Stabschef till GD-staben på Post- och telestyrelsen

Post- och Telestyrelsen / Administratörsjobb / Stockholm
Observera att sista ansökningsdag har passerat.


Visa alla administratörsjobb i Stockholm, Solna, Lidingö, Sundbyberg, Danderyd eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Post- och Telestyrelsen i Stockholm, Haninge, Malmö, Kiruna eller i hela Sverige

Är du en engagerad ledare som drivs av strategi- och utvecklingsarbete? Tycker du dessutom att det låter spännande att arbeta på ett övergripande plan nära myndighetsledningen? Då kan du bli PTS nya chef för GD-staben!

PTS arbetar för att alla ska ha tillgång till bra telefoni, bredband och post. Vi strävar efter att vara en av Sveriges bästa arbetsgivare, och har på senare år tilldelats utmärkelser som kvitto på vårt arbete som du kan läsa mer om på vår webbplats.

GD-staben söker nu en stabschef.

Vad ska jag arbeta med?
Stabschefen leder GD-staben vars fokus är att vara ett effektivt stöd till GD i såväl praktiska som strategiska frågor och att bidra till att viktiga frågor på myndigheten hanteras ur ett helhetsperspektiv. Staben ansvarar för myndighetsövergripande stöd och samordning, arbetet med strategiska internationella frågor, intern styrning och kontroll samt samordnar PTS dataskyddsarbete

Stabschefen har budget- och personalansvar för stabens samtliga medarbetare samt är sammankallande för PTS rådgivarnätverk. Stabschefen deltar vid alla ledningsgruppsmöten och rapporterar direkt till GD.

Vem söker vi?
Vi söker dig med:

• Universitets-/högskoleutbildning med för tjänsten relevant inriktning, t.ex. juridik, ekonomi, statsvetenskap, teknik
• Chefserfarenhet
• Erfarenhet av att leda experter
• Erfarenhet av strategi- och utvecklingsarbete på myndighet
• Mycket god förmåga att uttrycka sig i tal och skrift, på svenska och engelska

Meriterande är:

• Erfarenhet från liknande roll
• Kännedom om PTS verksamhet
• Projektledarutbildning, ledarskapsutbildning eller motsvarande
• Goda kunskaper i samhällsfrågor och statsförvaltning
• Erfarenhet av arbete med myndighetsövergripande frågor
• Erfarenhet av samarbete mellan olika myndigheter och med regeringskansliet

Vi lägger stor vikt vid dina personliga egenskaper och för att du ska trivas i rollen är det viktigt att du är lösningsorienterad, drivande och kan vara snabbfotad vid behov. Som ledare har du en förmåga att skapa motivation och engagemang hos dina medarbetare. Vidare ser du frågor ur ett helhetsperspektiv och har en förmåga att se helheter och samband.

I rollen har du många olika kontaktytor, både internt och externt, och därför är det viktigt att du är samverkansinriktad och tycker om att arbeta tillsammans med andra.

Var på PTS ska jag jobba?
Stabens gemensamma fokus är att vara ett stöd till GD i såväl praktiska som strategiska frågor, men även att bidra till att viktiga frågor på myndigheten hanteras ur ett helhetsperspektiv. Detta gör staben bl.a. genom att samordna ledningsgruppens arbete, styrelsearbetet och de externa kontakter som myndigheten har med t.ex. regeringskansliet.

Staben ansvarar för intern styrning och kontroll samt myndighetens dataskyddsombud och samordning av myndighetens dataskyddsarbete.

Under ledning av chefen för internationella frågor, som finns på staben, ansvarar staben också för myndighetens strategiska internationella arbete samt myndighetsövergripande internationella processer, såsom internets styrning och PTS arbete med utvecklingsfrågor, och organisationer, såsom ITU, OECD och BEREC.

Hur är det att jobba på PTS?
Hos oss får du jobba på en modern myndighet med ett meningsfullt uppdrag, till nytta för samhället. Vår verksamhet präglas av den snabba teknikutvecklingen, vilket gör att du hos oss verkar i en innovativ och kreativ miljö.

Vi är angelägna om att våra medarbetare mår bra och har förutsättningar att uppnå goda arbetsresultat. Friskvård är en del av arbetet och en god balans mellan arbete och fritid är viktigt för oss.

För att bidra till vår kultur värdesätts förmågor kring flexibilitet, initiativrikedom och samarbete. Vi kan på så sätt utveckla verksamheten och trivas ihop, vilket är en förutsättning för att uppnå våra höga ambitioner som arbetsplats.

Om anställningen
Tjänsten är en tillsvidareanställning med inledande provanställning om sex månader. Placering i Stockholm med start snarast möjligt enligt överenskommelse.

Befattningen är placerad i säkerhetsklass. För anställning krävs därför en godkänd säkerhetsprövning i enlighet med 3 kap. 1-3 §§ säkerhetsskyddslagen (2018:585). Vid tillsvidareanställning kan följa en skyldighet att krigsplaceras.

Hur ansöker jag?

Välkommen med din ansökan till senast 4 april 2021.

För mer information kontakta tillförordnad stabschef Emma Närvä, tel. 08-678 57 63 eller HR-specialist Linn Arnewing, tel. 08-678 57 01.

För kontakt med vår lokala fackliga arbetstagarorganisation maila till saco@pts.se.



Såhär registrerar PTS dina personuppgifter.

Varaktighet, arbetstid
Heltid/ Ej specificerat

Publiceringsdatum
2021-03-12

Ersättning
Månadslön

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2021-04-04
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Företag
Post- och Telestyrelsen

Omfattning
Detta är ett heltidsjobb.

Arbetsgivare
Post- och Telestyrelsen (org.nr 202100-4359), http://www.pts.se

Arbetsplats
Post- och telestyrelsen

Jobbnummer
5624889

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Post- och Telestyrelsen

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Post- och Telestyrelsen: