det är ett litet företaget, florerar en familjär påtaglig "vi-atmosfär" på kontoret. MidTrailer AB arbetar dagligen tillsammans mot det gemensamma målet att vara arbetsgivaren som alla vill vara en del av.
Din profil
Då tempot kan vara högt och arbetsuppgifterna många, lägger vi stor vikt vid att du är en noggrann och flexibel person med god planeringsförmåga. Då du har mycket kontakt med kund ser vi gärna att du är framåt, lösningsorienterad och kommunikativ!
Skallkrav:
• Svenska flytande i tal och skrift
• Engelska flytande i tal (skolengelska räcker)
• Gymnasieutbildning
• Redovisningserfarenhet, med fördel från ett tillverkande företag
Meriterande:
• Erfarenhet av arbete som ekonomiassistent
• Erfarenhet från hantering av leasing- och finansieringslösningar
• Erfarenhet av systemet Visma
• Intresse för motorer/släpvagnar
• Goda kunskaper i Officepaketet.
Om oss
Som anställd på Framtiden kan du känna dig trygg. Samtliga våra tjänster omfattas utav kollektivavtal vilket ger dig avtalsenliga villkor gällande semester, lön, pension, sjukfrånvaro etc.
Som anställd på Framtiden får du alltid en personalansvarig som finns tillgänglig för dig under hela anställningsperioden. Dennes uppgift är att hjälpa dig att utvecklas i din yrkesroll samt att säkerställa att du trivs på din arbetsplats.
Framtiden finns till för att världen behöver fler bra företag. Vi levererar personal till företag och samtidigt ger vi jobb till människor. Vi lever efter våra värderingar som är Glädje, Enkelhet och Kör! Vi är specialister på att rekrytera Unga Talanger, dvs personer som är i början av sin karriär, till rätt företag. Framtiden finns på sju orter i Sverige och är ett av Sveriges snabbast växande företag.
Framtiden AB arbetar med både bemanning och rekrytering och vår idé är att minska avståndet mellan utbildningen och arbetslivet. Vi gör vad vi heter - hjälper våra kunder till en bättre framtid genom den personal som vi förmedlar.
För denna tjänst kommer du under en inledande period vara anställd genom oss på Framtiden AB för att sedan gå över och bli anställd direkt hos kundföretaget.
Villkor
Omfattning:
Heltid
Arbetstider:
8-17
Lön:
Enligt överenskommelse
Varaktighet, arbetstid
Heltid Visstid, mer än 6 månader
Publiceringsdatum2017-05-04ErsättningFast lön
Så ansöker duSista dag att ansöka är 2017-05-26
Ange följande referens när du ansöker: 11656
Klicka på denna länk för att göra din ansökanKontaktSofie Mellin
sofie.m@framtiden.com 0723-01 53 14
FöretagFramtiden AB
AdressFramtiden AB
Borgmästargränd 1D
55320 Jönköping
KontorsadressBorgmästargränd 1D
Jobbnummer 3477184
Observera att sista ansökningsdag har passerat.