SOS sjuksköterska
Sos Alarm Sverige AB / Sjuksköterskejobb / Göteborg
2010-07-02
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
➡️ Klicka här för den senare publicerade platsannonsen "SOS sjuksköterska" (publicerad 2013-09-13) ⬅️
Visa alla sjuksköterskejobb i Göteborg,
Mölndal,
Partille,
Kungälv,
Lerum eller i
hela Sverige Visa alla jobb hos Sos Alarm Sverige AB i Göteborg,
Halmstad,
Jönköping,
Helsingborg,
Växjö eller i
hela Sverige SOS Alarm har statens uppdrag att ansvara för nödnumret 112. Vi ser till att rätt hjälpresurser kommer till rätt plats i rätt tid. För att klara detta krävs människor med en tydligt uttalad empatiförmåga, stort engagemang och som delar vår mission - att arbeta för ett tryggare samhälle.
Söker Du en ny utmaning och vill utvecklas i din roll som sjuksköterska. Vill Du vara med och utveckla SOS Alarm som vårdföretag? Då kan SOS Alarm i Göteborg vara din nya arbetsplats.
Som SOS-sjuksköterska på SOS Alarm arbetar du med handläggning av medicinska intervjuer per telefon. Du bedömer behov av ambulans, ger akutmedicinsk rådgivning i väntan på ambulans, hänvisar hjälpsökande till rätt vårdnivå och är medicinskt stöd vid val av ambulanssjukvårdens resurser. Du kommer även att svara på nödnumret 112, göra bedömningar, prioritera och larma rätt resurser.
Arbetet hos oss erbjuder Dig:
• En spännande kombination av avancerad teknik och mänskliga möten.
• En skiftande och stimulerande miljö kring omhändertagandet av hjälpsökande.
• Tid och möjlighet att utveckla din egen kompetens
Vi söker dig som är sjuksköterska med minst 3 års erfarenhet som sjuksköterska inom akutsjukvård. Du behöver ha stor servicekänsla samt god stress- och simultankapacitet. God samarbetsförmåga, flexibilitet samt nytänkande är viktiga egenskaper eftersom verksamheten är i ständig utveckling. Du ska gilla utmaningar samt ha stort intresse för utveckling och lärande. Alla i personalgruppen har ett personligt ansvar för att utveckling sker. Stor vikt läggs vid personlig lämplighet, samarbetsvilja och initiativkraft.
Tjänsten är på heltid med dygnstjänstgöring vilket innebär att man arbetar dygnets alla timmar och årets alla dagar, vardagar såväl som helger. Vi ser gärna sökande med såväl svensk som utländsk bakgrund. Du måste behärska det svenska språket fullt ut samt ha goda kunskaper i engelska. Har du dessutom andra språkkunskaper ser vi det som en merit. Svenskt medborgarskap är ett krav.
Mycket goda datakunskaper i Officepaketet är ett krav. Vi tillämpar provanställning i sex månader och en förutsättning för anställning är godkänd slagning i polisens belastningsregister samt drogtest utan anmärkning.
Publiceringsdatum2010-07-02Arbetstider och omfattningheltid
ErsättningIndividuell lön
Så ansöker duSista dag att ansöka är 2010-08-15
Ansökan kan tyvärr inte göras via e-post.
Ansökan sker via företagets webbplats.
KontaktJohanna Thörnqvist, 031-703 10 55
FöretagSOS Alarm Sverige AB
AdressSOS Alarm Sverige AB
Box 5424
40229 Göteborg
Jobbnummer 689931
Observera att sista ansökningsdag har passerat.