Strukturerad administratör sökes!

Magna AB / Administratörsjobb / Stockholm
Observera att sista ansökningsdag har passerat.


Visa alla administratörsjobb i Stockholm, Solna, Lidingö, Sundbyberg, Danderyd eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Magna AB i Stockholm, Solna, Lidingö, Sundbyberg, Huddinge eller i hela Sverige

Publiceringsdatum
2016-11-28

Dina arbetsuppgifter
Arbetsbeskrivning: Som administratör på HR-avdelningen ingår du i ett drivet och dynamiskt team där arbetet präglas av eget ansvar. Du kommer ansvara för hela verksamhetens sjukfallshantering, allt ifrån kontakt med medarbetare till kommunikation med försäkringskassan. I processen ingår exempelvis följande bitar;

• Kvittohantering
• Rapportera sjuk/friskanmälan internt samt mot Försäkringskassan
• Vara behjälplig vid ifyllnad av blanketter rörande sjukfrånvaro

Utöver detta är du behjälplig i tidrapporteringssystemet och backar upp vid nyanställningar och schemaläggning. Du kommer även att arbeta med löpande administration inom HR avdelningen.

Arbetets omfattning: Deltid, 50%-60%
Start omgående t.o.m. 30/4 2017. Det finns därefter goda möjligheter till förlängning och i så fall på 100%

Kundföretaget

Tallink Silja AB är det ledande serviceföretaget inom passagerar- och lasttrafiken på Östersjön. Verksamheten drivs från Stockholm mot Tallinn, Riga, Helsingfors, Åbo och Mariehamn samt mellan Kapellskär och Paldiski. Tjänsten är placerad på Tallink Siljas kontor i Värtahamnen, Stockholm.

Profil
Kompetenskrav: Vi söker dig som har arbetat administrativt tidigare, det är mycket meriterande om du i tidigare arbeten kommit i kontakt med Försäkringskassan. Det är även meriterande om du har utbildning inom HR men vi lägger stor vikt vid din arbetslivsrelaterade erfarenhet. Utöver detta är du flytande i svenska och engelska, både i tal och i skrift, samt god datorvana.

Ser helhetsprespektiv.
Personliga egenskaper: För att trivas och lyckas i denna roll ser vi att du främst är en organiserad, engagerad med skinn på näsan. Du är trygg som person och i din yrkesroll samt har en god förmåga att hantera och bemöta människor i olika situationer. Du har ett strukturerat arbetssätt och har lätt att se helhetsperspektiv. Slutligen är du en lättsam och glad person som har ett intresse eller nyfikenhet för sjöfart.

Intresserad? Skicka in din ansökan snarast då urval sker löpande. Vid eventuella frågor om tjänsten hänvisar vi till Johanna Lindholm på telefon: 08-611 21 25.

Vårt företag

Magna är en samarbetspartner som hjälper företag att utveckla, utmana och förbättra organisationer inom bemanningslösningar, rekryteringsuppdrag och omställning. Vi hjälper våra kunder med allt ifrån juniora tjänster till chefs- och specialistroller. Våra kompetensområden är Ekonomi & HR, Kundtjänst & Administration, IT & Teknik, Marknad & Försäljning. Magna är ett auktoriserat bemanningsföretag med kollektivavtal, försäkringar och tjänstepension. Vår vision är att vi skapar möjligheter för människor!

Varaktighet, arbetstid
Deltid Visstidsanställning

Ersättning
Enligt överenskommelse

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2016-12-10
Ange följande referens när du ansöker: 7229
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Kontakt
Johanna Lindholm 08-6112125

Företag
MAGNA AB

Adress
MAGNA AB
Industrigatan 4A
11246 Stockholm

Kontorsadress
Industrigatan 4A, Stockholm

Jobbnummer
3181486

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Magna AB

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Magna AB: