Specialistsocionom till mottagningsenheten
Ljusdals kommun / Administratörsjobb / Ljusdal
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
Visa alla administratörsjobb i Ljusdal,
Nordanstig,
Hudiksvall,
Bollnäs,
Söderhamn eller i
hela Sverige Visa alla jobb hos Ljusdals kommun i Ljusdal,
Hudiksvall,
Bollnäs,
Ånge,
Ockelbo eller i
hela Sverige Om Du gillar myndighetsutövningens komplexa karaktär, vill ha snabb puls i arbetet och kan fatta snabba beslut - sök detta jobb!
Inom IFO i Ljusdal arbetar vi nära varandra utifrån samlad kompetens med hög ambitionsnivå och mycket humor för att få balans i vårt komplexa arbete. Vi prioriterar möten med barn, ungdomar och föräldrar. Arbetet är varierande, utvecklande och utmanande.
Som specialistsocionom vid mottagningsenheten är du underställd enhetschef. Mottagningen är den viktigaste ingången till socialtjänsten. Mottagningsgruppen ingår i barn- och mottagningsenheten med tio medarbetare.
Vi sitter i kommunhuset tillsammans med de flesta andra av socialtjänstens myndighetsutövande verksamhet.
Mottagningsgruppens uppgifter är bland annat att:
- ge information och råd till privatpersoner och professionella.
- ta emot anmälan och göra skyddsbedömningar avseende barn 0 - 18 år
- fatta beslut om utredning ska inledas gällande främst barn och unga
- vid behov göra hembesök, placera barn i behov av skydd eller starta insatser i öppenvård.
- ta emot anmälan gällande våld i nära relationer, skyddsbedöma och göra riskbedömningar med stöd av FREDA, SARA eller Patriark gällande våld i nära relationer. Vid behov skyddsplacera våldsutsatta.
- lämna yttranden till andra myndigheter
- ansvara för att lämna information om socialtjänsten för nyanlända inom SO-uppdraget.
- informera om socialtjänstens arbete inkl om anmälningsplikt till andra samarbetspartners.
Rollen innebär ansvar för praktikanter inom verksamhetsförlagd utbildning.
Socionomexamen med minst 5 års erfarenhet av myndighetsutövning.
- arbetat med utredningsarbete med barn och unga samt försörjningsstöd
- arbetat med tvångvårdslagstiftning LVU och LVM
- god organisations- och dokumentationsförmåga
- god förmåga att uttrycka dig på svenska i tal och skrift
- god samarbetsförmåga men samtidigt kunna arbeta självständigt.
- erfarenhet av att kommunicera med tolk.
- stresstålighet
Stor vikt läggs vid personlig lämplighet. För detta arbete krävs att du uppvisar registerutdrag från Rikspolisstyrelsen.
Vi vill vara en attraktiv arbetsgivare. Därför satsas på nära chefskap och stöd av administratör till varje arbetsgrupp. Under år 2018 har omsorgsnämnden beslutat att för IFO prova 7-timmars arbetsdag med bibehållen lön för att ge en längre dygnsvila i syfte att minska stress. Vi erbjuder möjlighet till distansarbete. Efter att ha jobbat hos oss i några år kan du räkna med en längre utbildning på magisternivå eller psykoterapeutisk inriktning. Vi har bland annat friskvårdspeng och möjlighet att växla in semestertillägg mot extra semesterdagar samt ett generöst flextidsavtal. Extern handledning är en självklarhet för oss. Provtjänstgöring kan tillämpas.
Körkort krävs.
Tillsvidareanställning fr. o. m. 180201.
Heltid.
Chatarina Plomér, verksamhetschef, 0651-180 94.
Fackliga kontaktpersoner nås via växeln, 0651-180 00.
2018-01-07
Information till rekryteringskonsulter och annonssäljare:
Ljusdals kommun gör aktiva val när det gäller var vi vill exponera våra platsannonser och vilket stöd vi vill ha i rekryteringen.
Vi kommer inte att köpa tjänster eller annonsplats för en pågående rekrytering och ber er därför att inte kontakta
oss med sådana erbjudanden.
Varaktighet, arbetstid
Heltid Tillsvidareanställning fr. o. m. 180201.
Publiceringsdatum2017-12-06Ersättningmånadslön
Så ansöker duSista dag att ansöka är 2018-01-07
Klicka på denna länk för att göra din ansökanKontaktChatarina Plomér
chatarina.plomer@ljusdal.se 0651-180 94
FöretagLjusdals kommun
AdressLjusdals kommun
Norra Järnvägsgatan 21
82780 Ljusdal
KontorsadressNorra Järnvägsgatan 21
Jobbnummer 3839871
Observera att sista ansökningsdag har passerat.