Sommarjobb som servicehandläggare, Södertälje

Statens Servicecenter / Butikssäljarjobb / Södertälje
Observera att sista ansökningsdag har passerat.


Visa alla butikssäljarjobb i Södertälje, Salem, Ekerö, Nykvarn, Botkyrka eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Statens Servicecenter i Södertälje, Botkyrka, Sundbyberg, Stockholm, Nynäshamn eller i hela Sverige

Statens servicecenter är en av Sveriges mest expansiva myndigheter. Den 1 juni tar vi över ansvaret för landets drygt 100 statliga lokala servicekontor, där vi erbjuder medborgare, nyanlända och företagare service från Försäkringskassan, Pensionsmyndigheten och Skatteverket.

Sedan 2012, när myndigheten bildades, levererar vi administrativa tjänster och konsultstöd till statliga myndigheter inom områdena ekonomi, lön och HR. I dag är vi ca 500 medarbetare som finns i Eskilstuna, Gävle (HK), Göteborg, Lund, Norrköping, Stockholm och Östersund. När vi tar över servicekontoren blir vi ca 1400 medarbetare över hela landet.

Hos oss får du bidra med din kompetens i arbetet för en effektivare statsförvaltning nära medborgaren. Du bidrar till vår entreprenörsanda och har stora möjligheter att påverka i en verksamhet som befinner sig i en spännande utveckling.

Rekryteringen till servicekontoren görs i samverkan mellan Statens servicecenter och de berörda myndigheterna fram till dess att ansvaret går över till Statens servicecenter den 1 juni.



Huvudsakliga arbetsuppgifter

Dina arbetsuppgifter som servicehandläggare innebär att ge snabb och professionell service och information till privatpersoner och företag genom att svara på frågor och stödja dem i våra myndigheters digitala självbetjäningstjänster.

Du ger service och information, på uppdrag av de tre samverkansmyndigheterna, i en öppen miljö, vilket ställer höga krav på din förmåga att ta in information och hålla dig uppdaterad inför det personliga mötet. Det är viktigt att du har en öppen, lyssnande och förklarande attityd och har lätt att kommunicera i tal och skrift. Eftersom du arbetar nära kunderna måste du känna dig bekväm i det direkta mötet med individer med olika bakgrund i samhället.

För mer information om arbetet som servicehandläggare, titta gärna på filmen här.

På servicekontoret i Södertälje är vi 16 medarbetare och tillhör Servicekontorsenhet Norra på Kundmötesavdelningen. Vi bildar, tillsammans med servicekontoren i Nyköping och Visby, en sektion bestående av cirka 24 medarbetare. Vid behov kan arbete även förekomma på andra servicekontor i närområdet.

Publiceringsdatum
2019-04-11

Kvalifikationer
Vi söker dig som har:

• en pågående eller nyligen avslutad högskoleutbildning om minst 180 hp inom ett för befattningen relevant område eller har minst två års aktuell erfarenhet från ett liknande serviceyrke

Vidare ska du ha följande förmågor:

• goda kunskaper i informationssökning och digitala medier
• servicekänsla och inger förtroende
• kan arbeta självständigt men som samtidigt har mycket god förmåga att samarbeta
• mycket god kommunikationsförmåga
• stimuleras av att arbeta i ett högt tempo
• är ansvarstagande

Dessutom är det meriterande om du har:

• aktuell och relevant erfarenhet från arbete eller praktik på servicekontor
• erfarenhet från arbete om minst tre månader i ett serviceyrke där du har fått besvara frågor på ett kortfattat och informativt sätt vid besök eller via telefon.

När vi anställer lägger vi stor vikt vid personliga egenskaper och förmågor.

Övrigt

Anställningen är tidsbegränsad på 100 procent fr.o.m. den 27 maj t.o.m. den 30 augusti 2019.

Vi vill ha din ansökan med CV märkt med diarienummer xxxxxxx senast den 22 april 2019. Bifoga inga betygskopior eller liknande till din ansökan, utan ta istället med dem till en eventuell intervju.

Observera att du måste vara mycket noggrann när du fyller i urvalsfrågorna i slutet av din ansökan. Svaren på dessa frågor kommer att ligga till grund för det första urvalet. Vid eventuell intervju ska du kunna uppvisa original- och kopior på betyg och intyg som styrker dina svar på urvalsfrågorna.

Välkommen med din ansökan till oss!



Statens servicecenter verkar för en diskrimineringsfri arbetsplats med ökad mångfald och jämställdhet.

Vi har gjort medieval för våra annonser och undanber kontakter från medie- och rekryteringsföretag.

Fackliga kontakter Annika Andersson ST tel. 010-456 00 57, Håkan Alenius SEKO tel. 026-656582, Towa Eng SACO-S tel. 010-456 03 91

Varaktighet, arbetstid
Heltid/ Ej specificerat

Ersättning
Individuell lönesättning

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2019-04-22
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Kontakt
Niklas Åkerlund, sektionschef 010-579 97 13
Christer Jönsson, hr-specialist, rekrytering 010-574 96 46

Företag
Statens Servicecenter

Adress
Statens Servicecenter
Nygatan 20, Lunagallerian
15172 Södertälje

Kontorsadress
Nygatan 20, Lunagallerian

Jobbnummer
4726174

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Statens Servicecenter

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Statens Servicecenter: