Stödpedagog
Mariestads kommun , Sektor stöd och omsorg / Vårdarjobb / Mariestad
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
Visa alla vårdarjobb i Mariestad,
Töreboda,
Götene,
Skövde,
Gullspång eller i
hela Sverige Visa alla jobb hos Mariestads kommun , Sektor stöd och omsorg i Mariestad Mariestad är vackert beläget vid Vänerns strand och erbjuder ett enklare liv i en spännande och hållbar miljö. Som en del av Biosfärsområdet Vänerskärgården med Kinnekulle präglas staden av närheten till Europas största insjöskärgård och natursköna omgivningar. Utveckling av hamnområdet, stadens parker och universitetsutbildningar är några av kommunens stora satsningar. Mariestad har ett perfekt läge mellan Stockholm, Göteborg och Örebro. Med nära och snabba kommunikationer är det aldrig långt till storstäderna.
Sektor stöd och omsorg är en av fyra sektorer i Mariestads kommun. I sektorn ingår avdelningarna vård och omsorg, bistånd, individ och familjeomsorg samt arbetsmarknadsenheten.
Sektor stöd och omsorg är en organisation där vi sätter människors behov av stöd i centrum. Vi arbetar utifrån ett synsätt där vi i alla led fokuserar på de resurser och den förmåga som finns hos varje människa. Ett bra bemötande och ett professionellt förhållningssätt till de personer vi möter är starka ledord för kvalitet inom socialt arbete i Mariestad kommun.
Publiceringsdatum2015-08-12ArbetsuppgifterHagabergsvägen är ett gruppboende enligt LSS för fem personer med olika former av funktionsnedsättningar. Arbetssättet präglas av ett socialpedagogiskt synsätt, där delaktighet och inflytande är nyckel begrepp
Som stödpedagog kommer du att utveckla, planera och utvärdera det pedagogiska arbetet. I rollen ingår även metodhandledning inom verksamheten.
Du kommer att ingå i det vardagsnära arbetet där din uppgift är att ge boendestöd och handledning med den enskildes behov och intressen som utgångspunkt. Du ska stödja de boende i deras dagliga livsföring. Stimulera till fritidsaktiviteter och arbeta för den boende hittar gemenskap och delaktighet i samhället.
Som kontaktpersonal kommer du att upprätta genomförandeplaner och arbeta mot uppsatta mål tillsammans med övrig personal.
KvalifikationerUtbildning som socialpedagog eller annan eftergymnasial specialisering inom funktionshinderområdet med pedagogisk inriktning omfattande 60 högskolepoäng eller 200 Yh poäng.
Vi lägger stor vikt vid personlig lämplighet där flexibilitet och initiativförmåga och är viktiga egenskaper. Vidare har du ett professionellt förhållningssätt, förmåga att samverka med den enskilde, anhörig, kollegor och andra yrkesgrupper.
Arbetet ställer stora krav på att arbeta pedagogiskt på ett strukturerat och tydliggörande sätt, på tålamod och lyhördhet och på att kunna engagera, motivera och vägleda. Ge stöd till kollegor i att finna metoder och strategier för att utveckla arbetssätt och metoder.
Dokumentation och användarvana inom IT krävs. Körkort är ett krav
Vi söker dig som har erfarenhet av och kunskap om arbete med personer med olika slags funktionshinder .
ÖVRIGT
För den som erbjuds anställning inom verksamheter där man arbetar med personer under 18 år krävs utdrag ur Rikspolisstyrelsens belastningsregister.
För att kvalitetssäkra rekryteringsprocessen i Mariestads kommun samt möjliggöra god kommunikation med våra sökande ber vi dig skicka in din ansökan digitalt och inte via e-post eller pappersformat.
Varmt välkommen med din ansökan!
Varaktighet, arbetstid
Deltid. 64% Schema. Tillsvidareanställning, tillträde: 2015-10-01 .
ErsättningMånadslön Individuell lönesättning tillämpas
Så ansöker duSista dag att ansöka är 2015-09-01
Ange följande referens när du ansöker: A493772
Klicka på denna länk för att göra din ansökanKontaktMonica Lange, Enhetschef 0501-756750
Facklig kontaktFacklig företrädare kontakta kommunens växel 0501-755000
FöretagMariestads kommun , Sektor stöd och omsorg
AdressMariestads kommun , Sektor stöd och omsorg
Kyrkogatan 2
54286 MARIESTAD
KontorsadressKyrkogatan 2 54286 MARIESTAD
Övriga kontaktuppgifter Jobbnummer 2385945
Observera att sista ansökningsdag har passerat.