Specialpedagog

Säffle Kommun / Speciallärarjobb / Säffle
2023-07-05
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
➡️ Klicka här för den senare publicerade platsannonsen "Specialpedagog" (publicerad 2023-11-07) ⬅️


Visa alla speciallärarjobb i Säffle, Åmål, Grums, Bengtsfors, Hammarö eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Säffle Kommun i Säffle, Åmål, Karlstad, Sotenäs eller i hela Sverige

I Säffle kommun både kan, vill och vågar vi. Vi har en öppen attityd och välkomnar det nya. Vi värnar om varandra och samhällets växtkraft. Vi är kända för vårt goda värdskap och med stolthet säger vi att vi är Säfflebor - så har vi formulerat vår vision om hur vi vill leva i Säffle 2026.

Publiceringsdatum
2023-07-05

Beskrivning
I Säffle kommun både kan, vill och vågar vi, vi har en öppen attityd och välkomnar det nya, vi värnar om varandra och samhällets växtkraft, vi är kända för vårt goda värdskap och med stolthet säger vi att vi är Säfflebor - så har vi formulerat vår vision om hur vi vill leva i Säffle 2026.

Vill du tillsammans med oss bidra till en framgångsrik skola i kombination med ett innovativt klimat där vi systematiskt och kontinuerligt arbetar för en framtidsinriktad utbildning. För att lyckas med vårt mål ser vi nödvändigheten i att integrera digitala resurser i skolans utveckling. Hos oss får du drygt 60 arbetskamrater som med engagemang och hög kompetens tillsammans hjälps åt i arbetet med att skapa goda förutsättningar för våra elever. Vår uppgift är att ge dem goda kunskaper och färdigheter - en trygg och hållbar grund för fortsatta studier och för arbetslivet.

Skolan har idag ca 350 elever och vi erbjuder gymnasieutbildningarna Vård- och omsorg, Barn- och fritid, Fordon och transport, Bygg och anläggning, El och energi, Industritekniska, Teknik, Samhäll och Introduktionsprogrammen. Anpassad gymnasieskola erbjuder Fordonsvård och godshantering samt Hälsa, vård och omsorg.

Dina arbetsuppgifter
Vi söker en driven och engagerad specialpedagog med goda kunskaper inom IKT. Du har ett hälsofrämjande och förebyggande fokus med ett tydligt elevperspektiv. Dina arbetsuppgifter innebär bland annat att identifiera, analysera och delta i arbetet med att undanröja hinder för och orsaker till att elever stöter på svårigheter i sina undervisnings- och lärandemiljöer. Du kommer därmed vara en viktig rådgivare i pedagogiska frågor såsom bemötande, extra anpassningar och metodutveckling. Ditt arbete består även av att genomföra pedagogiska kartläggningar och utredningar, samt att utforma och delta i arbetet med att upprätta, genomföra och följa upp åtgärdsprogram.

Som person har du ett genuint intresse för att göra skillnad och är väl förtrogen med digital pedagogik, såväl i ditt dagliga arbete som ett arbetsverktyg i elevers lärprocess.

Kvalifikationer
Specialpedagogexamen eller annan utbildning som bedöms likvärdig.

God digital kompetens

Vi lägger stor vikt vid personlig lämplighet

Anställningsvillkor
Intervjuer kommer ske löpande under ansökningstiden.

För vidare information om våra verksamheter besök: https://www.saffle.se/
Läs mer om Säffle kommuns förmåner på vår http://jobb.saffle.se/

För att kvalitetssäkra rekryteringsprocessen och förenkla kommunikationen med våra sökande ber vi dig skicka in din ansökan digitalt och inte via e-post eller pappersformat. Säffle kommun tillämpar rökfri arbetstid. Vi undanber oss kontakt med annonsförsäljare och övriga media i den här rekryteringen.

Ersättning
Månadslön

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2023-08-11
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Arbetsgivarens referens
Arbetsgivarens referens för detta jobb är "2023/78".

Omfattning
Detta är ett heltidsjobb.

Arbetsgivare
Säffle kommun (org.nr 212000-1900)

Körkort
För detta jobb krävs körkort.

Arbetsplats
Barn- och utbildningsförvaltningen, Herrgårdsgymnasiet

Kontakt
Malin Brunzell
0533-681906

Jobbnummer
7940939

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Säffle Kommun

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Säffle Kommun: