Stock controller

Rajapack AB / Inköpar- och marknadsjobb / Göteborg
Observera att sista ansökningsdag har passerat.


Visa alla inköpar- och marknadsjobb i Göteborg, Mölndal, Partille, Kungälv, Lerum eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Rajapack AB i Göteborg, Partille, Härryda, Borås, Haninge eller i hela Sverige

Rajapack är ett av Sveriges snabbast växande bolag inom emballage och behöver förstärkning för att ta bolaget till nästa nivå.
Rajapack AB är en del av franska Raja Group som grundades 1954 och som idag är den ledande europeiska distributören av emballage. Med 2000 anställda finns koncernen representerad i 17 europeiska länder och hjälper över 700 000 kunder varje dag.
Rajapack i Sverige befinner sig på en spännande resa på den svenska marknaden och siktar mot att bli ledande även här! Vi har kunder i alla branscher och med hjälp av våra fyra försäljningskanaler (katalog, internet, telefon och fältförsäljning) skall vi fortsätta att expandera snabbt.
Vi påstår att vi är emballagebranschens mest spännande start-up. Vill du vara med på resan?

Vi erbjuder
Utöver lön och ev. årsbonus erbjuder vi en miljö med framgångsrika och resultatdrivna människor.
Hos oss på Rajapack präglas vardagen av tydliga värderingar. Då vi är ett snabbt växande företag är initiativ, framåtanda, kamratskap, lojalitet och ett stort engagemang viktiga för oss.
Vi gillar att utmana och vågar gå vår egen väg. Det gör vi tack vare modiga medarbetare som sporras av stora mål.
I rollen som Stock controller kommer du för vår nya skandinaviska distributionscenter att ansvara för
• Att garantera tillgänglighet på lagerförda artiklar
• Jobba aktivt med prognoser och inköpsbehov
• Planering och optimering av inköp
• Förbättring av inköpsparametrar i relation till försäljningsprognoser, buffertlager...
• Minimering av inköpskostnaden och optimering av lagernivåer med fokus på att undvika att artiklarna tar slut i lager
• Orderhantering, leveransbevakning, kontroll och matchning av leverantörsfakturor mot inköpsorder
• Analys av orsakerna till lagerbrist (leverantörsförening, prognos, beställningspunkt...)
• Hantering av reklamation mot leverantörer
• Hantering av artikeladministration (egenskaper, vikt, mått, antal per försäljningsenhet...)
• Att bidra till att förbättra våra inköpsprocesser
• Att jobba i nära samarbete med Inköparen, produkt & katalog samt säljavdelning
Placeringsort är centrala Göteborg (Gårda), och framöver utanför Göteborg. Du kommer att ingå i inköpsteamet och rapportera direkt till VD:n

Vad vi söker
Våra medarbetare är vår framgångsfaktor och därför är dina personliga egenskaper viktiga för oss.
Vi söker dig som är nyfiken och jobbar datadriven med syfte att optimera vårt lager.
Vill du vara med och utveckla vår organisation ser vi gärna att du har egen drivkraft och stort engagemang i allt du gör. Du är resultatorienterad, målinriktad samt noga med detaljer och förstår vikten av att ha löpande kommunikation med teamet. Vi tror att du har hög arbetskapacitet och har mycket energi som du gärna smittar av dig utav.
Du har troligtvis jobbat 1-2 år med liknande arbetsuppgifter och är redo att ta nästa steg.

Du är:
• Kundorienterad: hos oss sätter vi kunden i centrum i alla beslut
• Kvalitetsmedveten, självstyrande med god förmåga att genomföra och avsluta arbetsuppgifter
• Detaljfokuserad, resultatorienterad och metodisk i ditt tillvägagångssätt
• Drivande med en hög grad av service- och affärskänsla. Det är även viktigt att du har positiv och lösningsorienterad inställning som inspirerar dina kolleger till att utveckla och utvecklas.
• Självgående och strukturerad, då företaget växer snabbt är det viktigt att du hjälper oss att implementera och dokumentera struktur och rutiner för att skapa tydlighet i vårt arbete
• Teamspelare, för dig att arbeta i team är en självklarhet. Genom att vara kommunikativ, drivande och prestigelös skapar du goda förutsättningar för att driva affärerna på en professionell nivå. Du gillar även att jobba internationellt och utbytta erfarenhet med kollegor i andra länder
• Du har starka analytiska färdigheter, ett proaktivt arbetssätt och lätt för att identifiera förbättringsmöjligheter.
Krav:
• Eftergymnasial utbildning med inriktning på ekonomi samt några års erfarenhet inom controlling alt. inköp.
• Avancerad användare av Excel
• Flytande svenska och goda kunskaper i engelska, i tal och skrift. Franska är ett plus.
• Erfarenhet av Navision är ett plus
• Kunskaper i Officepaketet samt god datavana.

START: Omgående
PLATS: Göteborg sedan Landvetter (from Okt 2019)
OMFATTNING: Heltid
LÖN: Fast lön + bonusupplägg
KONTAKT: Rémi Colas, VD - 0720109430 - rcolas@rajapack.se
SISTA ANSÖKNINGSDATUM: anställning sker löpande

Publiceringsdatum
2019-02-12

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2019-03-14
Ange följande referens när du ansöker: Stock Controller
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Företag
Rajapack AB

Kontorsadress
Fabriksgatan 13

Jobbnummer
4610375

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Rajapack AB

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Rajapack AB: