Socialsekreterare till vuxenenhetens försörjningsgrupp

Vimmerby kommun / Administratörsjobb / Vimmerby
Observera att sista ansökningsdag har passerat.


Visa alla administratörsjobb i Vimmerby, Hultsfred, Ydre, Kinda, Västervik eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Vimmerby kommun i Vimmerby, Hultsfred, Västervik, Kalmar eller i hela Sverige

Vimmerby kommun ligger i norra delen av Kalmar län och är sedan medeltiden en handel- och serviceort. Kommunen erbjuder ett mångfasetterat kultur- och föreningsliv året om och på sommarmånaderna förvandlas staden till en attraktiv turistort. Storstadens utbud finns runt knuten; Stockholm, Malmö och Göteborg är bara 30 mil bort.Socialförvaltningen söker socialsekreterare, heltid, tillsvidareanställning från 20140615 eller enligt överenskommelse. Har du den personlighet och professionella kapacitet vi söker? Då kan vi erbjuda dig ett ansvarsfullt arbete i en kommun med framåtanda.

Ditt nya jobb
Socialsekreteraren ingår i försörjningsgruppen som tillhör vuxenenheten. Vuxenenheten består även av Arbetsmarknadsenheten där man arbetar med kompetenshöjande insatser för personer med försörjningsstöd. I dagsläget ingår även beroendegruppen i Vuxenenheten. Denna grupp kommer hösten 2014 övergå till en nystartad enhet tillsammans med socialpsykiatrin inom kommunen.

Försörjningsgruppens socialsekreterare arbetar med myndighetsutövning. De utreder och beslutar i frågor som gäller ekonomiskt bistånd samt kompetenshöjande insatser. Arbetet innebär att vara med i hela den förändringsprocess som klienten/den sökande kan komma att genomgå för att hitta hållbara och långsiktiga lösningar. Socialsekreteraren har ett nära samarbete med Arbetsmarknadsenheten. Vi befinner oss i ett utvecklingsskede både vad gäller kvalitet, arbetssätt, metoder och insatser. Vi har ett bra samarbete med andra myndigheter.

Vi söker dig som
Vi är intresserade av personer med socionomutbildning eller annan likvärdig utbildning. Vi vill gärna att du har erfarenhet av försörjningsfrågor i kombination med det sociala arbetet. Vi önskar att du har flexibilitet, positiv människosyn, god samarbetsförmåga och vilja att se möjligheter i arbetet. För en jämnare könsfördelning ser vi gärna manliga sökande.

Vi erbjuder dig en arbetsplats där du har möjlighet att påverka det pågående förändringsarbetet tillsammans med en positiv arbetsgrupp. Vi har extern handledning.

Körkort erfordras. Beredskapstjänstgöring kan komma att ingå.

Socialförvaltningen tillämpar individuell lönesättning.

Vid urvalet kommer vi att lägga stor vikt vid personliga egenskaper och intresse för tjänsten.

Vimmerby kommun som arbetsgivare
Vi erbjuder dig en arbetsplats som uppmuntrar till delaktighet och samverkan i det dagliga arbetet. Hos oss finns möjlighet till en god balans mellan arbete och fritid. För oss är det viktigt att alla har lika rättigheter och möjligheter. Som medarbetare har du en betydelsefull roll och vårt gemensamma mål är att ge bästa möjliga service och omsorg till våra medborgare. Du som söker bör självklart dela våra värdeord ansvar, mod och fantasi.

Fackliga representanter nås via kommunens växel 0492-76 90 00.

Inför rekryteringsarbetet har Vimmerby kommun noggrant tagit ställning till rekryteringskanaler och marknadsföring. Vi undanbeder oss därför bestämt kontakt med mediesäljare, rekryteringssajter och liknande.

Publiceringsdatum
2014-04-22

Så ansöker du
Välkommen att skicka in din ansökan med CV och personligt brev senast den 12 maj. Vi kan komma att kalla till intervju löpande under ansökningstiden. Vi tar emot ansökningar via vårt rekryteringssystem.

Arbetstider och omfattning
Dag , Heltid , Tillsvidareanställning

Så ansöker du
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Kontakt
Monica Bjerkinger, Enhetschef 0492-76 91 07
Agneta  Pettersson, förste socialsekreterare 0492 - 76 91 03

Företag
Vimmerby Kommun

Jobbnummer
1848305

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Vimmerby kommun

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Vimmerby kommun: