Specialist på planering och kvalitetssäkring
Räddningstjänsten Storgöteborg / Gruv- och byggjobb / Göteborg
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
Visa alla gruv- och byggjobb i Göteborg,
Mölndal,
Partille,
Kungälv,
Lerum eller i
hela Sverige Visa alla jobb hos Räddningstjänsten Storgöteborg i Göteborg Räddningstjänsten Storgöteborg (RSG) är ett kommunalförbund med sex medlemskommuner, Göteborg, Mölndal, Kungsbacka, Härryda, Partille och Lerum, sammanlagt 790 000 invånare. I dessa kommuner svarar vi för räddningstjänst och förebyggande brandskydd. Vårt uppdrag innebär att förhindra och begränsa olyckor, förbereda och genomföra räddningsinsatser, vidta åtgärder efter olyckor samt medverka i samhällets risk- och hotbilder. RSG arbetar aktivt med att identifiera risker och förebygga olyckor genom samverkan, lokalt, regionalt, nationellt och internationellt. Totalt antal anställda på RSG är ca 900.
Publiceringsdatum2015-09-14ArbetsuppgifterFrån 2016 kommer RSG att ansvara för att genomföra brandskyddskontrollerna inom förbundets område. Under våren har vi rekryterat 12 nya medarbetare till vår Enhet för brandskyddskontroll och sotningstjänster. Tillsammans arbetar enheten för fullt med att planera för verksamhetsstarten i januari.
Vi söker nu en specialist på planering och kvalitetssäkring inom brandskyddskontroll.
Dina arbetsuppgifterEftersom enheten är under uppbyggnad kommer vi anpassa arbetsuppgifterna till medarbetarens kompetens och intresse. Arbetet innebär att ta ansvar för planering av brandskyddskontrollernas genomförande och/eller kvalitetssäkring av kontrollernas genomförande. Tänkbara arbetsuppgifter:
• Planera kundbokningarna
• Arbetsledning
• Hantera och minimera klagomål
• Planera utbildningar
• Utvecklingsarbete
• Hitta nivåer för skäligt brandskydd
• Säkerställa rättssäkerheten tillsammans med våra jurister
• Administration
Du kommer att finna en utmanande, utvecklande och stimulerande arbetsplats, där dialog och samverkan utgör grunden, och där stora möjligheter till egen påverkan finns. Enhetens ledord är:
• Delaktighet
• Öppenhet
• Rättssäkerhet
• Respekt för människor
• Kvalitet
• Ständiga förbättringar
• Allmänheten i centrum
Räddningstjänsten erbjuder dig en arbetsplats med god arbetsmiljö och god gemenskap. Friskvård är viktigt för oss och alla medarbetare har tillgång till ett brett utbud av träningsaktiviteter.
KvalifikationerDu som söker har gedigen erfarenhet av branschen och arbetet med kvalitets- och/eller planeringsarbete.
Det är meriterande om du har arbetat med brandskyddskontroller och är van att administrera, kvalitetssäkra och planera dessa. En förutsättning för anställning är att du har B-körkort
För att lyckas i din roll är du van att arbeta självständigt, ta eget ansvar och är självklart kvalitetsmedveten. Du är lyhörd gentemot kund, serviceinriktad och har lätt att kommunicera.
ÖVRIGT
Innan anställning kommer alkohol och drogtest att genomföras enligt förbundets policy.
Vi strävar efter att spegla samhället i stort för att vinna de fördelar som en jämn könsfördelning och etnisk och kulturell mångfald ger.
Varaktighet, arbetstid
Heltid. Dagtid. Tillsvidareanställning, tillträde: Tillträde efter överenskommelse.
ErsättningEnligt avtal.
Så ansöker duSista dag att ansöka är 2015-10-04
Ange följande referens när du ansöker: A463484
Ansökan kan skickas till e-postadress:
raddningstjansten@rsgbg.seKlicka på denna länk för att göra din ansökanKontaktRobert Olsson, Enhetschef 031 3352983
robert.olsson@rsgbg.seMagnus Johansson, Brandskyddskontrollant 031-335 26 56
magnus.johansson@rsgbg.seMikael Håkansson, Bitr. enhetschef
Mikael.hakansson@rsgbg.seFacklig kontaktPer-Albin Halldin, Kommunal
FöretagRäddningstjänsten Storgöteborg
AdressRäddningstjänsten Storgöteborg
Box 5204
40224 Göteborg
KontorsadressÅvägen 2 40224 Göteborg
Övriga kontaktuppgifter Jobbnummer 2437569
Observera att sista ansökningsdag har passerat.