Stora Enso AB rekryterar HR-specialist Compensation & Benefits

Experis Finance Huvudkontor / Administratörsjobb / Bromölla
Observera att sista ansökningsdag har passerat.


Visa alla administratörsjobb i Bromölla, Sölvesborg, Kristianstad, Olofström, Karlshamn eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Experis Finance Huvudkontor i Bromölla, Kristianstad, Olofström, Karlshamn, Hässleholm eller i hela Sverige

Stora Enso är den globala nytänkaren inom papper, biomaterial, träprodukter och förpackningar. Vi tänker alltid i nya banor och skapar nytt för att kunna erbjuda våra kunder innovativa lösningar baserade på förnybara material. Företaget har cirka 29 000 anställda runt om i världen och omsättningen 2013 uppgick till 10,6 miljoner euro.

I samarbete med Experis rekryterar nu Stora Enso AB en HR-Specialist Compensation & Benfits till deras Shared Service Center HR Sverige. Du rapporterar till Manager Compensation & Benefits Sverige och ingår i ett team om tre personer. Tjänstens placering kommer att vara vid någon av Stora Ensos enheter i Sverige, från Skåne i söder till Söderhamn i norr. Befattningen innebär tjänsteresor i relativt hög grad inom Sverige.

Publiceringsdatum
2014-05-11

Dina arbetsuppgifter
Stora Ensos svenska Shared Service Center (SSC) HR levererar HR-tjänster till samtliga dotterbolag i Sverige med en samlad kundstock om ca 5000 anställda. Under år 2014 kommer ett antal centrala processer att förändras inom HR i Sverige. Verksamhetsförändringen innebär bl.a. att SSC HR:s totala serviceutbud kommer att utökas.

Som HR-specialist Compensation & Benefits kommer du att spela en mycket viktig och aktiv roll i utveckling, förankring och genomförande av företagets verksamhetsförändring inom HR. Du kommer i din roll att supportera samtliga svenska enheter i deras arbete inom området Compensation & Benefits.

I nära samarbete med enheterna i Sverige kommer du
• sjösätta den nya HR-modellen för Stora Enso Sverige
• bygga upp ett serviceutbud inom ditt ansvarsområde som uppfyller organisationens behov
• att leverera en kostnadseffektiv HR-tjänst med hög kvalitet
• fortsätta arbetet med att skapa gemensamma processer för Stora Enso Sverige
• fortsätta att effektivisera leverans och arbetssätt

Du kommer att bli operativt ansvarig för att utveckla och förvalta processer inom området befattningsvärdering (BAS/BVA) och lönestatistik samt vara bolagets kontaktperson gentemot externa konsulter inom området. I ditt arbete ingår också att stödja enheterna i att utveckla rätt regelverk för lönebildning med hänsyn tagen till globala/divisionspolicys. Du arbetar även aktivt med att utveckla och förvalta policys och riktlinjer inom området "förmåner till anställda i Sverige" med hänsyn tagen till landsspecifika lagar och avtal i enlighet med policys på global och/eller divisionsnivå. I rollen ingår också att vara ett stöd vid lag- och avtalstolkning för Stora Enso i Sverige samt aktivt arbeta för harmonisering av regelverk inom Stora Enso i Sverige.

Vem är du?
Du har en högskoleutbildning inom PA och/eller ekonomi och du har minst 5 års erfarenhet från brett HR-arbete, varav minst 3 år är erfarenhet från Compensation & Benefits området. Du har tidigare erfarenhet av och goda kunskaper i befattningsvärdering, lönebildningssystem och lönestatistik och du har också tidigare arbetat i större, komplexa bolagstrukturer. Du har även goda kunskaper i kollektivavtal. Meriterande är kunskaper i kollektivavtalen Massa & Papper, Sågverk, Grafiker, SLA, Allokemisk. Vidare har du goda kunskaper i HR IT-system samt Excel.

Som person drivs du av att leverera resultat och av att uppfylla förväntningarna från dina kunder. Du kommer att vara en av Stora Ensos experter inom Compensation & Benefits och du tycker om att driva arbetet ute på enheterna samt att verka för förbättring och utveckling med affärsverksamhetens behov i fokus. Vidare är du analytisk och bra på att fatta egna beslut. Du tycker om att skapa relationer och kontakter och du gillar att samarbeta och kommunicera med andra. Det är också viktigt att du uttrycker dig väl i tal och skrift, både på svenska och på engelska.

Kontaktperson för detta jobb
Du söker ovan nämnda tjänst via länken nedan. Då urvalsprocessen sker löpande är det viktigt att du skickar in din ansökan så snart som möjligt. För mer information om tjänsten är du varmt välkommen att kontakta ansvarig rekryteringskonsult hos Experis, Irene Jagt via 08-736 28 49.

Välkommen med din ansökan!

Arbetstider och omfattning
100% Enligt överenskommelse

Ersättning
Enligt överenskommelse

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2014-06-06
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Kontakt
Irene Jagt 08-7362849

Företag
Experis Finance Huvudkontor

Adress
Experis Finance Huvudkontor
Klarabergsgatan 29
11181 Stockholm

Kontorsadress
Klarabergsgatan 29

Jobbnummer
1869792

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Experis Finance Huvudkontor

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Experis Finance Huvudkontor: