Starcom söker en Ad Operations Manager
Publicis Media Sweden AB / Marknadsföringsjobb / Stockholm
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
Visa alla marknadsföringsjobb i Stockholm,
Solna,
Lidingö,
Sundbyberg,
Danderyd eller i
hela Sverige Visa alla jobb hos Publicis Media Sweden AB i Stockholm Om tjänsten som Ad Operations Manager:
Som Ad Operations Manager är du vår expert inom området mätramverk och teknisk implementering av digital kampanjtracking. Du är en analytisk och teknisk problemlösare både internt och externt för våra kunder & kundteam. Du arbetar operativt med implementering, tracking, digital kampanjprocess samt med rapportering och insiktsarbete. Du arbetar även operativt med kampanjhantering och optimering av digitala kampanjer för utvalda kunder. Du arbetar självständigt i en miljö präglat av snabbrörlighet, samarbete, utveckling och ett brinnande intresse för innovation.
Publiceringsdatum2018-06-20Dina arbetsuppgifterSom Ad Operations Manager hos oss ansvarar du för följande områden:
• Operativt driva och genomföra projekt som kan förbättra analys, visualisering eller kvantifiering av data
• Sätta upp mätramverk samt processer för daglig hantering på kundnivå
• Hantering av container tags (Floodlight eller liknande), DMP-integrering
• Operativ kampanjhantering för ett antal utvalda kunder
• Driva projekt och leda strategiska dialoger kring applicering av relevant och ny teknologi
Kompetenser:
• Arbetslivserfarenhet från Ad Operations hos publicist, annonsör eller mediebyrå
• Erfarenhet av praktiskt arbete i adserver på publicist- eller köpsidan
• Kunskap om annonsteknik, HTML, 3e parts taggar
• Akademisk eller eftergymnasial utbildning
Vi ser att...
• Du är nyfiken och noggrann med hög ambition och analytisk förmåga
• Har förståelse för hur ad ops-arbetet har en central roll och påverkan på de digitala marknadsaktiviteterna
• Du är tekniskt intresserad och har en passion för innovation
• Du är van vid att arbeta självständigt, strukturerat och hålla uppsatta tidsramar
• Du har en förmåga presentera på ett tydligt och pedagogiskt sätt
Starcom har sedan starten - för 20 år sedan - haft en ledande och unik position på den svenska marknaden. Vi har alltid strävat efter att hitta och skapa unika medielösningar som skiljer sig från mängden. På global nivå kallar vi oss "The Human Experience Company" och det är exakt så vi har byggt Starcom i Sverige. Vi skapar starka varumärkesupplevelser som bygger på mänskliga insikter. Att tillföra och inte störa.
Vi är stolta vinnare av flertalet priser och nomineringar, både i Sverige men även internationellt. Men mest stolta är vi över att få jobba med kunder såsom Telenor, Samsung, Max Hamburgare, Spendrups, Circle K, Visa och många flera.
Varaktighet, arbetstid
Kompetenser: * Arbetslivserfarenhet från Ad Operations hos publicist, annonsör eller mediebyrå * Erfarenhet av praktiskt arbete i adserver på publicist- eller köpsidan * Kunskap om annonsteknik, HTML, 3e parts taggar
Så ansöker duSista dag att ansöka är 2018-07-20
Ange följande referens när du ansöker: Ad Ops Manager
KontaktKatharina Hessling
jobb@starcom.se 0856266601
FöretagPublicis Media Sweden AB
AdressPublicis Media Sweden AB
Box 21007
10031 Stockholm
KontorsadressKapellgränd 7
Jobbnummer 4215783
Observera att sista ansökningsdag har passerat.