Socialstyrelsen söker en informatör till enheten Fackspråk och i

Socialstyrelsen / Administratörsjobb / Stockholm
Observera att sista ansökningsdag har passerat.


Visa alla administratörsjobb i Stockholm, Solna, Lidingö, Sundbyberg, Danderyd eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Socialstyrelsen i Stockholm, Örebro, Jönköping, Härnösand, Göteborg eller i hela Sverige

Socialstyrelsen, som är en statlig myndighet under Socialdepartementet, är nationell expert- och tillsynsmyndighet för verksamhet som rör socialtjänst, hälso- och sjukvård, hälsoskydd, smittskydd och epidemiologi. Socialstyrelsen verkar för god hälsa, social välfärd samt vård och omsorg av hög kvalitet på lika villkor för hela befolkningen. Socialstyrelsen har ca 950 medarbetare. Mer information om vår verksamhet hittar du på www.socialstyrelsen.se
På avdelningen regler och tillstånd finns enheten Fackspråk och informatik. Enheten förvaltar den nationella informationsstrukturen och har ansvar för regelverket för informationsmodeller för vård och omsorg. Enheten har också ansvar för projektet Nationellt fackspråk samt för termer, begrepp, klassifikationer och koder. Enheten ger både internt och externt expertstöd när det gäller informationsstruktur och ett enhetligt fackspråk.

Publiceringsdatum
2010-03-30

Dina arbetsuppgifter
Som informatör kommer du att ansvara för projektet nationellt fackspråks kommunikation. I mån av tid kommer du även att stötta andra delar av enheten i informationsfrågor, till exempel nationell informationsstruktur. Du kommer att arbeta självständigt, såväl som i projektgruppen, och ingå i ett externt nätverk med informatörer som har till uppdrag att kommunicera nationell IT-strategi för vård och omsorg. I dina arbetsuppgifter ingår både planering, genomförande och uppföljning av kommunikationsinsatser. I detta ingår bland annat genomförande av projektets årliga konferens, framtagande av informationsmaterial, nyhetsbrev och webbpublicering.

Kvalifikationer
• Akademisk examen inom medie- och kommunikationsvetenskap, journalistik eller motsvarande
• Erfarenhet av webbproduktion, planering och genomförande av informationsinsatser
• Driven skribent med erfarenhet av att ta fram informationsmaterial
Meriterande om du har
• Kontaktnät inom Socialstyrelsen eller annan organisation med anknytning till nationell IT-strategi för vård och omsorg
Personliga egenskaper och färdigheter
Du som vi söker har mycket god samarbetsförmåga och är intresserad av att dela med dig av dina kunskaper. Du har gott omdöme och har lätt för att skapa och upprätthålla förtroendefulla relationer. Som person är du självständig, initiativtagande och flexibel. Vi förutsätter givetvis att du är mycket duktig på att uttrycka dig i såväl tal som skrift, på såväl svenska som engelska. Vid rekryteringen kommer vi att lägga stor vikt vid dina personliga egenskaper.
Socialstyrelsen eftersträvar en personalsammansättning som speglar samhällets mångfald. Vi erbjuder ett spännande och utvecklande jobb med många trevliga och kunniga medarbetare!
Tjänsten är en tidsbegränsad anställning på 1 år, med möjlighet till förlängning.
För mer information är du välkommen att kontakta projektledare Lotti Barlow, tfn 075-247 34 43. Fackliga företrädare är för SACO Åke Setréus, tfn 075-247 32 00 och för ST Maria Carneland, tfn 075-247 45 02.
Välkommen med din ansökan senast den 19 april. Skicka din ansökan med meritförteckning via länken nedan. Betyg och övriga handlingar tas med vid en eventuell intervju.

Arbetstider och omfattning
Dag , Heltid , Tidsbegränsad anställning

Så ansöker du
Ansökan sker via företagets webbplats.

Kontakt
Lotti Barlow, Projektledare, 075-247 34 43
Åke Setréus, SACO, 075-247 32 00
Maria Carneland, ST, 075-247 45 02

Företag
Socialstyrelsen

Adress
Socialstyrelsen
Rålambsvägen 3
10630 Stockholm

Jobbnummer
617942

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Socialstyrelsen

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Socialstyrelsen: