Söderberg & Partners söker försäkringsadministratör

Söderberg & Partners / Administratörsjobb / Göteborg
Observera att sista ansökningsdag har passerat.


Visa alla administratörsjobb i Göteborg, Mölndal, Partille, Kungälv, Lerum eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Söderberg & Partners i Göteborg, Borås, Uddevalla, Halmstad, Jönköping eller i hela Sverige

Söderberg & Partners grundades 2004 och är en av Sveriges ledande finansiella rådgivare och förmedlare av försäkringar och finansiella produkter. Vi bedriver verksamheter inom bland annat tjänstepensionsrådgivning, försäkringsrådgivning och försäkringsförmedling, samt kapitalrådgivning och kapitalförvaltning. Vi utvecklar och erbjuder även digitala verktyg för bland annat finansiell rådgivning och för löne-, och förmånshantering.Söderberg & Partners har en stark företagskultur där medarbetarna har höga ambitioner och ett stort engagemang och intresse för sina respektive arbetsområden. Detta skapar en inspirerande miljö där du har möjlighet att utvecklas snabbt. Organisationen är kreativ och dynamisk med korta beslutsvägar och stort utrymme för egna idéer. Vi söker, och premierar, medarbetare som sporras av stort eget ansvar och som har drivkraft att kontinuerligt utvecklas och föra sina arbetsuppgifter framåt. Vi är måna om att hjälpa varandra, men även att ha mod att testa nya vägar.

Är du serviceinriktad, strukturerad och trivs med att arbeta i en bred administrativ tjänst?

Söderberg & Partners kontor i Göteborg söker en positiv och engagerad administratör inom affärsområdet tjänstepension. Det är givetvis meriterande om du har erfarenhet av administration men lika viktigt för oss är att du är lättlärd och vill utvecklas i ditt arbete.

Arbetet består av att hjälpa våra rådgivare med att förbereda, handlägga och följa upp våra kunders försäkrings- och tjänstepensionsärenden. Du blir en sammanhållande länk mellan rådgivarna, försäkringsbolagen och kunderna. Arbetet är både självständigt och varierande. Vi söker dig som är öppen och trevlig, samt har en vilja att självständigt lösa problem och ta ansvar för dina arbetsuppgifter.

Söderberg & Partners är en av Sveriges ledande rådgivare av försäkringar och finansiella produkter. Kommunikationsvägarna är korta och våra medarbetare drivs av ett stort engagemang och intresse för sina arbetsuppgifter. Teamet består idag av ca 22 personer och vi förstärker nu med ytterligare en administratör. Vår företagskultur präglas av våra värderingar; Ansvarsfull, Hjälpsam, Driven och Modig.

Vi ser gärna att du:

• Trivs i rollen som administratör
• Är noggrann, strukturerad och ansvarsfull
• Är kommunikativ och serviceinriktad
• Har god datorvana
• Uttrycker dig väl på svenska i både tal och skrift

Vi rekryterar löpande så skicka gärna in din ansökan så snart som möjligt. Bifoga CV och personligt brev.

Välkommen med din ansökan!

Anställning: Heltid (måndag-fredag)
Anställningsstart: Januari 2018, eller efter överenskommelse
Placering: Geijersgatan 1, Göteborg
Sista dag att ansöka är 2018-01-15
Kontaktperson: Annika Olsson, Chef administration och bokning, 031-350 02 57

Vi har redan tagit beslut om annonsering samt rekryteringsprocess för denna tjänst och undanber oss därför vänligt men bestämt kontakt med försäljare av annonsplatser och rekryteringsfirmor.

Varaktighet, arbetstid
Heltid Tillsvidare

Publiceringsdatum
2017-12-29

Ersättning
Fast månads- vecko- eller timlön

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2018-01-15
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Företag
Söderberg & Partners

Adress
Söderberg & Partners
Box 7785
10396 STOCKHOLM

Kontorsadress
Box 7785 10396 STOCKHOLM

Jobbnummer
3878370

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Söderberg & Partners

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Söderberg & Partners: