Stångåstaden söker Upphandlare
AB Stångåstaden / Inköpar- och marknadsjobb / Linköping
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
Visa alla inköpar- och marknadsjobb i Linköping,
Mjölby,
Åtvidaberg,
Finspång,
Motala eller i
hela Sverige Visa alla jobb hos AB Stångåstaden i Linköping Stångåstaden ägs av Linköpings kommun och förvaltar cirka 18 500 bostäder. Med drygt 25 % av bostadsmarknaden är vi Linköpings största aktör. Nu satsar vi rejält på att bygga bort bostadsbristen och ökar investeringstakten för nyproduktion, ombyggnation och stadsdelsutveckling. Hela tiden med målet att ligga ett steg före och aktivt bidra till en bättre framtid. För våra kunder, Linköping och vår bransch.
Vi erbjuder
Välkommen till ett företag som arbetar aktivt med att utveckla organisation, ledarskap och medarbetarskap. Vi erbjuder dig ett stimulerande arbete i en öppen företagskultur där vi hjälper och lyfter varandra. Hos oss får du frihet under ansvar och utmanande arbetsuppgifter i en miljö som präglas av härlig gemenskap och stark drivkraft att nå vår vision; ett steg före. Stångåstadens upphandlingsteam består idag av två personer, din närmaste chef är upphandlingschefen, men du arbetar självständigt mot alla delar av organisationen inkl. dotterbolag. Vi förstärker nu enheten med ytterligare en person.
Publiceringsdatum2016-10-11Dina arbetsuppgifterTjänsten innebär bland annat att genomföra upphandlingar inom många olika områden, främst tjänster relaterade till fastighetsförvaltning och olika stödfunktioner som hör till förvaltningen. Du har en projektledande och konsultativ roll i de upphandlingar du ansvarar för. Du arbetar med hela upphandlingsprocessen från marknadsundersökning, upprättande av förfrågningsunderlag i samarbete med beställare, annonsering, utvärdering av inkomna anbud, och avtalsskrivning till att delta i uppföljning och förvaltning av avtal. Du kommer att vara en kontaktperson för övriga organisationen i frågor kring gällande avtal, LOU samt övriga upphandlingsfrågor. I arbetet har du ett flertal olika kontaktytor både externt och internt.
Dina egenskaperVi söker dig som har minst ett par års erfarenhet av att arbeta med offentlig upphandling. Det är meriterande om du har erfarenhet från upphandlingar med inriktning mot IT- och teknikområdet. Du har eftergymnasial utbildning, som är relevant för området, samt mycket goda kunskaper i Officepaketet.
Du trivs i samarbetet med andra men har också förmåga att arbeta självständigt och på egen hand driva projekt och hitta lösningar. Du är kommunikativ och har mycket god förmåga att uttrycka dig i tal och skrift på svenska. Som person är du driven, noggrann och strukturerad i ditt arbete med god förmåga att planera, samtidigt som du finns tillgänglig för att snabbt kunna hjälpa och stötta våra intressenter.
Sist men inte minst delar du självklart våra värderingar: trygga, professionella och aktiva. Du kan läsa mer om våra värderingar och hur de vägleder oss på vår hemsida, under fliken ?jobba hos oss?.
Intresserad av att söka tjänsten?
Skicka din ansökan till
jobba@stangastaden.se senast den 6 november. Märk ansökan Upphandlare 2016. Frågor angående tjänsten besvaras av upphandlingschefen Mikael Lindström, 013-20 85 77. Har du frågor kring rekryteringsprocessen kontakta Lotta Josephson, 013-20 85 38. Facklig representant är Eva Kaneklev, Vision, 013-20 85 21.
Vi undanbeder oss alla erbjudanden om annonserings- eller rekryteringshjälp i samband med denna rekrytering.
Varaktighet, arbetstid
Tillsvidare
Heltid
ErsättningFast månads- vecko- eller timlön
Så ansöker duSista dag att ansöka är 2016-11-06
Ange följande referens när du ansöker: Upphandlare 2016
Ansökan kan skickas till e-postadress:
jobba@stangastaden.seFöretagAB Stångåstaden
AdressAB Stångåstaden
Box 3300
58003 Linköping
KontorsadressTornbyvägen 1f
Linköping
Övriga kontaktuppgifterTelefonnummer: 013-208500
Jobbnummer 3097161
Observera att sista ansökningsdag har passerat.