Strategic Resource Planner till ledande logistikföretag!
Adecco Sweden AB / Administratörsjobb / Göteborg
2017-10-12
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
➡️ Klicka här för den senare publicerade platsannonsen "Strategic Resource Planner till ledande logistikföretag!" (publicerad 2018-01-15) ⬅️
Visa alla administratörsjobb i Göteborg,
Mölndal,
Partille,
Kungälv,
Lerum eller i
hela Sverige Visa alla jobb hos Adecco Sweden AB i Göteborg,
Mölndal,
Partille,
Kungälv,
Lerum eller i
hela Sverige Har du tidigare erfarenhet från bemannings- eller produktionsplanering och är redo för nästa steg i karriären? Söker du ett arbete som innebär att optimera resursfördelning- och flöde samt strategisk bemanningsplanering där du också får ta tillvara på dina ledarskapsegenskaper och taktiska tänk? Då är tjänsten som Strategic Resource Planner något för dig!
Publiceringsdatum2017-10-12Om tjänstenVårt kundföretag är ett internationellt logistikföretag som är verksamma i 37 länder. Du kommer att arbeta på deras kontor i Göteborg som också är Skandinaviens största containerterminal som säkrar import och export till och från Sverige. Du tillhör avdelningen Planning inom Operations som består av cirka 25 medarbetare. Du kommer att ha ett nära samarbete med företagets operativa chefer, planerare samt HR och utbildningsenheten. Som Resource Planner ansvarar du för framförallt den långsiktiga, men även den kortsiktiga bemanningen av respektive del i terminalen. Rollen ansvarar för att hitta flexibla och stabila bemanningslösningar enligt kundernas behov tillsammans med bemanningspartners. Som Resource Planner spelar du en central roll för verksamhetens lönsamhet. Du kommer att arbeta med strategisk, taktisk och operativ planering av personella resurser.
Du kommer bland annat att:
* Äga och ansvara för, samt utveckla processen bemanningsplanering för att säkra rätt resurser till rätt kostnad
* I samverkan med planeringsavdelningens övriga funktioner samt produktion ta fram prognoser över bemanningen och resursbehovet
* Identifiera avvikelser, behov och problem samt kommer med förslag, lösningar och förbättringar på hur verksamhetens bemanningsplanering bör optimeras
* Aktivt samarbeta med de operativa cheferna för daglig optimering av resurser
* Ansvara för uppföljning samt föra statistik inom resursplaneringen
Om dig
Vi söker dig med en eftergymnasial utbildning med inriktning logistik, ekonomi, personal eller annan likvärdig utbildning. Du har tidigare dokumenterad erfarenhet från bemannings- eller produktionsplanering, gärna från liknande miljö, och du är nu redo för nästa steg i karriären. Vidare har du mycket goda datorkunskaper, särskilt inom excel, samt behärskar både svenska och engelska obehindrat i tal och skrift. Det här är ett jobb för dig som är en analytisk och strategisk person som är snabb i sinnet och som drivs av att fånga helhetsperspektiv. Vidare är du van vid att tänka långsiktigt och tar gärna initativ till kontinuerliga förbättringar i verskamheten. Du är ansvarstagande och professionell i ditt arbetssätt med tydligt lösningsfokus samt förstår vikten av att arbeta strukturerat för att nå resultat. För dig är det naturligt att snabbt ta dig an nya situationer och är inte ovan inför ledarrollen. Du är van vid att arbeta i högt tempo och är duktig på att ta dig an nya utmaningar.
Viktigt för tjänsten är:
* tidigare erfarenhet av produktions- eller personalplanering i liknande roll
* goda datorkunskaper med stor erfarenhet av excel
* du har ett gott ordningssinne, är strukturerad och har en god helhetssyn
* engelska och svenska i tal och skrift
Vi kommer att lägga stor vikt vid personlig lämplighet.
Om anställningen
Tjänsten som Resource Planner är ett konsultuppdrag med tillsättning så snart som möjligt. Som konsult får du en anställning i Adecco Sweden. Det är ett löpande behov där det för rätt person finns möjligheter till en direkt anställning hos APM Terminals.
Adecco är världens största rekryterings- och bemanningsföretag. I Sverige finns vi på ca 50 orter och har 5000 anställda. Vår storlek gör att vi har kunder i de flesta olika branscher och en anställning som konsult hos oss leder ofta till att både ditt sociala och professionella kontaktnät växer. Då vi på Adecco samarbetar med många attraktiva företag som anlitar oss för sina personalbehov, finns också chans att du erbjuds tjänster som aldrig når den öppna marknaden.
Självklart har vi kollektivavtal. Vi vill att du ska må bra och vi erbjuder bland annat friskvårdsbidrag, rabatt på träningskort m.m. För att du ska känna dig trygg omfattas du även av försäkringar och företagshälsovård.
Om ansökan
Tjänsten ska tillsättas omgående och rekryteringsarbetet sker därför löpande under ansökningstiden. Du ansöker genom att registrera dig via formuläret nedan. Bifoga CV och personligt brev.
Första steget i vår rekryteringsprocess är att du kommer få ett eller flera tester skickade till din e-mail. Adecco använder tester som en del i processen i syfte att göra en så kvalitetssäkrad och rättvis bedömning som möjligt. Ansvarig rekryterare går sedan igenom inkomna ansökningar kontinuerligt och gör ett första urval. Om du är en av dem som går vidare kommer du att bli kontaktad för en telefonintervju. De som går vidare efter telefonintervju får möjlighet att komma till Adecco och träffa ansvarig rekryterare för en personlig intervju.
Har du frågor om tjänsten eller rekryteringsprocessen är du varmt välkommen att kontakta ansvarig rekryterare Alexandra Fahlström på 031-725 45 08.
Välkommen med din ansökan!
Varaktighet, arbetstid
Heltid Tillsvidare
ErsättningFast lön
Så ansöker duSista dag att ansöka är 2017-10-26
Klicka på denna länk för att göra din ansökanKontaktAlexandra Fahlström 031-725 45 08
FöretagAdecco Sweden AB
AdressAdecco Sweden AB
Östra Hamngatan 26-28
41109 GÖTEBORG
KontorsadressÖstra Hamngatan 26-28
Jobbnummer 3746914
Observera att sista ansökningsdag har passerat.