Stock Logistics Manager till världsledande varumärke

Avanzera Bemanning / Inköpar- och marknadsjobb / Stockholm
Observera att sista ansökningsdag har passerat.


Visa alla inköpar- och marknadsjobb i Stockholm, Solna, Lidingö, Sundbyberg, Danderyd eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Avanzera Bemanning i Stockholm, Solna, Lidingö, Sundbyberg, Danderyd eller i hela Sverige

Avanzera Bemanning

Vårt uppdrag:
Till ett uppdrag hos en av våra kunder söker vi dig som vill arbeta globalt med logistik för ett av världens ledande varumärken. Uppdraget ska påbörjas så snart som möjligt och beräknas pågå minst sex månader med möjlighet till tillsvidare anställning hos kund. Arbetsplatsen belägen i fina lokaler i Liljeholmen.

Detta är inledningsvis ett konsultuppdrag, vilket innebär att du anställs hos oss på Avanzera och din arbetsplats är hos vår kund. Som konsult hos Avanzera har du fast månadslön och betald semester.

Publiceringsdatum
2012-03-02

Dina arbetsuppgifter
Som Stock Logistics Manager är din främsta uppgift att säkerställa att marknadsföringsprodukter köps in och levereras till samarbetspartners i världen på tid och till så låg kostnad som möjligt. Du kommer att köpa in produkter på avrop, lagra dem på externt lager och transportera dem vidare på så kostnadseffektivt sätt som möjligt till partners världen över. Du kommer också att driva projekt inom ditt område. Ditt kontaktnät kommer att vara globalt. Dagligen kommer du att ansvara för:

• Optimerad lagerhållning
• Beställning av transporter
• Optimerat flöde av kampanjartiklar
• Fakturering av kampanjmaterial

Bakgrund
Du har erfarenhet av liknande arbetsuppgifter såsom logistik, lagerhållning och operativt inköp/avrop samt att du har kunskap om internationella fraktvillkor. Rollen kräver flytande engelska i tal och skrift. Goda kunskaper i svenska och övriga språk är meriterande.

Som person är du noggrann och har administrativt ordning och reda då det ställs höga krav på dokumentation vid export. Du kan hantera många uppgifter samtidigt och kan snabbt växla prioritet när det krävs. Det är också viktigt att du tycker om problemlösning så att du snabbt tar tag i situationer som uppstår. Sist, men inte minst, är det viktigt att du har social och kommunikativ förmåga.

Vi behöver din ansökan på engelska.

Bemanning med personligt engagemang:
Genom vår uthyrnings- och rekryteringsverksamhet erbjuder vi personal inom Ekonomi, Administration, Sälj/Marknad, Logistik/Inköp och HR. Vår inriktning är kunnig och erfaren personal som snabbt kan sätta sig in i arbetsuppgifter och nya företag. Vår framgång bygger på ett personligt engagemang, lång erfarenhet och en konstant målsättning att överträffa dina förväntningar. Besök oss gärna på www.avanzera.se eller www.facebook.com/Avanzera

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2012-03-14
Ange följande referens när du ansöker: 37
Ansökan kan tyvärr inte göras via e-post.
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Kontakt
Helena Elvin Guillemain, 08-545 283 05

Företag
Avanzera Bemanning

Adress
Avanzera Bemanning
Box 853
10137 Stockholm

Jobbnummer
1175045

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Avanzera Bemanning

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Avanzera Bemanning: