Stödassistenter till LSS-boende och Daglig verksamhet, Enhetsområde 9

Falkenbergs kommun / Vårdarjobb / Falkenberg
Observera att sista ansökningsdag har passerat.


Visa alla vårdarjobb i Falkenberg, Varberg, Halmstad, Laholm, Båstad eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Falkenbergs kommun i Falkenberg, Laholm, Hylte eller i hela Sverige

Här i Falkenbergs kommun kan du göra stor skillnad. Vårt jobb är att erbjuda god kommunal service i livets alla skeden. Vi är också med och utvecklar Falkenberg som plats. Vår vision är att vi växer för en hållbar framtid.

Vi söker flera nya medarbetare till arbete inom område 9, daglig verksamhet samt helgtjänstgöring på ett av våra grupp- eller serviceboenden. Tjänsterna är en utökning av vår bemanning, då vi i och med de nya dygnsvilodirektiven behöver fler medarbetare för helgtjänstgöring på några av våra boenden. Samtidigt behöver vi fler medarbetare till daglig verksamhet, och kombinerar behoven till nya tjänster.

Publiceringsdatum
2023-09-22

Arbetsuppgifter
Som stödassisstent är du intresserad av ett utvecklande och mångsidigt arbete, där vi är med och skapar och upprätthåller förutsättningar för trygghet, självbestämmande, livskvalitet, meningsfullhet och glädje för våra brukare.

Arbetet går ut på att ge stöd och service till de boende, för att bidra till en fungerande och stimulerande hemmiljö. Arbetsuppgifterna består av t.ex. personlig omvårdnad, socialt stöd, aktivering och andra insatser som utformas efter varje enskild individs behov och förutsättningar. Arbetet på daglig verksamhet går ut på att stötta deltagare till en meningsfull sysselsättning, utifrån individuella behov och förutsättningar. Vi arbetar utifrån ett lösningsfokuserat arbetssätt med brukarens fokus.
Arbetet är förlagt till vardagar måndag-fredag på daglig verksamhet samt två av fyra helger under dagtid på lördagar och söndagar. Arbetsveckan är på 40 timmar och ledigt på röda dagar. Vi arbetar utifrån en grundplacering, men tjänstgöring kan förekomma på mer än en daglig verksamhet i området.
I ditt uppdrag ingår ett kontaktmannaskapsansvar för deltagare på daglig verksamhet.

Kvalifikationer
Vi söker dig som:
• är utbildad undersköterska, skötare eller barnskötare.
• har god kunskap om intellektuella funktionsnedsättningar, autism och autismliknande tillstånd.
• har erfarenhet av personer med funktionsnedsättning.
• har grundläggande datorkunskaper och erfarenhet av dokumentation.
• har god samarbetsförmåga och förmåga att kommunicera rakt och tydligt.
• har B-körkort

Vi lägger stor vikt vid personlig lämplighet

ÖVRIGT
Från och med den 1 juli 2023 blir undersköterska en skyddad yrkestitel. Det innebär att det kommer att krävas ett bevis från Socialstyrelsen för att få använda titeln undersköterska inom vård och omsorg. Läs mer på Socialstyrelsens hemsida. (https://legitimation.socialstyrelsen.se/underskoterska-blir-en-skyddad-yrkestitel/)

För att kvalitetssäkra rekryteringsprocessen i Falkenbergs kommun använder vi rekryteringsverktyget Visma Recruit. Därför ber vi dig att skicka in din ansökan via Visma Recruit genom att klicka på ansökningslänken i annonsen

Du som söker jobb och har skyddade personuppgifter ska kontakta rekryterande chef i annonsen som kommer guida dig vidare för en säker ansökningsprocess. Du ska inte ansöka digitalt via ansökningslänken.

I samband med denna rekrytering undanber vi oss kontakter från rekryteringsföretag och andra annonsörer.

Tjänsten tillsätts under förutsättning att den inte behöver tas i anspråk av befintlig personal.

Ersättning
Enligt avtal.

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2023-10-01
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Arbetsgivarens referens
Arbetsgivarens referens för detta jobb är "3125-23".

Omfattning
Detta är ett heltidsjobb.

Arbetsgivare
Falkenbergs kommun (org.nr 212000-1231)

Kontakt
Enhetschef
Marie Scott
0346-88 68 19

Jobbnummer
8134451

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Falkenbergs kommun

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Falkenbergs kommun: