Stödassistenter

Smedjebackens kommun / Undersköterskejobb / Smedjebacken
Observera att sista ansökningsdag har passerat.


Visa alla undersköterskejobb i Smedjebacken, Ludvika, Fagersta, Norberg, Säter eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Smedjebackens kommun i Smedjebacken, Ludvika eller i hela Sverige

Smedjebacken är en trevlig kommun i södra Dalarna, med bra kombination av trivsamt småstadsliv, storslagen natur, aktivt föreningsliv, ett rikt kulturliv och starten för Strömsholms kanal. En tillväxtkommun med små och stora företag med goda förutsättningar då vi ligger i ett strategiskt bra läge mellan Västerås och Falun/Borlänge. Sedan länge arbetar vi med en ekologisk inriktning. Smedjebacken är närhet, vatten och utveckling, en kommun för alla.



Välkommen till Smedjebackens kommun!
Vi är en kommun som med god och stabil ekonomi som grund och med invånarna i fokus arbetar aktivt med utveckling där målet är bästa möjliga verksamhet. Som arbetsgivare är vår styrka prestigelöshet, dialog och korta beslutsvägar. Vi är övertygade om att vi tillsammans kan leva upp till vår värdegrund där välkomnande, engagemang, trygghet och framtidstro är våra ledord.

Servicebostad LSS Granholmen
Omsorgsförvaltningen öppnar under hösten 2021 en ny servicebostad LSS, Granholmen.
Verksamhetens övergripande mål är att arbeta utifrån brukarens behov i centrum. Den ska bygga på delaktighet, självständighet och normalisering.

Vi söker nu ett antal stödassistenter som på ett engagerat sätt vill ta sig an utmaningen att vara med och starta upp denna verksamhet. Verksamheten skall vara bemannad dygnet runt, arbetsgruppen är tänkt att bestå av 8 personal.
Dag/kväll/natt/helgtjänstgöring. Ensamarbete förekommer.

Publiceringsdatum
2021-03-23

Dina arbetsuppgifter
Som stödassistent kommer du utföra vardagsnära och planerade insatser utifrån individens genomförandeplan. Din uppgift blir att stödja, motivera, handleda i vardagen och därigenom skapa struktur, meningsfullhet och trygghet. Du har förmågan att se individens specifika förmågor, styrkor, intressen, behov samt bidra till utveckling av dessa för att uppnå ett självständigt liv. Viktiga ansvarsområden för varje anställd är att ha kontaktansvar för flera brukare på enheten.
I dina uppgifter ingår att planera, följa upp, utvärdera och dokumentera i verksamhetssystemet Lifecare.
Arbetsuppgifterna kräver flexibilitet och omfattar exempelvis att initiera till sociala aktiviteter, stödja/motivera den enskilde i skötseln av sin bostad, stöd vid kontakter med andra samverkansparter.
I uppdraget ingår även att bidra till sin egen, gruppens och verksamhetens utveckling.

Även andra arbetsuppgifter kan förekomma och arbetets innehåll och förutsättningar kan komma och att förändras över tiden.

Kvalifikationer
Vi söker dig som har en gymnasieutbildning inom vård- och omsorgsprogrammet, barn- och fritidsprogrammet eller annan utbildning som arbetsgivaren finner likvärdig.
Stor vikt läggs vid personlig lämplighet. Du skall ha kunskap om och erfarenhet av arbete med personer inom funktionshinderområdet, extra meriterande om du arbetat med personer inom NPF området, har kunskap i lågaffektivt bemötande samt psykisk ohälsa.

Behärska svenska språket i tal och skrift.
B-körkort erfordras för tjänsten.
Heltid. Fast schema med årsarbetstid.
Provanställning 6 månader kommer tillämpas.



Dina personliga egenskaper
Du behöver ha ett genuint intresse för målgruppen, professionellt bemötande och en kommunikativ förmåga. Du behöver ha basala kunskaper om dokumentation och att arbeta utifrån genomförandeplaner. Önskvärda förmågor är att du är initiativtagande och självgående, vilket du visar genom att ta ett stort ansvar för dina arbetsuppgifter. Du är strukturerad, serviceinriktad och du kännetecknas av ditt lugn. Du har en god förmåga till samarbete genom att du lyssnar och kommunicerar på ett konstruktivt sätt. Att vi tillsammans löser uppgiften är viktigt. Tillsammans skall vi arbeta för att de boende skall känna sig trygga, ges möjligheten att utvecklas för ett självständigt liv och stärka den enskildes tilltro till sina egna förmågor.

Vi erbjuder
Vi vill erbjuda dig en trevlig arbetsplats med fokus på arbetsmiljön för dig och dina medarbetare, vilket även innebär rökfri arbetstid. Eftersom vi tror på dialog i vår kommun erbjuder vi dessutom en dialogutbildning till alla nya tillsvidareanställda. Vi vill ha frisk och aktiv personal och vi hoppas att vårt friskvårdsbidrag bidrar till detta samt vår personalförening, Smeden. Att åka kollektivt är bra för miljön och därför kan du som medarbetare få köpa busskort till rabatterat pris, tillsammans kan vi göra skillnad. Att förvalta det vi värna om ser vi som självklart och vi är stolta över vårt finska förvaltningsområde där du som finsktalande får mer än gärna stärka upp med din kunskap. Vi erbjuder dig en arbetsgivare som tror på sina medarbetare.

Vi undanber oss vänligt men bestämt all kontakt med annonsörer och bemanningsföretag i rekryteringsprocessen.
Läs mer om oss på smedjebacken.se och hur vi hantera dina personuppgifter enligt GDPR.
All rekrytering sker digitalt och via vår externa länk till rekryteringssystemet Webcruiter.
Vid problem av registerting av CV var god kontakta Webcruiter support.

Kontaktinformation
Kommunal , 010-4428179

Tina Andersson, Enhetschef, 0240 - 660317

Arbetsplats
Johan Ahlbäcks plats 7

777 81 Smedjebacken

Varaktighet, arbetstid
Heltid. Tillsvidare.

Ersättning

Fast lön

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2021-04-18
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Företag
Smedjebackens kommun

Arbetsgivarens referens
Arbetsgivarens referens för detta jobb är "4364142413".

Omfattning
Detta är ett heltidsjobb.

Arbetsgivare
Smedjebackens kommun (org.nr 212000-2205), http://www.smedjebacken.se

Jobbnummer
5647621

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Smedjebackens kommun

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Smedjebackens kommun: