Strategisk inköpare med erfarenhet
Saab / Inköpar- och marknadsjobb / Järfälla
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
Visa alla inköpar- och marknadsjobb i Järfälla,
Sollentuna,
Upplands-Bro,
Danderyd,
Sundbyberg eller i
hela Sverige Visa alla jobb hos Saab i Järfälla,
Upplands-Bro,
Sundbyberg,
Stockholm,
Södertälje eller i
hela Sverige Saab erbjuder världsledande lösningar, produkter och tjänster för militärt försvar och säkerhet. Ny teknologi utvecklas, anpassas och förbättras ständigt för att
möta kundernas föränderliga behov i fler än 100 länder. De viktigaste marknaderna är Europa, Asien och Nordamerika. Saab har omkring 14 000 medarbetare och försäljningsintäkterna uppgick 2012 till cirka SEK 24 miljarder, varav cirka 25 procent var relaterat till forskning och utveckling.
Vad du blir en del av
Electronic Defence Systems, ett affärsområde inom Saab, är en av världens främsta leverantörer av övervakningslösningar, flygelektronik samt system för att upptäcka, lokalisera och skydda mot hot.
Saabs inköpsavdelning består idag av 8 stycken inköpare samt en chef. Vi är organiserade under "Sourcing & Production" som är en avdelning i affärsområde Electronic Defence System. Arbetet bedrivs i stor utsträckning i projektform där inköp deltar för att säkra köpbarheten/industrialisering inför kommande produktionsfaser. Vi arbetar tätt ihop med produktion som är organiserade under samma avdelning och vi arbetar i IFS som affärssystem. Vi arbetar med hela kedjan av aktiviteter och metoder, både operativt och strategiskt.
Din framtida utmaning
Inköparna på enheten har varugrupps- och leverantörsansvar. Vi kommer att arbeta mot "varugruppsteam" där du kommer att få ett eget ansvar för din varugrupp. Ditt ansvar blir att utveckla din varugrupp samt hålla kontakten med leverantörerna. Arbetet bedrivs i stor omfattning i projekt form och du kommer att ha möjlighet att växa in i rollen som projektansvarig inköpare. Inom SAAB pågår arbete med att strukturera koncerninköpet vilket du kommer att få möjlighet att bli delaktig i.
En del av arbetet innebär administration av till exempel licenser kopplat till att vi hanterar försvarsmaterial. I rollen ingår även annan typ av administration så som att exekvera dina affärer, hantera och bereda offerter, order samt till exempel exportkontroll.
Vi arbetar internationellt och tjänsteresor utomlands och i Sverige förekommer.
Den du är idag
Du har arbetat med inköpsrelaterade aktiviteter i nationell och internationella miljö och har minimum 5 års erfarenhet från inköp. Du har en teknisk bakgrund, helst akademisk. Du har god erfarenhet av förhandling och avtalshantering. Vi ser gärna att du har tidigare erfarenhet från hantering av affärer i olika miljöer och kulturer.
Som person har du förmågan att tydligt kunna kommunicera vad du vill samt kunna hantera möten med människor i olika miljöer och roller. Du ska ha en förmåga att kunna formulera mål och strategier, både på kort och lång sikt.
Rollen innebär att kunna resa globalt och ibland med mycket kort varsel.
Goda kunskaper i engelska är ett krav.
Läs\xC2_mer_om_Saab!
Publiceringsdatum2013-10-22Arbetstider och omfattningTillsvidare
ErsättningMånadslön
Så ansöker duSista dag att ansöka är 2013-11-12
Ansökan kan tyvärr inte göras via e-post.
Klicka på denna länk för att göra din ansökanKontaktBengt Töyrä, rekryterande chef +46 734 373962
FöretagSaab
AdressSaab
Jobbnummer 1683328
Observera att sista ansökningsdag har passerat.