Strukturerad administratör till advokatbyrå i centrala Stockholm
Jurek Rekrytering & Bemanning AB / Administratörsjobb / Stockholm
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
Visa alla administratörsjobb i Stockholm,
Solna,
Lidingö,
Sundbyberg,
Danderyd eller i
hela Sverige Visa alla jobb hos Jurek Rekrytering & Bemanning AB i Stockholm,
Solna,
Lidingö,
Sundbyberg,
Danderyd eller i
hela Sverige Jurek Rekrytering & Bemanning erbjuder ett komplett utbud av bemannings- och rekryteringstjänster. Vi rekryterar och hyr ut alltifrån studenter till yrkesverksamma akademiker med mångårig erfarenhet och specialistkompetens. Våra uppdrag är främst inom juridik, ekonomi, HR, marknad och administration.
Vi söker dig som har goda administrativa kunskaper och som har erfarenhet av juridiken, gärna från byrå. Vill du arbeta på en familjär arbetsplats där din insats verkligen gör skillnad? Då kan denna tjänst vara något för dig!
Publiceringsdatum2019-04-01Dina arbetsuppgifterI rollen som administratör är du advokaternas och den biträdande juristens högra hand och byråns ansikte utåt. Du kommer att ha ett stort eget ansvar samt ansvara för områden som berör flera delar av firmans verksamhet. Dina arbetsuppgifter kommer bland annat bestå av:
* Registrera ärenden i advokatbyrån ärendehanteringssystem Kleos och genomföra jävskontroller
* Hantera inkommande samtal och mejl såväl som receptionen
* Hantera kalendrar och kommunikationen för byråns advokater
* Ha kontakt med domstolar och andra myndigheter för inbokning av förhandlingar och förhör samt beställande av handlingar
* Övriga administrativa arbetsuppgifter för att underlätta och möjliggöra den dagliga verksamheten såsom posthantering, beställande av kontorsmaterial m.m.
Vem är du?
Vi tror att du har arbetat cirka ett år som juristassistent, paralegal eller domstolshandläggare. Du är noggrann, strukturerad och trivs i en supporterande roll. För att lyckas i rollen är du en person som har en stark känsla för service men samtidigt en hög integritet. Du är kommunikativ, tillmötesgående och har skinn på näsan.
Vidare har du mycket goda kunskaper i svenska och engelska, i såväl tal som skrift. Har du tidigare erfarenhet av systemet Kleos och Fortnox ser vi det som meriterande. Du är van att arbeta självständigt men tycker att gemenskapen på jobbet är det som gör en arbetsplats. Det är även meriterande med B-körkort.
Du erbjuds
Med en bredd av arbetsuppgifter kommer du att få en stor inblick i det löpande arbetet på en modern advokatbyrå med höga kvalitetskrav och sunda värderingar.
Detta är ett konsultuppdrag, vilket innebär att du kommer arbeta ute hos vår kund men vara anställd som konsult hos Jurek Rekrytering & Bemanning. Uppdraget beräknas starta 1 april och kommer pågå under sex månader framåt, med stor chans till överrekrytering direkt hos kunden. Kontoret är lokaliserat i centrala Stockholm och arbetstiderna är cirka 8-16.
Då urvalsprocessen sker löpande så ser vi gärna att du skickar din ansökan så snart som möjligt. Vid frågor om tjänsten är du välkommen att kontakta konsultchef Angeliqa Haapanen på
angeliqa.haapanen@jurek.se. Välkommen med din ansökan!
Sökord: Juristassistent, Assistant, Assistent, Legal Assistant, Chefsassistent, Service, Administration, Juridik, Paralegal, Handläggare, Kvalificerad juridisk handläggare, Domstolshandläggare, Advokatsekreterare, Åklagarsekreterare, Konsultatsekreterare,Office Manager, Executive Assistant Contracts, Executive Legal Assistant.
Varaktighet, arbetstid
Heltid Visstid
ErsättningFast lön
Så ansöker duSista dag att ansöka är 2019-05-01
Klicka på denna länk för att göra din ansökanKontaktAngeliqa Haapanen
angeliqa.haapanen@jurek.seFöretagJurek Rekrytering & Bemanning AB
AdressJurek Rekrytering & Bemanning AB
Biblioteksgatan 11
11146 Stockholm
KontorsadressBiblioteksgatan 11
Jobbnummer 4702755
Observera att sista ansökningsdag har passerat.