Sommarjobb som logistikkoordinator/administratör
Bravura Sverige AB / Speditörsjobb / Göteborg
2025-04-07
Visa alla speditörsjobb i Göteborg,
Mölndal,
Partille,
Kungälv,
Lerum eller i
hela Sverige Visa alla jobb hos Bravura Sverige AB i Göteborg,
Mölndal,
Partille,
Kungälv,
Härryda eller i
hela Sverige Vill du arbeta i en internationell miljö där du får utvecklas inom logistik? Trivs du med att vara spindeln i nätet och arbeta i en kundnära roll? Vi söker dig till ett sommarjobb som logistikkoordinator hos ett väletablerat logistikföretag!
Om tjänsten
Det här är ett konsultuppdrag på heltid som varar över sommaren i cirka 3 månader. Du blir anställd av Bravura och arbetar som konsult hos företaget.
Publiceringsdatum2025-04-07Om företagetBravura söker för kunds räkning en logistikkoordinator. Vi på Bravura jobbar med bemanning och rekrytering. Hos oss finns möjligheter för dig som vill ta nästa steg i karriären. Välkommen att hitta ditt drömjobb genom oss - som konsult eller rekryterad.
Vi kan per idag inte gå ut med företagsnamnet för den här tjänsten. Du kommer självklart få veta vilket företag vi rekryterar till under processens gång, som senast när vi ses på en intervju hos oss.
Dina arbetsuppgifterSom logistikkoordinator har du en bred roll inom administration och kundservice där du arbetar dedikerat mot ett fåtal företagskunder. Du ansvarar för att administrera, registrera och dokumentera inkommande samt utgående leveranser. Rollen innebär frekvent dialog över telefon och mail med återkommande interna och externa kontakter, där du besvarar frågor och informerar berörda parter om rådande situationer. Dessa verkar både i Sverige och utomlands och du använder därmed engelska frekvent. Du arbetar i nära samarbete med dina kollegor och erbjuds en gedigen introduktion. Din roll kan beskrivas som en administrativ och koordinerande funktion, med syftet att, tillsammans med dina kollegor, skapa ett effektivt logistiskt flöde.
Ansvar för företagskunders bokningar och leveranser
Kundkontakt och koordinering mellan olika parter
Utbildning, erfarenhet och personliga egenskaper
Avslutad gymnasieutbildning
Arbetslivserfarenhet inom kundservice och/eller administration
God dator- och systemvana
Obehindrade kunskaper i svenska och engelska, muntligt som skriftligt
Meriterande med utbildning och/eller erfarenhet inom transport/logistik
Vi tror att du som söker är en person med sinne för struktur som trivs i en roll där du får ta egna initiativ. Du tar ansvar för dina arbetsuppgifter och har förmågan att strukturera och prioritera ditt arbete utefter de ärenden som uppkommer. Att leverera lösningar till andra ser du som motiverande och du trivs i en dynamisk roll som innebär förändrade direktiv.
Övrig information
Start: Mitten/slutet på maj Plats: Göteborg Lön: Enligt överenskommelse
Vi använder en kompetensbaserad metodik i alla rekryteringsprocesser för att säkerställa fördomsfria urval. Vi jobbar också med löpande urval, vilket innebär att vi tar ner annonsen när tillräckligt många kandidater har ansökt. Om du blir aktuell för tjänsten kommer vi att kontakta dig för en första telefonintervju. Oavsett om du går vidare i processen eller inte så kommer du att få återkoppling på din ansökan.
Har du frågor om tjänsten eller kring din ansökan är du välkommen att kontakta vår support genom att maila till
info@bravura.se eller ringa till nummer 010-171 47 10 så hjälper vi dig. Ange vilken tjänst det gäller. Vi rekommenderar att du skickar in din ansökan omgående då vi gör ett löpande urval.
Välkommen med din ansökan!
#Nextgen
Ersättning Lön enligt överenskommelse
Så ansöker du Sista dag att ansöka är 2025-09-24
Klicka på denna länk för att göra din ansökan Omfattning Detta är ett heltidsjobb.
Arbetsgivare Bravura Sverige AB (org.nr 556752-0803),
https://www.bravura.se Arbetsplats Bravura
Kontakt Selina Fredin
selina.fredin@bravura.se 070 434 17 60 Jobbnummer 9271010