Speciallärare med specialisering mot språk-, skriv- och läsutvec
Stockholms kommun / Speciallärarjobb / Stockholm
2020-12-22
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
➡️ Klicka här för den senare publicerade platsannonsen "Speciallärare med specialisering mot språk-, skriv- och läsutvec" (publicerad 2021-08-31) ⬅️
Visa alla speciallärarjobb i Stockholm,
Solna,
Lidingö,
Sundbyberg,
Danderyd eller i
hela Sverige Visa alla jobb hos Stockholms kommun i Stockholm,
Solna,
Sundbyberg,
Järfälla,
Upplands Väsby eller i
hela Sverige Stockholm växer som aldrig förr. Våra ambitioner är höga. Nu söker vi dig som vill vara med och forma morgondagens Stockholm.
Arbetsplatsbeskrivning
I augusti 2019 öppnade Bobergsskolan i Norra Djurgårdsstaden.
Det är en ny, modern skola i hjärtat av stadsdelen med 520 elever F-6I augusti kommer vi även öppna upp årskurs 7 och HT-23 är vi en fulltalig F-9-skola. Idag är vi en av de skolor i Stockholm stad som har högst resultat i medarbetarundersökningar och vi söker dig som vill fortsätta vårt arbete med att skapa en arbetsplats i världsklass som man ser fram emot att komma till varje dag.
Publiceringsdatum2020-12-22Dina arbetsuppgifterBobergsskolan växer och vi söker en speciallärare med specialisering mot språk, skriv och läsutveckling. Som speciallärare blir du en viktig person i skolans Elevhälsa där ditt primära uppdrag är att undervisa elever som är i behov av extra anpassningar och särskilt stöd kopplat till språk-, läs- och skrivutveckling på mellan och högstadiet. I Elevhälsan finns även speciallärare i matematik och specialpedagog med ett mer övergripande ansvar samt kurator, skolsköterska och logoped. Uppdraget innebär bland annat att arbeta med den första skriv- och läsinlärningen i lågstadiet samt att arbeta språk-, skriv- och läs med eleverna utifrån elevers behov kopplade till olika ämnen. Du kommer att arbeta tillsammans med elevernas lärare i elevernas respektive hemvist. Undervisningen kommer att genomföras enskilt med vissa elever och i olika mindre gruppkonstellationer beroende på identifierade behov kopplade till läroplanens mål. Undervisningen bedrivs även i tvålärarskap. Förutom att tillsammans med lärarna undervisa eleverna är det viktigt att du kan och vill utveckla svenskundervisningen samt hur vi arbetar språkutvecklande i skolans övriga ämnen.
KvalifikationerFörmåga till ett individanpassat arbetssätt för barn och elever i behov av särskilt stöd med specialisering mot språk-, skriv- och läsutveckling samt förmåga att kritiskt granska och tillämpa metoder för att bedöma barns och elevers språk-, skriv- och läsutveckling Förmåga att kritiskt och självständigt genomföra pedagogiska utredningar och analysera svårigheter för individen i de lärmiljöer där eleven får sin undervisning och vistas under skoldagen Förmåga att vara en kvalificerad samtalspartner och rådgivare i frågor som rör elevers språk-, skriv- och läsutveckling samt utveckla verksamhetens lärmiljöer Förmåga att delta i arbetet med att utforma och genomföra åtgärdsprogram för enskilda elever i samverkan med berörda aktörer. Förmåga att självständigt genomföra uppföljning och utvärdering samt leda utveckling av det pedagogiska arbetet med målet att kunna möta behoven hos alla elever Kritiskt och självständigt ta initiativ till, analysera och medverka i förebyggande arbete och bidra till att undanröja hinder och svårigheter i olika lärmiljöer Vi söker en person som tillsammans med oss arbetar för att alla elever ska utvecklas hela skoldagen. Engagemang är vårt nyckelord och något vi vill att du delar med oss. Vi vill att du, precis som vi, ser fram emot att bygga upp en ny skola tillsammans. Du är van att arbeta i grupp och anpassar dig väl till olika situationer och människor. Låt dig inspireras av vårt breda utbud av kompetensutveckling för utveckling av och stöd i undervisningen. Som lärare i Stockholms stads skolor har du även möjlighet till såväl handledning som coachning. Läs mer på
www.pedagogstockholm.se Med Stockholms stad som arbetsgivare gör skickliga lärare skillnad på riktigt. Stockholms stad arbetar med kompetensbaserad rekrytering som syftar till att se till varje persons kompetens och därmed motverka diskriminering. Inför rekryteringsarbetet har vi tagit ställning till rekryteringskanaler och marknadsföring. Vi undanber oss därför kontakt med mediesäljare, rekryteringssajter och liknande.
Övrig informationVi söker en person som tillsammans med oss arbetar för att alla elever ska utvecklas hela skoldagen. Engagemang är vårt nyckelord och något vi vill att du delar med oss. Vi vill att du, precis som vi, ser fram emot att bygga upp en ny skola och framför allt ett högstadium tillsammans. Du är van att arbeta i grupp och anpassar dig väl till olika situationer och människor. Låt dig inspireras av vårt breda utbud av kompetensutveckling för utveckling av och stöd i undervisningen. Som lärare i Stockholms stads skolor har du även möjlighet till såväl handledning som coachning. Läs mer på
www.pedagogstockholm.se Med Stockholms stad som arbetsgivare gör skickliga lärare skillnad på riktigt. Stockholms stad arbetar med kompetensbaserad rekrytering som syftar till att se till varje persons kompetens och därmed motverka diskriminering. Inför rekryteringsarbetet har vi tagit ställning till rekryteringskanaler och marknadsföring. Vi undanber oss därför kontakt med mediesäljare, rekryteringssajter och liknande.
Stockholms stad arbetar med kompetensbaserad rekrytering som syftar till att se till varje persons kompetens och därmed motverka diskriminering.
Varaktighet, arbetstid
100. Tillträde: Snarast eller enligt överenskommelse. Intervjuer sker löpande. Tillsvidareanställning
ErsättningMånadslön
Så ansöker duSista dag att ansöka är 2021-01-05
Klicka på denna länk för att göra din ansökanFöretagStockholms kommun
Arbetsgivarens referens Arbetsgivarens referens för detta jobb är "2020/5877".
Omfattning Detta är ett heltidsjobb.
Arbetsgivare Stockholms kommun (org.nr 212000-0142)
Arbetsplats Stockholms Stad, Utbildningsförvaltningen, Grundskoleavdelningen
Jobbnummer 5501808
Observera att sista ansökningsdag har passerat.