Specialpedagog/speciallärare Svenska-Matematik
Huddinge Kommun / Speciallärarjobb / Huddinge
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
Visa alla speciallärarjobb i Huddinge,
Botkyrka,
Stockholm,
Salem,
Ekerö eller i
hela Sverige Visa alla jobb hos Huddinge Kommun i Huddinge,
Stockholm eller i
hela Sverige Huddinge är en växande Stockholmskommun med närhet till både stad och natur. Som medarbetare hos oss är du en viktig samhällsbyggare. Tillsammans skapar vi ett hållbart samhälle för alla som bor, besöker och arbetar i Huddinge.
I alla våra förskolor och skolor pågår ett arbete med en gemensam pedagogisk plattform. Barn och elever ska mötas av samma syn på pedagogiskt ledarskap och lärande, oavsett hur gamla de är eller var i kommunen de bor. Plattformen grundar sig i forskning och beprövad erfarenhet eftersom vi alltid strävar efter att arbeta med det som ger resultat.
Vi söker dig som vill vara en förebild och bidra till en hållbar samhällsutveckling. Du är öppen och välkomnande i mötet med andra, har mod att tänka nytt och drivkraft att omsätta tankarna till handling.
Läs mer om vår pedagogiska plattform på
http://www.pedagoghuddinge.se/projekt-och-utveckling/pedagogisk-plattform/ Enhetsbeskrivning
Balingsnässkolan är en F-9 skola byggd 2004. Skolan är två-parallell. Vi är idag ca 590 elever. Vi har en tilltalande byggnad och arbetsplats som ligger i ett villaområde, nära naturen. Eleverna når goda studieresultat och de flesta elever i åk 9 blev antagna på sina förstahandsval till gymnasieskolan. Det tar ca 10 min med buss från Huddinge Centrum till Balingsnäs.
http://grundskolor.huddinge.se/balingsnasskolan •
Om arbetet
Att vara lärare och professionell pedagog i Huddinge kommun innebär att du har höga förväntningar och en tro på att alla elever kan nå framgång utifrån sina förutsättningar. Du skapar goda relationer, såväl med elever som med vårdnadshavare, byggda på förtroende och respekt. Du är medveten om din egen påverkan på elevernas lärande. Med utgångspunkt i elevernas resultat, forskning och beprövad erfarenhet, följer du upp undervisningens kvalitet, reflekterar och utvärderar i syfte att utveckla undervisningen. Du ger framåtsyftande återkoppling till eleverna som är i behov av särskilt stöd med syfte till utveckling. Vi arbetar med kollegialt lärande vilket innebär att du samarbetar väldigt nära dina kollegor i skolans pedagogiska arbete.
Som specialpedagog/speciallärare för åk 7-9 kommer du att ingå i ett Specialpedagog/speciallärararbetslag med två kolleger. Du ingår även i en pedagogisk arbetsenhet med undervisande lärare och är en viktig resurs i skolans elevhälsoteam. I uppdraget ingår det att stödja pedagogerna i den ordinarie undervisningen med olika pedagogiska hjälpmedel för att skapa bättre inlärningsförutsättningar för elever i behov av särskilt stöd. Speciallärarens undervisning sker enskilt, i mindre elevgrupp och i stor klass som resurs. Samtliga elever jobbar i google GAFE classroom.Elevernas digitala stöd är en till en. Ipads
åk 3-5, Chroomebooks åk 6-9.
Publiceringsdatum2018-06-13ProfilLärarlegitimation svenska och matematik 7-9. Specialpedagog eller speciallärarutbildning. Dokumenterad erfarenhet att undervisa åk 7-9 elever i behov av särskilt stöd. Enskilt, i mindre grupp och som resursstöd i helklass.
Du är väl förtrogen med LGR11 och har god förmåga att uttrycka dig i tal och skrift på svenska. Meriterande är erfarenhet att jobbat med Google och classroom som digitalt stöd och andra digitala hjälpmedel i din undervisning med elever som är i behov av särskilt stöd.
Övriga krav till just denna roll.
Du är flexibel och har god samarbetsförmåga, har lätt för att skapa goda relationer och samverka med elever, vårdnadshavare, arbetslaget, skolans elevhälsoteam samt skolledning. I ditt pedagogiska ledarskap är du en tydlig ledare och i undervisningssituationen med elever som är i behov av särskilt stöd har du förmågan att skapa en arbetsmiljö som präglas av trygghet, förtroende och respekt. Med god didaktisk förmåga, goda ämneskunskaper, en tydlig struktur och med en varierad undervisning som är anpassad utifrån den enskilde eleven skapar du de bästa förutsättningarna för den enskilde elevens möjlighet att lyckas. Du ser dokumentation och bedömning av elevernas kunskapsutveckling som en självklar del i ditt arbete. Du har god förmåga för analys och reflektion och utvecklar ständigt din undervisning. Du ser dig själv som en självklar del för att skapa goda förutsättningar för elevernas lärande.
Förmåner
För att vi ska kunna utföra vårt uppdrag är du som medarbetare i Huddinge kommun det viktigaste vi har. Därför erbjuder vi en rad förmåner för ett hållbart arbetsliv och för att underlätta din vardag.
http://www.huddinge.se/formaner Facklig kontaktperson
För facklig kontaktperson för tjänsten se
http://www.huddinge.se/kontaktpersonerfackVi undanber oss alla erbjudanden om annonsering och rekryteringshjälp i samband med denna annons.
Varaktighet, arbetstid
Tillsvidare Heltid från och med 2018-08-13
ErsättningFast lön
Så ansöker duSista dag att ansöka är 2018-06-27
Ange följande referens när du ansöker: BUF:2018:352
Klicka på denna länk för att göra din ansökanKontaktLars-Åke Täfvander 0709-750 094
FöretagHuddinge kommun
AdressHuddinge kommun
Barn- och utbildningsförvaltningen
14185 Huddinge
KontorsadressGymnasietorget 1
Jobbnummer 4203007
Observera att sista ansökningsdag har passerat.